Arvostatteko herrasmiesmäisyyttä miehessä?
Ja mitä se teidän mielestänne on?
Minun mielestäni tähän kuuluu:
- oven avaaminen
- painavien tavaroiden kantaminen naisen puolesta
- takin päälle auttaminen
- tuolin tarjoaminen
- naisen auttaminen jos pitää kiivetä jonnekin tai laskeutua korkealta (käden tarjoaminen ja tukeminen)
- sateenvarjon tarjoaminen naiselle sateella jo tällä ei omaa
- takin tarjoaminen/jonkinlainen yritys lämmittää naista, jos naista paleltaa
- huomion antaminen naiselle - silmiin katsominen, hymy, kosketus (puhelin pois!), nämä etenkin parisuhteessa
Löytyykö tällaisia miehiä edes enää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh ikävuodet 18-23 ihailin tuollaista käytöstä ja yritin olla supermukava ja huomioiva (olen siis mies). Vastoin virallista totuutta, kukaan nainen ei ollut edes etäisesti kiinnostunut minusta. Miehekäs olemus ja ulkonäkö sekä status sosiaalisessa hierarkiassa on se, millä naisille on merkitystä. Jotkut käytöstavat voi olla kiva plussa, mutta ne edellä mies ei saa yhtään mitään.
Tämä juuri kertoo, että et ollut mikään herrasmies. Herrasmies kohtelee hyvin kaikkia naisia, ei vain niitä joita pyrkii iskemään.
Ei tietenkään kerro mitenkään siitä. Nimenomaan ihailin sellaista vanhan ajan herrasmiesmäisyyttä ja diplomaatin sulavaa käytöstä - kaikkia kohtaan. Kumppania en kuitenkaan saanut, vaikka tuollaisen miehen väitetään olevan kultakimpale. Nyt toki jo ymmärrän, ettei se väite pidä paikkaansa.
Herrasmiesmäisyys ei edelleenkään ole mikään iskutekniikka vaan kunnioittavaa ja toisen ihmisen huomioivaa käytöstä joka lähtee ihmisen asennoitumisesta toisiin ihmisiin. Jos et tätä ymmärrä, ei mahda mitään.
Mitä oikein selität nyt? Mitenkään ei sanota, että kyse olisi ollut iskutekniikasta. Esitätkö nyt tyhmää vai oletko oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä se teidän mielestänne on?
Minun mielestäni tähän kuuluu:
- oven avaaminen
- painavien tavaroiden kantaminen naisen puolesta
- takin päälle auttaminen
- tuolin tarjoaminen
- naisen auttaminen jos pitää kiivetä jonnekin tai laskeutua korkealta (käden tarjoaminen ja tukeminen)
- sateenvarjon tarjoaminen naiselle sateella jo tällä ei omaa
- takin tarjoaminen/jonkinlainen yritys lämmittää naista, jos naista paleltaa
- huomion antaminen naiselle - silmiin katsominen, hymy, kosketus (puhelin pois!), nämä etenkin parisuhteessaLöytyykö tällaisia miehiä edes enää?
Arvostan näitä piirteitä sekä miehissä että naisissa! Ja pyrin olemaan tälläinen tarvittaessa niin kumppanille kuin ystäville. Esim. jos ystävä palelisi eikä minulla ole kylmä, tarjoisin vaatetta päältäni. Minusta nuo on ihania asioita ja toivoisin kaikkien käyttäytyvän niin toisia kohtaan :)
N33
Työelämässä kohtaa semmostakin tahdittomuutta, ettei ymmärretä esitellä/esittäytyä, kun tullaan uutena työntekijänä työyhteisöön. Pieni juttu, mutta pienistä jutuista muodostuu kokonaisuus esim. vaikutelma onko työntekijä oma-aloitteinen.
Todellakin arvostan! Onneksi tälläisiä miehiä löytyy vielä (toivottavasti nuorestakin sukupolvesta!), oma mieheni mukaanluettuna. Herrasmiesmäisyys on kuulkaa miehet aivan älyttömän seksikästä! T: N24v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todelliset herrasmiehet ovat hyvin miehekkäitä ja kauniit käytöstavst ovat vain luonnollinen seuraus siitä, mitä he sisimmältään ovat. Miehekkyys niin kuin herrasmiehen käytöskin tulevat korvien välistä .t 20
Miehekkyys tulee kylläkin maskuliinisesta ulkonäöstä ja kyvystä alistaa muita. Korvien välissä voi olla vaikka vettyneitä sahajauhoja, mutta isokullinen lihasukko se vaan on naisten mieleen. Tiedät tämän itsekin.
Mene ulos sieltä kämpästäsi ja katso kadulla liikkuvia pariskuntia. Ovatko kaikki varatut miehet noita lihasukkoja? Elät vissiin niin täysin tuossa lassukkamaailmassasi ettet kykene edes havainnoimaan ympäristöäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin haluaisin, että mies huomioisi ylpeänä kuinka painavaa kantamusta jaksankaan kantaa. :D
Minä myös.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin haluaisin, että mies huomioisi ylpeänä kuinka painavaa kantamusta jaksankaan kantaa. :D
Ainakaan meillä eivät ole toisensa poissulkevia asioita vaan molempia esiintyy.
Arvostan. :) Miehellä lisäksi tulee olla hyvät käytöstavat, hyvän maun huumoria sekä sivistystä.
Pakko kertoa tähän yhdestä ihanasta nuoresta herrasmiehestä joka on tehnyt minuun suuren vaikutuksen. Olen aina ollut vähän pessimistinen ja kyyninen miesten suhteen ja ajatellut että herrasmiehiä ei enää ole, ainakaan niissä nuoremmissa janttereissa.
No sitten tapasin tämän upean pojan jonka koko olemuksesta huokuu kunnioitus naisia kohtaan. Hän on kohtelias, hymyilee ja ottaa toiset aidosti huomioon. Hän todellakin erottuu edukseen kavereistaan joissa on havaittavissa tietynlaista halveksivaa suhtautumista naisia kohtaan. Hän ei esim ikinä osallistu naisista juoruiluun tai seläntakana puhumiseen (kyllä miehetkin tekevät tätä) eikä viljele sovinistisia vitsejä tai muutenkaan vähättele naisia.
Arvostan häntä niin paljon ja välillä alan hymyilemään itsekseni kun vain ajattelen häntä. Ja kyse ei ole mistään ihastumisesta, harvoin vain tapaa noin hyväsydämisiä ja lempeitä miehiä. Sitäpaitsi hän on varattu, eikä ihme. Ihailen myös hänen suoraselkäisyyttään ja uskollisuuttaan tyttöystäväänsä kohtaan sillä ottajia löytyisi varmasti hänen kaltaiselleen komistukselle. Onnentyttö kun on saanut tuollaisen kultakimpaleen!
Itse asiassa pidän noita ihan normaaleina piirteinä miehellä, muunlaisia en ole tavannutkaan. Tietysti myös itse pitää muistaa hyvä ja muita, myös puolisoa, kunnioittava käytös.