Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään kasvanut kaulan imusolmukkeet kilpirauhasen takia!?

Vierailija
30.12.2015 |

Monta kuukautta ollut imusolmuke kaulalla joka tuntui kasvavan ja nyt ei ole kasvanut mutta ei myöskään pienentynyt. Kaulassa on kutinaa kuten joka puolella kehoa ja särkyjä. Pistelyä ja sellaisia viiltomaisia ohimeneviä kipuja kainaloissa ja selässä.
Kilpirauhanen suurentunut mutta ei tulehdusta. Kuukauden olen syönyt thyroxinia vajaatoimintaan. Arvot huononivat vauhdilla parissa kuukaudessa.
Ollakko huolissaan vai ei? Kuuluuko siis sairauteen imusolmukkeiden suureneminen. Ei ole kipeä ollut missään vaiheessa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tauti kuin Lemmyllä. :(

Vierailija
2/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanotot Lemmylle mutta tuskinpa tästä on kyse.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutina viittaa lymfoomaan, eli imusolmukesyöpään. Vielä varmempi nettidiagnoosi on jos juo viinaa ja alkaa kovat kivut! Näin kuulemma on. Pian varaa aika että saat näytteen imusolmukkeesta ja se lähetetään patologille, ja hoidot alkaa.

Vierailija
4/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kutina viittaa lymfoomaan, eli imusolmukesyöpään. Vielä varmempi nettidiagnoosi on jos juo viinaa ja alkaa kovat kivut! Näin kuulemma on. Pian varaa aika että saat näytteen imusolmukkeesta ja se lähetetään patologille, ja hoidot alkaa.

Kävin jo kerran lääkärillä näyttämässä joka pisti suoraan verikokeisiin kilpirauhasen takia koska kaula ja kilpirrauhanen oli turvonnut. Epäili imusolmukkeen suurentuneen mahdollisen kilpirauhasen tulehduksen vuoksi. Sanoi patista myös sen verran, että juuri ja juuri siinä että kannattaako lähteä tutkituttaan. Kutinaan sanoi, että on kuiva iho vaikkei edes katsonut rintakehää tms. Eikä ole kuiva iho tai näy/tunnu ainakaan päälle päin. Sanoi, että jos kasvaa niin lääkäriin mutta ei ole tapahtunut mitään. Siinä möllöttää samanlaisena vaikka thyroxiniakin syöty kuukauden päivät eikä sitä tulehdustakaan edes ollut, liekö sitten liittyy vajaatoimintaan?

Alkoholin juonnissa ei mitään muuta kun että krapulat pahentuneet :D henkinen ahdistus ja kauhea päänsärky eikä sängyn pohjalta pääse. Tota päänsärkyäkin oon välillä ihmetelly kun siitä tullut jokapäiväistä vaikka koskaan sitä edes krapulassa kärsinyt mutta voi olla ihan jännityspäänsärkyä sekin.

Ap

Vierailija
5/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
7/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
8/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mainitsiko kukaan mutta turvonneet imusolmukkeet yhdessä kutinan kanssa ovat yksi lymfooman oire. Hakeudu ihmeessä tutkimuksiin ja vaadi että lääkäri ottaa sinut vakavasti. Ja muista että lymfooma on hyväennusteisimpia syöpiä.

Vierailija
10/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm

Vierailija
11/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut n. 6vuotta korvan alla suurentunut imusolmuke, joka ultrattiin ja löytyi kilpparista merkkejä olleesta tulehduksesta. Itse imusolmuke näytti normaalta, mutta suurentuneelta. n. Vuosi tuon suurentumisen jälkeen todettiin autoimmuuniperäinen tulehdus kilpparissa ja vajaatoiminta. Vajis jäi ja imusolmuke on vieläkin suurentunut. Ajoittain aina vähän isompi ja joskus harvoin vähän pienenee.

Vierailija
12/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut n. 6vuotta korvan alla suurentunut imusolmuke, joka ultrattiin ja löytyi kilpparista merkkejä olleesta tulehduksesta. Itse imusolmuke näytti normaalta, mutta suurentuneelta. n. Vuosi tuon suurentumisen jälkeen todettiin autoimmuuniperäinen tulehdus kilpparissa ja vajaatoiminta. Vajis jäi ja imusolmuke on vieläkin suurentunut. Ajoittain aina vähän isompi ja joskus harvoin vähän pienenee.

Ok! Eli voi olla siis kytköksissä kilpparin ongelmiin. Kiitos vastauksesta sinulle ja tietenkin myös muille :)

Ap

Vierailija
13/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaulan molemmin puolin patteja, ollut jo vuosia. Huomasin ne juuri kutinasta ja välillä olivat kipeitä. Viimeksi sain patin jalkapohjan sisäreunaan. Se tuntuu kutisevat aina, kun se kasvaa. Lääkäri ei pitänyt minään noita patteja. Nyt kun olen syönyt reilun vuoden Thyroxinia patit eivät kutise tai ole kipeitä.

Vierailija
14/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen on kaulan alueella oleva rauhanen , ns. aataminomena. Korvien alapuolella olevat rauhaset ovat eri asia, jotka voivat kipeytyä esim. pelkästä flunssasta /kylmettymisestä. Älkää panikoituko jonkun kuuluisuuden kuolemasta.

Vierailija
15/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhanen on kaulan alueella oleva rauhanen , ns. aataminomena. Korvien alapuolella olevat rauhaset ovat eri asia, jotka voivat kipeytyä esim. pelkästä flunssasta /kylmettymisestä. Älkää panikoituko jonkun kuuluisuuden kuolemasta.

En minä kuuluisuuden kuolemasta olekaan panikoinut. Olen miettinyt näitä oireitani jo pitkään ja tiedän kyllä, että imusolmukkeet suurentuvat herkästi jos on virustautia tms. Tai vaikka hammassärkyä. Mutta minulla ei ole ollut muuta kuin kaikki paska oireet vajaatoimintaan liittyen ja tuo mollukka tuossa ollut näköjään jäädäkseen ilman syytä jota voisin selittää muulla kun kilpparin sairaudella.

Ap

Vierailija
16/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

samat oireet ainakin on http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artikkeli/manageri-avaa-lemmyn-kuolem…

Vierailija
18/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

samat oireet ainakin on http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artikkeli/manageri-avaa-lemmyn-kuolem…

No jos ajatellaan että minulla on päivittäin aivan paska olo, oksettaa ja väsyttää. Melkein joskus epäilin olevani raskaana mutta ehei. Lisäksi päätä särkee ja masentaa. Ajatus ei kulje ja unohtelen sanoja jatkuvasti eikä myöskään puheeni suju vaan kieli on välillä vähän laiska varsinkin väsyneenä. Sen lisäksi vielä kutina ja kivut. Helposti näistä on tehdä vaikka tuo sama diagnoosi mutta en usko kuitenkaan..

Kaikki ei ole minulla kuitenkaan kunnossa, on sekä fyysisiä, että psyykkisiä oireita enkä osaa sanoa liittyykö pelkästään vajaatoimintaan. Siksi tein keskustelun ja mietin kannattaisko mun tosiaan ultrata tuo kaula kun ei ollut sitä lääkärin epäilemää tulehdusta.

:D

Ap

Vierailija
19/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho mites tuo tollain meni eteenpäin ^

Ap

Vierailija
20/20 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset