Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söin kylmäsavustettua lohta raskausviikolla 7.... Onko paha juttu? Söin aika monta siivua. Nyt vasta tajusin ettei ehkä olis saanut?

Vierailija
31.12.2015 |

ei tullut itselleni mitään oireita mutta mites alkio? Saiko se jotain vammoja? O_o

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Se kuolee viimeistään kahden viikon sisällä.

Vierailija
2/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jotain vammoja jos kerran söit sen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se liity jotenkin listeriaan ja ilmeisesti jos sinulla ei ollut oireita ei ole vaaraakaan. Uskon näin, en ole asiantuntija. 

Vierailija
4/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan listeria vai joku kehitysvammajutska?

Vierailija
5/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siis itämeren lohta vai kirolohta. Villilohessa on niin paljon dioksiinia että ei saa syödä edes imetyksen aikana. Silakkaakaan ei saisi syödä, jos on pakko niin vain pienimpiä silakoita.

Kirjolohessa eikä norjanlohessa ole dioksiiniä.

Vierailija
6/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se  oli norjalaista!

Vierailija
7/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tietää olevani raskaana vkolla 15. Menin papaan jossa raskaus todettiin. Neljäs raskaus. Olin syönyt koko ajan minipillereitä, kerran kuussa oli tullut vähän verta kuten aina. Ei mitään raskaus oireita ollut kuten edellisissä raskauksissa. Takana oli ihana kesä jolloin olimme miehen kanssa kaksin Thaimaassa jne. Siis meidän isot lapset olivat silloin jo koululaisia. Olin siis viettänyt hyvin rentoa kesää, käynyt tyttöjen kanssa mökillä jne ja oli tullut otettua alkoa suht paljon. Syönyt kaikkea mahdollista, varsinkin matkalla. Tuossa tuo terve tyttönen on, jo neljä vuotta. 30v sitten ei noita kieltoja edes ollut ja aika terveitä ihmisiä täällä on. Älä murehdi.

Vierailija
8/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarruja päälle naiset, nauttikaa raskauksistanne ja eläkää. Raskaus on normaalia eikä mikään sairaus.

Vierailija
9/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tietää olevani raskaana vkolla 15. Menin papaan jossa raskaus todettiin. Neljäs raskaus. Olin syönyt koko ajan minipillereitä, kerran kuussa oli tullut vähän verta kuten aina. Ei mitään raskaus oireita ollut kuten edellisissä raskauksissa. Takana oli ihana kesä jolloin olimme miehen kanssa kaksin Thaimaassa jne. Siis meidän isot lapset olivat silloin jo koululaisia. Olin siis viettänyt hyvin rentoa kesää, käynyt tyttöjen kanssa mökillä jne ja oli tullut otettua alkoa suht paljon. Syönyt kaikkea mahdollista, varsinkin matkalla. Tuossa tuo terve tyttönen on, jo neljä vuotta. 30v sitten ei noita kieltoja edes ollut ja aika terveitä ihmisiä täällä on. Älä murehdi.

Ihan haista paska-vastaus. Siitä lohesta voi saada listerian jos huono tuuri on. Ja tulee sit jo siitä ihan ekasta viipaleesta. Ei oo edes mitään kohtuutta näiden listeriavaarallisten syömisten kanssa.

Vierailija
10/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, mä syön kyllä ihan mitä huvittaa!!

Vierailija
11/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan haista paska-vastaus. Siitä lohesta voi saada listerian jos huono tuuri on. Ja tulee sit jo siitä ihan ekasta viipaleesta. Ei oo edes mitään kohtuutta näiden listeriavaarallisten syömisten kanssa.

Hysteerikko 😂

Vierailija
12/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa todettiin vakuumipakatussa kalassa listeriaa juuri muutama kuukausi sitten, mutta en ole kuullut että lähiaikoina olisi löydetty. Listeria saattaa aiheuttaa flunssan kaltaisia oireita, mutta on sikiölle vaarallinen. Ap saa olla kyllä aika huoleti, on todella todella pieni riski saada Suomessa listeria elintarvikkeista.

Vierailija
13/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän oltaisiin kuoltu sukupuutton koko kansa, jos uskottais kaikki mitä neuvolantäti kieltää. Raskaus on todella vaarallinen olotila.

Vierailija
14/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja viikolla 7 raskaus voi mennä kesken ihan ilman listeriaakin. Maalaisjärkeä saa käyttää, vaikka olisikin raskaana.

Vierailija
15/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto lisää tuskaa. En nyt tiedä onko liikaa vaadittu sen raskauden ja imetyksen ajan edes katsoa mitä sinne suuhunsa pistää. Omaa terveyttään saa toki jokainen turmella niin kuin lystää.

Vierailija
16/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriavaara on kaikissa vakuumipakatuissa kaloissa, eli juuri kylmäsavu-, graavi-jne kalat. Listeria voi johtaa keskenmenoon. Aiheuttaa äidille flunssankaltaisen tilan. Riski lienee kuitenkin aika pieni.

Vierailija
17/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä tuuri, niin ei mitään hätää. Jos on huono tuuri, niin sitten paskempi juttu. Mutta jos sulla ei ole mitään oireita ollut, niin sitten olisin ihan hyvällä mielellä asian suhteen, tarkempana vaan tulevaisuudessa.

Kun joku sanoo "ei sitä ennenkään mitään kieltoja ollut" ja että "30 vuotta sitten söin kaikkea mahdollista ja terve lapsi on ollut" niin onnea vaan heille. Kannattaisi kuitenkin ottaa huomioon että ennen se savustettu lohi oli usein kalastajalta suoraan haettu, tuore ja itse savustettu. Nykyään se lohi kasvaa kasvattamoissa kaiken kakan keskellä ja savustetaan päiväkausia sen jälkeen kun se on vedestä nostettu. Ja savustaminen tapahtuu siten, että hiukan teollisesti tupsautetaan savuaromia päälle. Ruuanvalmistus on nykypäivänä hyvin teollista ja prosessoitunutta. Siinä kun pienen pienikin virhe tapahtuu, niin pöpöt villiintyy. Jatkuvasti on näitä ruokavalmiste-erien takaisinvetoja, kun on löydetty sitä ja tätä pöpöä. Niin että ei sitä entistä aikaa voi oikein suoraan nykyaikaan verrata. Hyvällä onnella ei mitään tapahdu. Mutta tuskin kukaan ehdoin tahdoin haluaa vaarantaa syntymättömän lapsensa.

Vierailija
18/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo oli varmaan ihan haista pasta juttu, kiitos vaan ja itseasiassa outo kommentti mutta kaikkea ei aina tiedä ja joskus me ihmiset vaan ollaan inhimillisiä. Olisiko parempi sanoa et joo kyl nyt joku menee vikaan ja murehdi vaan koko raskaus vai kertoa omakohtainen kokemus jolloin kaikki meni hyvin? Tietysti ap älä nyt enää jatkossa syö. Ps.Haista ite ja hyvää uutta vuotta.

Vierailija
19/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä tuuri, niin ei mitään hätää. Jos on huono tuuri, niin sitten paskempi juttu. Mutta jos sulla ei ole mitään oireita ollut, niin sitten olisin ihan hyvällä mielellä asian suhteen, tarkempana vaan tulevaisuudessa.

Kun joku sanoo "ei sitä ennenkään mitään kieltoja ollut" ja että "30 vuotta sitten söin kaikkea mahdollista ja terve lapsi on ollut" niin onnea vaan heille. Kannattaisi kuitenkin ottaa huomioon että ennen se savustettu lohi oli usein kalastajalta suoraan haettu, tuore ja itse savustettu. Nykyään se lohi kasvaa kasvattamoissa kaiken kakan keskellä ja savustetaan päiväkausia sen jälkeen kun se on vedestä nostettu. Ja savustaminen tapahtuu siten, että hiukan teollisesti tupsautetaan savuaromia päälle. Ruuanvalmistus on nykypäivänä hyvin teollista ja prosessoitunutta. Siinä kun pienen pienikin virhe tapahtuu, niin pöpöt villiintyy. Jatkuvasti on näitä ruokavalmiste-erien takaisinvetoja, kun on löydetty sitä ja tätä pöpöä. Niin että ei sitä entistä aikaa voi oikein suoraan nykyaikaan verrata. Hyvällä onnella ei mitään tapahdu. Mutta tuskin kukaan ehdoin tahdoin haluaa vaarantaa syntymättömän lapsensa.

Eivät nykyäänkään kaikki osta kalaansa vakuumiin pakattuna.

Vierailija
20/27 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa maassa "säännöt" raskaana oleville ovat ihan erilaisia. Esim.kylmäsavustettua lohta ei tarvi vältellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi