Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tykkää matkustelusta?

Vierailija
31.12.2015 |

Vaikka sinulla olisi rahaa ja kaikki mahdollisuudet, mutta et silti matkustele, miksi?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä onko minulla mitään erityistä syytä, mutta en oikein keksi syytä miksi pitäisi lähteä jonnekin muualle. En saa mitään elämystä siitä, että näen Eiffel-tornin livenä, paljon hienompaa on mielestäni lähteä vaikka järvelle kalaan tai metsään hiihtämään ja ihailla siellä ympäristöä. Italialaista ruokaa voin syödä Suomessakin, ei sekään vuoksi tarvitse Italiaan lähteä.

Mutta vertaapa sitä kalastamista esimerkiksi purjekalojen tai marliinien kalastamiseen tropiikissa tai piraijoiden kalastamiseen Amazon-joella tai sitä hiihtämistä hiihtämiseen Alpeilla tai Kalliovuorilla. Tuskin ovat samoja asioita.

Voitko kalastaa trooppisia kaloja Suomessa tai hiihtää Suomessa vuoristossa? Tuskin vain.

Taidat olla vähän tyhmä?

Voitko sinä Amazoneilla hiihtää tunturissa tai kalastaa haukea?  Tuskin vain? 

Kyllä muuten voi kalastaa haukia, siellä suunnalla elelee jättihaukiakin, jotka ovat isompia, kuin täällä Suomessa.

Siellä on muutenkin tuo lajikirjo vähän toista luokkaa, kun täällä Suomessa. Siellä on niin paljon eri eläinlajeja ja kasvilajeja, että kaikkia ei edes tunneta ja koko ajan löytyy uusia lajeja lisää.

Lisäksi Suomessa tuntureilla hiihtäminen on kuin lasten pulkkamäessä hiihtämistä verrattuna hiihtämiseen oikeissa vuoristoissa ulkomailla. Pienet korkeuserot ja mäkien loivuus ei ole kunnon vuoristoon verrattuna mitään.

Sitten kun Suomi pystyy tarjoamaan eksoottista luontoa ja vuoristoja vastaavia mahdollisuuksia, niin voin sitten lomailla Suomessa.

Itse en tunnista edes kaikkia Suomen luonnossa kasvavia kasveja, joten voisin aloittaa ihmettelyn niistä. Jos haluan nähdö sademetsänkasveja, voin mennä kasvitieteelliseen puutarhaan tai Korkeasaareen. Oma hiihtokunto taas ei riitä edes Suomen Lapin tuntureilla hiihtämiseen, joten Alpeilla ohuessa ilmanalassa hiihtämisen en usko olevan kovin miellyttävä elämys.

Vierailija
42/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä onko minulla mitään erityistä syytä, mutta en oikein keksi syytä miksi pitäisi lähteä jonnekin muualle. En saa mitään elämystä siitä, että näen Eiffel-tornin livenä, paljon hienompaa on mielestäni lähteä vaikka järvelle kalaan tai metsään hiihtämään ja ihailla siellä ympäristöä. Italialaista ruokaa voin syödä Suomessakin, ei sekään vuoksi tarvitse Italiaan lähteä.

Mutta vertaapa sitä kalastamista esimerkiksi purjekalojen tai marliinien kalastamiseen tropiikissa tai piraijoiden kalastamiseen Amazon-joella tai sitä hiihtämistä hiihtämiseen Alpeilla tai Kalliovuorilla. Tuskin ovat samoja asioita.

Voitko kalastaa trooppisia kaloja Suomessa tai hiihtää Suomessa vuoristossa? Tuskin vain.

Taidat olla vähän tyhmä?

Kyllä muuten voi kalastaa haukia, siellä suunnalla elelee jättihaukiakin, jotka ovat isompia, kuin täällä Suomessa.

Siellä on muutenkin tuo lajikirjo vähän toista luokkaa, kun täällä Suomessa. Siellä on niin paljon eri eläinlajeja ja kasvilajeja, että kaikkia ei edes tunneta ja koko ajan löytyy uusia lajeja lisää.

