Arvostatteko herrasmiesmäisyyttä miehessä?
Ja mitä se teidän mielestänne on?
Minun mielestäni tähän kuuluu:
- oven avaaminen
- painavien tavaroiden kantaminen naisen puolesta
- takin päälle auttaminen
- tuolin tarjoaminen
- naisen auttaminen jos pitää kiivetä jonnekin tai laskeutua korkealta (käden tarjoaminen ja tukeminen)
- sateenvarjon tarjoaminen naiselle sateella jo tällä ei omaa
- takin tarjoaminen/jonkinlainen yritys lämmittää naista, jos naista paleltaa
- huomion antaminen naiselle - silmiin katsominen, hymy, kosketus (puhelin pois!), nämä etenkin parisuhteessa
Löytyykö tällaisia miehiä edes enää?
Kommentit (50)
Mun mies on tuota ja paljon muutakin, mutta mieheni onkin jo kuusikymppinen. Avaa mulle auton oven Lidlin pihassakin ja kantaa kassit puolestani. Aina auttaa takin päälle ja antaa hanskansa, jos olen unohtanut omani kotiin. Ihana mies!
Arvostan noita piirteitä ja tuollaisia miehiä onneksi myös löytyy!
Arvostan, todella! Onneksi oma mies on, useimmiten, ihan herrasmiesmäinen. Erityisesti kun oikein keskittyy. Mutta eipä tule häneltäkään ihan selkärangasta tietyt tavat.
Valitettavan harvinaistahan tämä nykypäivänä on. Kasvattakaa ja opettakaa hyvät vanhemmat lapsillenne edes ne alkeelliset käytöstavat! Oven avaus, tervehtiminen ja hyvästely, kiitos ja anteeksi, paikan tarjoaminen, silmiin katsominen, ylipäätään toisten ihmisten kunnioitus.
Joo, löytyy täältäkin. Paitsi älylaitteiden poislaittaminen on heikko kohta.
Herrasmiesmäisyydestä on apua, mutta sen voi korvata paksulla lompakolla.
Kyllä arvostan. Vieläkö moisia löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiesmäisyydestä on apua, mutta sen voi korvata paksulla lompakolla.
Usein herrasmiehillä on myös paksu lompakko, koska noilla tavoilla pärjää hyvin myös liike- ja työelämässä.
Itsekin arvostan todella ja miehille tiedoksi, että ne eleet tulevat kyllä rekisteröidyksi eivätkä valu hukkaan.
Niin ja siis ennen kuin joku tulee valittamaan miehen lompakolla loisimisesta, niin raha-asiathan eivät noihin yllämainittuihin asioihin liity millään tavalla. Tosin ensimmäisillä treffeillä on mielestäni ihan kohteliasta tarjota se kuppi kahvia ja miksei joskus muulloinkin jos miehestä siltä tuntuu. Enemmän kuitenkin peräänkuulutan noiden ilmaisten hyvien tapojen/kohteliasuuksien perään.
Kyllähän herrasmiehiä vielä löytyy, harvemmin ovat vaan vapailla markkinoilla.
Minunkin mieheni on herrasmies, ja hän on ylipäätään hyvä ottamaan toiset ihmiset huomioon. Tämä ei tarkoita mitään nöyristelyä tai lassukkamaisuutta kuten joku täällä esitti, vaan sitä, että hän on empaattinen ja fiksu.
Vierailija kirjoitti:
- oven avaaminen
- tuolin tarjoaminen
- naisen auttaminen jos pitää kiivetä jonnekin tai laskeutua korkealta (käden tarjoaminen ja tukeminen)
- huomion antaminen naiselle - silmiin katsominen, hymy, kosketus (puhelin pois!), nämä etenkin parisuhteessaLöytyykö tällaisia miehiä edes enää?
Ja se on ok kun oma mies tekee näin muillekin naisille, myös niille kauniille ja ihanille?
Yksikään suomalainen nainen ei halua herrasmiestä vaan retkun, sellaisen kunnon viinaanmenevän epäluotettavan retkun. Yksikään linnakundi ei ole ilman naista, ei yksikään, sillä suomalainen nainen haluaa retkun. Ulkomaalainen nainen arvostaa käytöstapoja.
Olen itse ehkä hieman vanhanaikainen, ja kaipaisin kovasti miestä, jolta löytyisi tuollaisia ominaisuuksia. Vastavuoroisesti kokkaisin ja leipoisin mielelläni tuollaiselle miehelle ja pyrkisin muuten pitämään hyvänä.
Ap
Ei mua kiinnosta noi eleet kovin paljon. Tasa-arvoista ihmistä rinnalle haen. Jos jotain pitää nostaa niin yritän itse ja jos en jaksa, pyydän apua. Samoin oven avaaminen ihan itse ei ole mulle liian raskas tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- oven avaaminen
- tuolin tarjoaminen
- huomion antaminen naiselle - silmiin katsominen, hymy, kosketus (puhelin pois!), nämä etenkin parisuhteessaLöytyykö tällaisia miehiä edes enää?
Ja se on ok kun oma mies tekee näin muillekin naisille, myös niille kauniille ja ihanille?
Kyllä mielestäni esimerkiksi oven avaaminen on asia, jota oma mies voisi tehdä myös muille naisille. Tai auttaa painavien tavaroiden kanssa yms. Ja jos nyt sattuisi olemaan vaikkapa jossain juhlissa tai tilaisuudessa jossa olisi naisia ja he olisivat ulkona ja joku nainen palelisi, niin miksi ei voisi takkiakin tarjota. Kohteliaisuuden ei tarvitse tarkoittaa mitään romanttista. Sitten tietysti jos olisin itse miehen kanssa, niin olisi outoa jos hän tarjoaisikin takkinsa tai sateenvarjonsa jollekin toiselle naiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin ja siis ennen kuin joku tulee valittamaan miehen lompakolla loisimisesta, niin raha-asiathan eivät noihin yllämainittuihin asioihin liity millään tavalla. Tosin ensimmäisillä treffeillä on mielestäni ihan kohteliasta tarjota se kuppi kahvia ja miksei joskus muulloinkin jos miehestä siltä tuntuu. Enemmän kuitenkin peräänkuulutan noiden ilmaisten hyvien tapojen/kohteliasuuksien perään.
Mitä naisen on kohteliasta tehdä ensimmäisillä treffeillä?
Mutta joo, arvostan miehessä toisten huomioonottamista ja kohteliaisuutta. Sellaista miestä joka auttaa kassien kantamisessa apua tarvitsevaa, oli tämä sitten mies tai nainen. Tervehtiminen, silmiin katsominen ja kumppanin huomioiminen taas ovat mielestäni ihan peruskäytöstä jota odottaisin keneltä tahansa.
Mieheni on tuollainen kultakimpale ja kauniit käytöstavat oli itseasiassa se asia mikä ensimmäisenä teki vaikutuksen. Auttaa takit myös muille seurueen naisille päälle, jos ei ole muita miehiä paikalla, antaa naisille istumapaikan (siis muillekin kuin minulle), kantaa naapurin mummon kauppakassit yläkertaan ja pitää ovea auki lapsille, naisille ja vanhuksille.
Ei silti ole mikään kynnysmatto, vaan odottaa kohteliaisuutta myös toisilta silloin kun ollaan seurassa. Kotona ottaa rennosti ja tykkää siitä, jos häntä välillä passataan.
Teen kaiken listassa luetellun, enkä pidä itseäni herrasmiehenä vaan ihan tavallisena rehtinä miehenä, olen kyllä ikäluokkaa +50
Ehdottomasti, mutta mielestäni herrasmiehen tunnistaa toisen ihmisen huomioonottamisesta , itsensä hallitsemisesta joka tilanteessa, kyvystä keskustella kaikenlaisten ihmisten kanssa, hyvästä huumorintajusta kuitenkaan sortumatta alatyylisiin mauttomuuksiin...yleisestä sivistyksestä, ei niinkään helposti opittavista naisensaalistustempuista, joita kuka tahansa moukka pystyy tekemään.
Herrasmiesmäisyys on melko varma merkki lassukasta. Kunnon renttu ei kuvia kumartele ja sellaisen kun saa, niin tietää saavansa tosimiehen, eikä mitään tohvelisankariksi pyrkivää "miestä".