UUDEN VUODEN MENU, mitä teillä muilla syödään???
Joku kyseli vanhassa ketjussa edullisia uuden vuoden herkkuja, mutta mua olisi kiinnostanut nyt ihan laidasta laitaan kuulla, mitä muiden perheissä syödään uutena vuotena? Varsinkin jos tarjolla on muuta kuin nakkeja ja perunasalaattia ;-) Ja sori, jos oli jo samanlainen ketju tälle päivälle. Selasin jonkin verran taaksepäin, mutta en löytänyt.
Kommentit (47)
Ostin tarjouksesta kaksi maustettua uunibroileria, ne ainakin kypsennän ja katsotaan sitten mitä mieltä väki on lisukkeista.
Kahta erilaista pitsaa (tehdään itse tietenkin) ja salaattia.
Moules à la marinière eli sinisimpukoita valkoviinissä. Kyytipojaksi lohkoperunoita uunissa. Ja vieläpä pakastesimpukoista. Hyvää ja helppoa. Sopii myös kuohuviinin seuraan.
Nakkia ja perunasalaattia kuohuviinin kanssa
Joku mättö mikä löytyy thaihieronnan viereisestä kebabpizzeriasta. Voi kavereiden kanssa vaihtaa vertailut täytteitä ja tytöistä samalla kertaa. Ja viinaa tietty.
Aivan sama, mitä syödään. Oon kuitenkin niin kännissä ettei ruoka pysy sisällä :)
Vierailija kirjoitti:
Moules à la marinière eli sinisimpukoita valkoviinissä. Kyytipojaksi lohkoperunoita uunissa. Ja vieläpä pakastesimpukoista. Hyvää ja helppoa. Sopii myös kuohuviinin seuraan.
Hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
korealaista porsasta lisukkeineen. Lisäksi ajattelin tehdä aasialaisia nyyttejä.
kerrotko miten teet tämän?
Vierailija kirjoitti:
Kahta erilaista pitsaa (tehdään itse tietenkin) ja salaattia.
Tietenkin :)
Tortilloja vaan, tehdään kana- ja jauhelihatäytteet sekä pilkotaan vihanneksia. Oman perheen kesken ollaan. Päivällä varmaan jotain kevyttä, salaattia luultavasti.
Aika perusmättöä meillä. Teen pastasalaattia ja perunasalaattia, patonkia, nakkeja, minilihapullia, ranskalaisia perunoita, mozzarellasormia. Karkkia, juustonaksuja, suklaasuukkoja, ehkä suklaakääretorttu jos huvittaa leipoa. Meidän kuohuva on koko perheen lemppari eli Pommacia, me vanhemmat nautimme lisäksi lasilliset Baileysia ja siiderit saunan jälk.
Meillä on aika usein uutena vuotena ollut texmexiä, mutta nyt syödään pihviä :) Vieraat tulevat melko myöhään, joten tehdään uunijuurekset ja muut lisukkeet valmiiksi ja sitten vaan paistetaan pihvit ja käydään pöytään kun vieraat tulevat.
Eli menu on uunijuurekset, ratatouille, vihreä salaatti ja naudan ulkofilepihvit. Helppoa ja hyvää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana.
Joo, ymmärrän kyllä, että tietyissä piireissä noin kuuluu sanoa, mutta et sanoisi, jos olisit maistanut. ;)
Ollaan niin mielikuvituksettomia tylsimyksiä, että tortilloilla mennään.
Toast skageneita alkuun, uuni paahdettua lohta rosmariini-uunilohkoilla ja halloumi-vihersalaattia. Vielä pitäisi keksiä joku kakku tai piirakka jälkkäriksi.
Meille tulossa ystäviä kylään. Pakastimessa oli karitsanlapaa, teen siitä padan (vaihtoehdot vielä auki), lisukkeeksi perunoita jossakin muodossa. Joko raakapaistettuja + rosmariinia + valkosipulia tai kreikkalaistyyppinen perunasalaatti, jossa jugurttia, tilliä, sitruunaa, fetaa, kapriksia, kalamatoja ... Katsotaan nyt.
Yksi vieraista tuo jälkiruuan, toinen yöruuan (olen toivonut Janssonin kiusausta, vanhan kaavan mukaan, mutta en tiedä mitä tulee).
Jotakin vuohenjuustoa ja viikunaa. Ehkä salaattia, ehkä pastaa? Ehkä leivon jotakin suolaisia herkkuja perinteisen kotitekoisen leivän lisäksi. Ei olla vielä ihan varmoja, mennään fiiliksen mukaan.
Keskiyön juustotarjotin ja viininmaistelut on meidän perheessä myös ihan klassikko.
Itse tehdään pizzaa meilläkin. Juomapuoli on runsaampaa; ainakin pullo kuohuvaa, valkkaria, olutta ja siideriä.
Sanottakoon myös, ettei ole lapsia.
Mun mies aikoo taas metsästää Hk:n aitoja nakkeja kun ovat tarjouksessa Citymarketeissa. Tuota nakkijahtia on hupaisaa seurata:D. Kerran vuodessa hän innostuu juoksemaan kaupoissa. Rajoitus on 3 pakettia/talous.
Kyllähän nakit on ok, mutta itsekin mielelläni söisin vaikkapa simpukoita mutta mies ei syö, joten tyydyn nakkeihin, en jaksa vain itselleni tehdä eri ruokaa.
Ajattelin kyllä jonkun suolaisen piirakan tehdä ja salaattia ja sitä perunasalaattia.
Ei oikeastaan jaksa kelata ruokia kun jouluruokahuumasta pääsi jo eroon:).
korealaista porsasta lisukkeineen. Lisäksi ajattelin tehdä aasialaisia nyyttejä.