Lisäksi Suomessa tuntureilla hiihtäminen on kuin lasten pulkkamäessä hiihtämistä verrattuna hiihtämiseen oikeissa vuoristoissa ulkomailla. Pienet korkeuserot ja mäkien loivuus ei ole kunnon vuoristoon verrattuna mitään.

Sitten kun Suomi pystyy tarjoamaan eksoottista luontoa ja vuoristoja vastaavia mahdollisuuksia, niin voin sitten lomailla Suomessa.

Ohis, mutta mikset muuta jonnekin tuollaiseen paikkaan jossa on eksoottista luontoa ja vuoristoja? Miksi jäät Suomeen, jos ei täällä ole kerran mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tunkea vastaamaan vaikka en ole kohderyhmää. (Eikös se ole palstan normaalitapakin?) Tää oli valaisevaa! Olen aina ihmetellyt miksi joku ei halua matkustaa. Erikoisinta mielestäni on tuo, että "matkustaminen vie enemmän kuin antaa" ja joutuu näkemään vaivaa, että siitä saisi jotain. Siis sehän on juuri osa matkustamisen ihanuutta kun joutuu vaivautumaan etu- ja takakäteen! Ainoa minun näkökulmastani järkevä syy on tuo, jos työn takia joutuu matkustamaan paljon, silloin tuntuu järkeenkäyvältä, ettei enää lomalla huvita.

Tarkoitatko että jos se on sinulle ihanuutta, niin kuvittelet sen olevan sitä kaikille muillekin? Ihmeellistä miten jotkut ihmiset eivät osaa ajatella asioita yhtään toisten näkökulmista...sanotaan että matkailu avartaa, mutta eipä tuo väite ole ainakaan sinun kohdallasi toteutunut.

Tätä samaa voi kyllä kysyä monenkin "reissattu on ja paljon ja kohta taas mennään" -tyyppien kohdalla.

Vierailija
44/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea muiden syitä miksi eivät halua matkustaa. Itse rakastan matkustamista.  Usea matka vuosittain. Lähiipiiriltäni saan usein kuulla asiasta. Se yleensä ilmaistaan niin et helppohan se mun on matkustaa mieheni kanssa, kun on varaa.  Niin on varaa, koska meidän kiinnostus on matkutaminen. Lähiipirissä nuo sanojat laittavat rahansa autoharrastuksiin, moottoripyöräily, useaan isoon koiraan, kesämökkiin, veneilyyn. Olen asiasta sanonutkin. Yllättävää, mutta erään ystäväni autoharrastus maksaa vuodessa saman verran, kuin meidän perheen  matkat.

Moni sanoo ettei ole varaa. Se ei ihan pidä paikkansa. Yllättävän monelta unohtuu se kiinnostuksen kohde, tärkeysjärjestys,  Sinne se  raha menee.

t. 5-6  lomamatkaa vuodessa (keskimääärin)

Vierailija
45/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tähän tutkimustieto jonka itse luin jokin aika sitten ja jota pidin mielenkiintoisena. Siinä oli todettu, että ekstrovertit usein kaipaavat vaihtelua ja uusia ärsykkeitä ja mukavuusalueelta poistumista, ja sille oli löydetty aivotoiminnallinen syy: heillä aivokuoren aktivaatio tavallisissa arkioloissaan on varsin alhainen, mikä ilmenee tylsistymisenä ellei siihen saa vaihtelua. Sitten taas introverteillä aivokuoren aktivaatio on varsin korkea vaikka olisivat omassa kodissaan kaikessa rauhassa, ja kaikki vaihtelu kuormittaa lisää, mikä voi tuntua liialliselta ja ahdistavalta. He kaipaavat yleensä tasapainoksi hyvin paljon rauhaa ja yksinäisyyttä, kun taas ekstrovertti kaipaa aivojen tilan tasapainottamiseksi seuraa ja menemistä.[/quote]

Tämä oli mielenkiitoinen tutkimus. Itse olen introvertti joka ei muiden ihmisten seuraa hirveästi kaipaa, mutta matkustelua rakastan. Tunnistan itsessäni juuri tuon tarpeen saada uusia visuaalisia ärsykkeitä, se on jotain sellaista mihin en koskaan kyllästy.

Vierailija
46/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Jos haluan tietää miltä Intiassa näyttää niin käynnistän Google Street Viewin. Miksi tuhlata aikaa ulkomalaisiin typeryksiin. Ei kiinnosta mitä Japanilainen mies ajattelee, tietäähän tuon että alaikäiset koulutytöt niillä vaan pyörii mielessä.

Street View ei näytä Intiaa eikä suurta osaa tuosta maailmankolkasta muutenkaan. En ihmettele kyllä ollenkaan, etteivät ole huolinet kuvausautoja muualle kuin kouralliseen kulttuurikohteita ja siisteimpiä rantoja.

Nro 31

Vierailija
47/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kiva lukea muiden syitä miksi eivät halua matkustaa. Itse rakastan matkustamista.  Usea matka vuosittain. Lähiipiiriltäni saan usein kuulla asiasta. Se yleensä ilmaistaan niin et helppohan se mun on matkustaa mieheni kanssa, kun on varaa.  Niin on varaa, koska meidän kiinnostus on matkutaminen. Lähiipirissä nuo sanojat laittavat rahansa autoharrastuksiin, moottoripyöräily, useaan isoon koiraan, kesämökkiin, veneilyyn. Olen asiasta sanonutkin. Yllättävää, mutta erään ystäväni autoharrastus maksaa vuodessa saman verran, kuin meidän perheen  matkat.

Moni sanoo ettei ole varaa. Se ei ihan pidä paikkansa. Yllättävän monelta unohtuu se kiinnostuksen kohde, tärkeysjärjestys,  Sinne se  raha menee.

Jottei harhauduttaisi ihan pois ketjun aiheesta, kerropa, miksi matkustaminen kiinnostaa sinua.

Vierailija
48/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Jos haluan tietää miltä Intiassa näyttää niin käynnistän Google Street Viewin. Miksi tuhlata aikaa ulkomalaisiin typeryksiin. Ei kiinnosta mitä Japanilainen mies ajattelee, tietäähän tuon että alaikäiset koulutytöt niillä vaan pyörii mielessä.

Mitä paikkoja olet katsonut Intiasta? Yritin äsken katosa miltä näyttää Delhissä, mutta eipä ollut street viewieä, toki kartalle tuli jotain yksittäisiä kuvia, mitä pääsi kurkkimaan.

Itselle oli vähän yllätys että Saksasta on myös erittäin vähän Street viewiä googlessa ja siitä vähästäkin melkein kaikki kohteet on sutattu tunnistamattomaksi.

No eihän Intiassa uskalla google edes kuvata kun joka kadun kulmassa on metri paskaa. Ainut paikka Intiassa, mikä on turvallinen on Goa. Saksan sensuuria en kyllä ymmärrä.

Vierailija
49/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kohteisiin joihin täytyy lentää, sillä en halua enää sairastaa siksi kun joutuu hengittää muiden ihmisten moneen kertaan hengittämää bakteerista ällöä ilmaa lentokoneessa monen tunnin ajan!!!

Siitä koneen ilmasta nimittäin puolet kiertää koko ajan, ja vain toinen puolisko on uutta ja raikasta. Moni ei vaan tiedä tätä!

Eli jos jollain takapenkkiläisellä on korvatulehdus tai muu pöpö, niin myös edessä istuvat voivat sen tuon käytetyn kiertävän ilman mukana hengittää ja saada! Tämän takia koneeseen ei saisi mennä kuumeisenakaan koska puoli konetta on kuumeessa seuraavan 3 päivän päästä!

Vierailija
50/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jottei harhauduttaisi ihan pois ketjun aiheesta, kerropa, miksi matkustaminen kiinnostaa sinua.

Lomaa, rentoutumista, hyvää ruokaa ja erilaista, ystäviä, aurinkoa. Irtiotto arjesta. Yhdessä olemista visusti oman miehen kanssa eli myös laadukasta parisuhdeaikaa.

t. sama

Vierailija
51/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän tyhmä?

