Kukaan seurannut, Kotiin takaisin sarjaa?
Kommentit (78)
koukuttava sarja, tykästyin tähän :)
Se salaisuus oli, että Sarah tiesi yhden mamsellin lapsenlapsen, (se jo naimisissa oleva poika) yrittäneen itsemurhaa. Syynä avioliiton ulkopuolinen suhde. Ja katsojille taitaa olla selvää millainen suhde.
Näkyy olevan toinen kausi Ausseissan menossa. Etsin sitä Jamesin lapsuuden ystävän a) nimeä ja b) kuvaa. Haluaisin tarkastalla rasvatonta vatsan seutua uusiksi :-) Ei löydy, pahus. Miesmalli ehkä.
Lohdullista huomata, että ainakin joissain maissa ihmiskunta on kehittynyt kovasti. Aivan epäinhimillisiä ne hoidot, joita perheen pojalle annetaan.
Toinen kausi alkaa meillä ensi viikolla
Olen katsonut. Nyt alkaa kyllä kyllästyttää, kun tuntuu, että sama kuvio toistuu koko ajan. Mummeli yrittää myrkyttää kaikkien muiden elämän. Jakso jaksolta näemmä sama juonikuvio, vaikka olen nähnyt vain puolet sarjasta.
Eli Sarah oli siis avioitunut juutalaisen miehen kanssa ja kääntynyt juutalaiseksi. Mies ja Sarah molemmat joutuivat keskitysleirille, jonne mies kuoli...?
Miksi Sarah halusi salata olleensa leirillä? Mitä uskontokuntaa uusi mies edustaa? Ei katolisuutta ainakaan, koska Gino on katolinen, ja suhdetta Annaan paheksutaan.
"Lohdullista huomata, että ainakin joissain maissa ihmiskunta on kehittynyt kovasti. Aivan epäinhimillisiä ne hoidot, joita perheen pojalle annetaan! Kirjoitti joku vierailija eilen kello 18.
Voi sentään. Kyseessä on tv-sarja, joka esittää 50-lukua. Lobotomia ja sähköshokit olivat totta 50-luvulla. Euroopassa ja Yhdysvalloissa sekä Australiassa. Lue Kennedyjen historiaa, niin tiedät enemmän.
Minua mietityttää sarjan henkilöiden iät. Mummeli selitti, että yli 70-vuotias alkoholijuoma on häntä vanhempi, Carolyn (isän sisko) kertoi, että on tavannut Jamesin viimeksi yli 20 vuotta sitten. Anna siis noin 20, James oletettavasti muutaman vuoden vanhempi. Isoäiti oli meinannut lähteä ennen Georgea toisen miehen matkaa, joten tuskin on ihan teininä lasta saanut. Sarah on lähtenyt Eurooppaan 20 vuotta sitten ja joku sanoi, ettei ole enää lapsentekoiässä. Kuinka vanhoja Sarah ja George ovat?
Vierailija kirjoitti:
Minua mietityttää sarjan henkilöiden iät. Mummeli selitti, että yli 70-vuotias alkoholijuoma on häntä vanhempi, Carolyn (isän sisko) kertoi, että on tavannut Jamesin viimeksi yli 20 vuotta sitten. Anna siis noin 20, James oletettavasti muutaman vuoden vanhempi. Isoäiti oli meinannut lähteä ennen Georgea toisen miehen matkaa, joten tuskin on ihan teininä lasta saanut. Sarah on lähtenyt Eurooppaan 20 vuotta sitten ja joku sanoi, ettei ole enää lapsentekoiässä. Kuinka vanhoja Sarah ja George ovat?
Carolyn sanoi olleensa Annan ikäinen saadessaan Annan, eli n. 40. George on oletettavasti isoveli, eli vähän enemmän, ehkä 45? Mummo voi olla 70.
Aivan ihastuttava sarja: mielenkiintoista ajankuvaa 1950-luvun alussa kun kaikilla ihmisillä oli vielä maailman sodan kauhukokemuksia ja traumoja, sekä yhteiskunnassa luokkayhteiskunta ja sukupuolien ja uskontojen rajat.
Australia on ihanan rento yhteiskunta, koska sinne ovat kaikki muuttaneet siirtolaisina mutta toki vielä 50 vuotta sitten maailma oli niin erilainen kaikkialla. Brittien jälkeläiset olivat yleensä protestantteja, kun taas katolisilla on jyrkemmät kristilliset arvot.
Olen onnellinen, jos sarjan toinen tuotantokausi jatkuu Suomessakin. Jäi kovin kutkuttavaan kohtaan: Milloin Anna saa tietää biologisen isänsä ja menevätkö hekin naimisiin? Niin sympaattinen gay-poika, toivottavasti persoona ei muutu hoitojen jälkeen. Ja kuka tappoi sen väkivaltaisen kiristäjän?!?
Just living it!!!!
Selostakaa joku mulle vaikka pähkinänkuoressa, mitä kaikkia suurempia ja pienempiä salaisuuksia kenelläkin on?
Ymmärsin, että tuolla matriarkalla (Elizabeth) oli kiinnostusta nuorena vaimona johonkin duunarimieheen? Mikä juttu se on?
Entä miten tämä lääkäri oli jo pienenä poikana tuttu matriarkalle? Eikös matriarkka kysellyt tältä Jackilta, kun hän oli pikkupoika, mitä hän haluaisi isona tehdä? Ja matriarkka kai sponsoroi sitten hänen opintojaan? Oliko pojan isä (kuoli Jackin ollessa lapsi?) se matriarkan ihastus?
Ja Anna ei ole biologisesti Georgen lapsi, vaan G:n siskon ja lekurin. Onko Georgelle luuloteltu aikanaan, että edesmennyt vaimonsa oli aikanaan oikeasti synnyttänyt heille Annan?
En ole nähnyt ihan ekoja jaksoja.
Minä olisin halunnut pitää tuosta sarjasta, mutta Sarah on liian ärsyttävä. Koen hänet ylimielisenä ja kaikkitietävänä, vailla aitoja sympaattisia piirteitä.
Tosi överiksi vedetty saippuasarja! Voiko sopasta enää puuttua mitään? 😁
Ihan koukuttava.
George tiesi toki, että Anna on sen siskon. Halusi auttaa. Matriarkan ja Jackin suhde on mulle hiukan hämärä.
Sarah läki 19 v Australiasta, kun äitinsä halusi siitä nunnaa. Sarahilla on varmaan jotain muutakin taustalla, takaumassa joutuu tappamaan jonkun naisen ampumalla, armosta.
En ole seurannut sarjaa ollenkaan, mutta nyt oli telkkari auki kun tähän sohvalle istahdin kesken ohjelman. Kertoisiko joku, miksi se synnyttämään mennyt nainen rukoili anteeksiantoa kirkossa? Mitä hän aikoi tehdä, kun kuitenkin lopussa esitteli vastasyntynyttä miehelleen?
Ja mitä se yksi vaalea nuori nainen tajusi siitä miehestä? Kun kysyi äidiltään että sano etten ole hullu, ja äiti vaan hymyili ja nyökkäili jotenkin. Oliko se sen isä? Miksi sitä ei ole kerrottu hänelle aiemmin, kun selkeästi oli kuitenkin äitinsä miesystävä kyseessä? Vai mikä juttu se oli?
Ärsyttävä sarja, kun ei pääse näköjään kärryille tuosta noin vaan :D
Sarah oli ollut keskitysleirissä. Dachaussa kuoli hänen aviomiehensä.