Paljon satakiloinen kuluttaa kaloreita tunnin crosstrainerilla + 7 km kävelyä päivittäin?
Kunto riittää vaikka tottakai välillä mieli meinaa panna vastaan. Kuitenkin olo on todella hyvä jokaisen treenin jälkeen.
Olen nainen. Minulla on askeltavoitteena 70 000 askelta viikossa vähintään ja lisäksi crosstrainerilla treenaus.
Paljonkohan mahdan kuluttaa? Hikoilen kyllä paljon etenkin crossilla. Kävely keskireipasta, on minulle enemmänkin terapeuttinen hetki vaikka otan sen myös liikunnan kannalta.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/paljonko-liikunta-kulutt…
Ok kiitos. Eli 850 kaloria suunnilleen. No kyllä siinä kalorivajetta saa aikaiseksi. Minä tosin en juuri laske kaloreita ketolla mutta paino on alkanut kuitenkin tippumaan aika ripeästi. Ap
Onko tämä ihan hyvä määrä liikuntaa? Ap
Eli yli kaksi tuntia päivässä. Riippuu intensiteetistä, mutta kyllä se ainakin yhden aterian verran kuluttaa. Mä laihduin juuri tuolla tavalla 100 kg -> 70 kg. Toki vähensin turhaa energiansaantiakin. Aluksi pitkiä kävelyjä, sauvojenkin kanssa, myöhemmin juoksuakin. m48
Kysehän ei ole vain painon putoamisesta, jos lihava alkaa ns. tosissaan treenata, ei paino välttämättä laske mutta kroppa muuttuu.
Eli 'läskistä tulee lihasta', mikä usein muokkaa myös kroppaa kiinteämmäksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Eli yli kaksi tuntia päivässä. Riippuu intensiteetistä, mutta kyllä se ainakin yhden aterian verran kuluttaa. Mä laihduin juuri tuolla tavalla 100 kg -> 70 kg. Toki vähensin turhaa energiansaantiakin. Aluksi pitkiä kävelyjä, sauvojenkin kanssa, myöhemmin juoksuakin. m48
Joo itselle ruokavalio kyllä se tärkein ihan ehdottomasti. Sitten lepo ja treeni. Onnekseni olen alkanut nauttimaan liikunnasta niin paljon, että minun tekee mahdottomasti myös mieli liikkua. Haluan lähteä lenkille ja treenaamaan koska tiedän mitä tavoittelen ja tiedän millaista elämää haluan. Myöhemmin tahdon toisenlaista liikuntaa mutta nyt tällainen vaihe menossa. :)
Onneksi olkoon elämäntapamuutoksestasi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole vain painon putoamisesta, jos lihava alkaa ns. tosissaan treenata, ei paino välttämättä laske mutta kroppa muuttuu.
Eli 'läskistä tulee lihasta', mikä usein muokkaa myös kroppaa kiinteämmäksi jne.
Liikunta kiihdyttää myös aineenvaihduntaa, vaikka kaloreita ei juuri kuluisikaan. Eli on helpompi pysyä hoikkana, kun harrastaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo itselle ruokavalio kyllä se tärkein ihan ehdottomasti. Sitten lepo ja treeni. Onnekseni olen alkanut nauttimaan liikunnasta niin paljon, että minun tekee mahdottomasti myös mieli liikkua. Haluan lähteä lenkille ja treenaamaan koska tiedän mitä tavoittelen ja tiedän millaista elämää haluan. Myöhemmin tahdon toisenlaista liikuntaa mutta nyt tällainen vaihe menossa. :)
Onneksi olkoon elämäntapamuutoksestasi!
Ap
Kiitos paljon! Kuulostaa hyvältä. Se on mahtavaa, kun nauttii liikunnasta. Muuten sitä ei pitkään jaksaisikaan. Tsemppiä sulle ja mukavia treenejä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta kiihdyttää myös aineenvaihduntaa, vaikka kaloreita ei juuri kuluisikaan. Eli on helpompi pysyä hoikkana, kun harrastaa liikuntaa.
Niinpä. Liikunta on aina hyväksi.
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/paljonko-liikunta-kulutt…