En halua kalastaa jättihaukea vaan kotimaista tavallista haukea. 

Niin, maapallolla on kasveja ja eri lajeja eri paikoissa... mitä sitten? 

Tuskin kukaan vuoristoon hiihtämistä varten menee... oletkohan sinä itse edes ikinä hiihtänyt? Vuorilla liikutaan suksilla koska se on helpompaa ei siksi että hiihtäminen on kivaa.  

Ei kukaan kaipaa sun lomailua suomessa. Kaikille parempi mitä enemmän kaltaisesi idiootti viihtyy ulkomailla eksotiikkansa parissa ja on poissa suomesta.  

Vierailija
52/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä matkustusketjut menee aina tähän jankkaamiseen. Matkustelijat kovasti yrittävät puolustella miksi pitäisi matkustaa :D Voi helvetti jos ei haluta matkustaa niin ei haluta. Miten vaikea se on tajuta?

Vierailija
53/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomaa, rentoutumista, hyvää ruokaa ja erilaista, ystäviä, aurinkoa. Irtiotto arjesta. Yhdessä olemista visusti oman miehen kanssa eli myös laadukasta parisuhdeaikaa.

t. sama

Minullapa on rentoutumista, tosi hyvää ruokaa ja laatuaikaa ihan täällä koti-Suomessa, vaikkei olisi edes loma-aika. Auringonpaisteesta en pidä. Tämä on maailman paras paikka, täältä ei tarvitse lähteä muualle. :)

Vierailija
54/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sitä matkustamista niin rakasta, mutta talvesta ja pimeästä en pidä ollenkaan. Siksipä nyt, kun olen eläkkeellä, vietän mieheni kanssa talvikauden Teneriffalla La Pazissa, jossa meillä on vuokrattuna kaksio. Verot maksamme Suomeen.

Vierailija
55/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän tyhmä?

Sano ihan suoraan vain, että kaikki on ulkomailla hienompaa...

Vierailija
56/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään yksin mutta jo kumppanin kanssa matkustaminen on stressaavaa. Täytyy kokonaan huolehtia ettei kadota toista, että kaikki on mukana (kiireessä ja keskustelun lomassa ym), ja ottaa koko ajan huomioon.

Vierailija
57/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen kommentti. Kyllä, ulkomaillla voi tehdä erilaisia asioita kuin Suomessa. Mutta kalastamisessakaan ei kaikilla ole pääjuttuna se kalan saaminen, kalastaminen on mukavaa vaikkei tulisi nykyn nykyä. Jotkut tykkää nauttia ja olla juuri siinä missä ovat, kotijärvelle lähteminen vain on huomattavasti vaivattomampaa kuin maailman toiselle puolelle viidakon keskelle.

Vierailija
58/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikissa maanosissa Australiaa lukuunottamatta ja mies ja lapsi (aikuinen) haluavat sinne ensi vuonna. Reissaaminen pitkien matkojen päähän tuntuu enempi rasitteelta kuin ilolta nykyisin. Olisi eri asia jos siellä voisi olla monia viikkoja, mutta kun tämä elatusvelvollisuus yhä suuremmasta elättien määrästä eli veronmaksajan osa.

Vierailija
59/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sama

Minullapa on rentoutumista, tosi hyvää ruokaa ja laatuaikaa ihan täällä koti-Suomessa, vaikkei olisi edes loma-aika. Auringonpaisteesta en pidä. Tämä on maailman paras paikka, täältä ei tarvitse lähteä muualle. :)

Kotona on kivaa, mutta matkoilla mukavaa. Joku muu kokkaa, siivoaa, palvelee, tiskaa jne,

Mä en lomilla kokkaile tai pyykkää- Meen valmiisiin pöytiin. Mua passataan ja palvellaan. Mä maksan ja nautin.

t. sama

Vierailija
60/71 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia teillä joillakin on tarve lokeroida toisia ihmisiä. Se ettei ihminen halua matkustaa, ei tarkoita automaattisesti sitä, että ihminen katsoo vaan televisiota ja syö eineksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi