Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen lukkoseppä

Vierailija
30.12.2015 |

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lukko sarjoitetaan uusiksi? Miten se siis käytännössä menee? Miksi sarjoittaminen on niin kallista asiakkaalle?

Vierailija
2/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ulko-oven lukossa vikana kun ei aukea, pyörii vain "tyhjää". Pitää avata hitaasti ja sitten jossain vaiheessa aukeaa.2007 rakennettu talo, abloy lukko mustalla avaimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lukko sarjoitetaan uusiksi? Miten se siis käytännössä menee? Miksi sarjoittaminen on niin kallista asiakkaalle?

Riippuu mikä avain halutaan. Uudempiin avaimiin joudutaan tilaamaan sarjatiedot abloylta, niitä ei voi eikä saa vetää hatusta. Näin varmistetaan paras suojaus asiakkaille. Abloylta tulee koodattuna uusi sarja joka tulkitaan ja rakennetaan sitten uuteen pesään. Itse sarjoittaminen ei ole vaikeaa eikä aikaa vievää mutta abloyn osuus, uudet osat ja joidenkin liikkeiden minimiveloitus on 1-2h aonae, vaikka työ kestäisi 15min kerää summaa suureksi.

Classiceja vedetään hatusta paljon päivittäin, mutta niiden turvallisuus on muutenkin hanurista.

Vierailija
4/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ulko-oven lukossa vikana kun ei aukea, pyörii vain "tyhjää". Pitää avata hitaasti ja sitten jossain vaiheessa aukeaa.2007 rakennettu talo, abloy lukko mustalla avaimella.

Pesä tai lukkorunko rikki. Suosittelen että otat mahdollisimman nopeasti yhteyttä joko huoltomieheen tai suoraan lukkoliikkeeseen sillä ovi ei kohta aukea lainkaan. Näitä porataan ihan säännöllisesti auki.

Vierailija
5/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tihkutko seksiä? 😀 😈

Vierailija
6/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mikä avain halutaan. Uudempiin avaimiin joudutaan tilaamaan sarjatiedot abloylta, niitä ei voi eikä saa vetää hatusta. Näin varmistetaan paras suojaus asiakkaille. Abloylta tulee koodattuna uusi sarja joka tulkitaan ja rakennetaan sitten uuteen pesään. Itse sarjoittaminen ei ole vaikeaa eikä aikaa vievää mutta abloyn osuus, uudet osat ja joidenkin liikkeiden minimiveloitus on 1-2h aonae, vaikka työ kestäisi 15min kerää summaa suureksi.

Classiceja vedetään hatusta paljon päivittäin, mutta niiden turvallisuus on muutenkin hanurista.

Kiitos vastauksesta! :) Tämä sarjoitusasia on mietityttänyt itseäni pidemmän aikaa.

Vierailija
7/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin murtautumista ehkäisevä riippulukko varastokomeron lukitsemiseen?

Vierailija
8/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko tiirikoitua ihmisten asuntoihin?

Vierailija
9/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli Iloq-lukot, onks ne toimivat? Vai onko oletettavissa että avaimet hyytyy/lukot jumittaa ja sitten ihmetellään oven takana?

Vierailija
10/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin murtautumista ehkäisevä riippulukko varastokomeron lukitsemiseen?

Lukkohan on se viimeinen silaus hyvään suojaukseen, joten jos sulla on ovet ja seinät kunnossa niin mikä tahansa paksumpaa metallia jossa ei ole classicia on hyvä. Mutta jos siitä joku haluaa tulla sisään niin se tulee kyllä silti, valitettavasti.

Vierailija
11/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan. Kuuluu ammattiin ja teen sitä lähes viikottain mutta ihan laillisesti :)

Vierailija
12/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesä tai lukkorunko rikki. Suosittelen että otat mahdollisimman nopeasti yhteyttä joko huoltomieheen tai suoraan lukkoliikkeeseen sillä ovi ei kohta aukea lainkaan. Näitä porataan ihan säännöllisesti auki.

Lukkoseppä puhuu asiaa. Meillä on ollut tuota ongelmaa talossa, useammassa lukossa. Ensin meinasin jäädä pesutupaan lukon taakse kun lukko vaan pyöri tyhjää, sitten sama homma tapahtui roskishuoneen lukon kanssa. (Onneksi molemmilla kerroilla ohimenevänaapuri kuuli koputteluni ja huutoni ja sai lukot ronklattua auki). Ilmoitin huoltomiehelle samn tien asiasta. Muutaman päivän päästä rapun ulko-ovi teki saman tempun, en meinannut päästä sisälle kun lukko vaan pyöri. Ja taas puhelua huoltomiehelle...

Vierailija
13/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei! Ihan mielenkiinnosta: minkälaisella työkalulla sitä tehdään? Ei sillä, että itse olisin tekemässä, mutta mietin vaan kun elokuvissa ne on aina sellaisia "piikkejä".

Vierailija
14/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli Iloq-lukot, onks ne toimivat? Vai onko oletettavissa että avaimet hyytyy/lukot jumittaa ja sitten ihmetellään oven takana?

Iloq on hyvä koska siinä ei ole jatkuvaa virtaa ts ei ole sähkölukko sen varsinaisessa merkityksessä. Ei hyydy helposti mutta kyseessä on kuitenkin älylukko joten ei voi sanoa ettei se sekoaisi joskus. Näitä hyvin harvoin tarvitsee käydä korjaamassa tai uusimassa, korkeintaan poistetaan vierasesineitä pesistä.

Vierailija
15/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei! Ihan mielenkiinnosta: minkälaisella työkalulla sitä tehdään? Ei sillä, että itse olisin tekemässä, mutta mietin vaan kun elokuvissa ne on aina sellaisia "piikkejä".

Mitään virallisia työkaluja hyvin harva käyttää, aika pitkälti saa itse soveltaa ja käyttää sitä millä saa joko näteiten tai nopeiten auki riippuen tilanteesta. Valitettavasti mä en voi muuta sanoa kuin että itse en piikkejä käytä :)

Vierailija
16/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukkoseppä, mutta Youtube ja "lock picking".

Vierailija
17/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tullaan lukkosepäksi?

Vierailija
18/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen 'wannabelukkoseppä'. Vautsivau!

Vierailija
19/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tullaan lukkosepäksi?

Koulun kautta on mahdollisuus oppisopimuksella mutta hyvin harva menee sitä kautta. Itse olen ihan kouluttautunut alalle mutta monet työkavereistani ovat pohjakoulutukseltaan sähkäreitä ja raksamiehiä, nuo alat luo hyvin pohjaa tälle alalle ja näitä palkataan mielellään.

Vierailija
20/25 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää ja mitä huonoa oli alan koulutuksessa sinun mielestäsi?