tänään taas tällainen päivä..:(
itkua ja huutoa eikä haluta nukkua:(yritetty vauvaa nyt 1,5h nukkumaan eikä nukaha millään..syliin nukahtaa mutta aina kun laskee pois sylistä omaan sänkyyn alkaa huuto ja kun taas ottaa syliin nukahta heti..argh..Onneks on mies jonka kanss voi vuorotella nukutta mista..
t:väsynyt äiti ja vauva 2kk
Kommentit (27)
Meidän lapsistamme nuorimmainen siis aloitti 8h yössä nukkumisen heti alusta lähtien, kaksi isompaa taas siitä alkaen kun saivat kiinteitä, eli 9 ja 11 viikon iässä. Olivat 5-kiloisia poikia, korvikkeellakaan ei päivisin löytynyt kylläisyyttä. Yöt nukkuivat kuitenkin yhdellä syötöllä, mikä oli mielestäni aika erikoista, mutta olin siitä tietenkin iloinen, että kukkuivat päivällä eivätkä yöllä. Pienimmäinen on tyttö, vähän pienemmän kokoinen oli vauvana. Ovat myös pulautelleet päivisin tosi paljon, pojat myös yösyötöillä sen aikaa kun nyt ylipäätään yöllä söivät. Kaaressa läiskähit maitolätäkkö lattialle. Myös tyttö pulautteli. Tein yöllä niin, että syöyön jälkeen kävelin viisi kertaa huoneen ympäri vauva olkaa vasten ja taputtelin peppuun, siinä ehti röyhtäisy (ja pulautus..) tulla, ja sitten uni maittoikin. Nukutin kyljellään, vain pieneimmäisellä oli tutti.
22
Vierailija:
itkua ja huutoa eikä haluta nukkua:(yritetty vauvaa nyt 1,5h nukkumaan eikä nukaha millään..syliin nukahtaa mutta aina kun laskee pois sylistä omaan sänkyyn alkaa huuto ja kun taas ottaa syliin nukahta heti..argh..Onneks on mies jonka kanss voi vuorotella nukutta mista..t:väsynyt äiti ja vauva 2kk
ei tarvi juomapulloa, apteekit myyvät kuumavesipulloja joilla voit lämmittää vauvan sängyn mukavaksi
Kuulostaa kyllä valitettavan tutulta, olitko nyt kuutonen. Voi olla " pelkästään" suolioireinen" maitoallergia. Itse toki voi kokeilumielessä jättää aivan kaikki maitotuotteet pariksi viikoksi pois ja katsoa helpottuuko vauvan vaivat, mutta ei ole kovin yksinkertaista, koska kaupassa pitää kaikki tuoteselostelaput lukea. Itse vein vauvan vajaa parikuisena lääkäriin, josta tultiin koliikkiepäilynä takaisin ja aivan lopenuupuneena 3,5 kuisena uudelleen, jolloin diagnoosi saatiin. Maallikkona sanoisin, että kuulostaa suolioireiselta allergialta, pikkuvauvoilla maitoprpteiiniallergia on yleisin. Tuo maratonnukuttaminen on hyvin tyypillistä näillä vauvoilla. Koita löytää apua tilanteeseen!
t. Kuutonen tms :)
Vierailija:
Kuulostaa kyllä valitettavan tutulta, olitko nyt kuutonen. Voi olla " pelkästään" suolioireinen" maitoallergia. Itse toki voi kokeilumielessä jättää aivan kaikki maitotuotteet pariksi viikoksi pois ja katsoa helpottuuko vauvan vaivat, mutta ei ole kovin yksinkertaista, koska kaupassa pitää kaikki tuoteselostelaput lukea. Itse vein vauvan vajaa parikuisena lääkäriin, josta tultiin koliikkiepäilynä takaisin ja aivan lopenuupuneena 3,5 kuisena uudelleen, jolloin diagnoosi saatiin. Maallikkona sanoisin, että kuulostaa suolioireiselta allergialta, pikkuvauvoilla maitoprpteiiniallergia on yleisin. Tuo maratonnukuttaminen on hyvin tyypillistä näillä vauvoilla. Koita löytää apua tilanteeseen!
Omasta kalkin saannista täytyy pitää huoli ja monivitamiinivalmiste myös lisätä ravintoon. Niinkuin sanoin en suosittele välttämättä itse lähteä kokeilemaan, ainakaan kunnolla perehtymättä asiaan. Maitoallergikoille on omat reseptillä olevat erityiskorvikkeensa ja osa äideistä pystyy imettämään allergikkovauvojaan, riippuu monesta asiasta. Lueskele vähän vaikka netistä maitoproteiiniallergiasta/lehmänmaitoallergiasta, jos tuntuu tutulta, niin tilaa suoraan lasten allergioihin erikoistunut lääkäri!
Uskon, että vauva havahtaa, kun joutuu kylmään sänkyyn.
Eli kääräise vauva peittoon (tai äp:n makuupussiin, niinkuin joku sanoikin.) ja pidä sylissäsi näin. Kun nukahtaa, odota vähän ja laita koko setti, siis vauva ja peitto sänkyyn. Eli vauva jää tämän peiton päälle nukkumaan ja toinen peite peitoksi.
Toimii! Eri asia on oppiiko vauva nukahtamaan näin itekseen, mutta näin vois alottaa.
Meillä herää kans ellei toimita näin.
Kerro, kuinka kävi :)
Käännettiin vaan pää nätisti sivulle kun pelotti ettei se tukehdu vaan...mutta itku helpottui heti. PIenillä vauvoilla ei suolisto vielä toimi niin hyvin joten masuvaivoja voi olla.