Kehitysvammainen sukulaiseni on sitten kuulemma päättänyt hankkia lapsen
Vähän kyllä toivon, ettei onnistu aikeissaan, niin pahalta kuin se kuulostaakin... :/ Miehensä on normaaliälyinen ja kuulemma pitkin hampain suostui vaimonsa ehdotukseen. Näin ollen lapsista ei kai välttämättä (?) tule jälkeenjääneitä, huolettaa vaan miten sukulainen pärjää äitinä...
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko varma, ettei ole syntymästä saatu vamma?
Kehitysvamma voi tulla niinkin
Taitaa olla juttu niin, että sinä ap olet vain katkera lapseton ja päätit sit kieroutuneessa päässäsi kekata tämmöisen kirjoituksen tänne vaikka kaverisi onkin täysin normaali eikä vammainen. Olet vain kateellinen kun itse et saa lapsia! Mutta ihan hyvä vaan ettet saakaan!!
Mäkin veikkaan, että sillä on cp-vamma ja ap luulee sitä kehitysvammaksi.
Et ollenkaan kerro millainen sukulaisesi tilanne on, niin vaikea ottaa kantaa. Tosiaan onhan sillä lapsella isä, joka varmasti auttaa arjessa. Sanoit, että mies on suostunut ehdotukseen pitkin hampain. Mistä tiedät tämän? Kuullostaa nimittäin vähän oudolta, että ko. ihmisen mies juttelee sun kanssa lapsen hankinnasta..
Vierailija kirjoitti:
Mäkin veikkaan, että sillä on cp-vamma ja ap luulee sitä kehitysvammaksi.
Tämä tuli mullakin mieleen. Nimittäin itselläni on CP-oireyhtämä, mutta huom. älyssäni ei ole todettu olevan mitään vikaa, asun yksin, huolehdin omista asioistani, pystyn kävelemäänkin jonkin verran, vaikka pyörätuolia kodin ulkopuolella käytänkin. Avustaja käy auttamassa kodinhoidossa pari kertaa viikossa. En tiedä onko kyse tästä, mutta jos on tarkistappa ap faktat.
Eihän sille mitään voi. Ihmisen halu lisääntyä on itsekäs. Valitettavasti.
Olen koko ikäni työskennellyt kehitysvammaisten kanssa ja tiedän kokemuksesta, miten heidän ja heidän vanhempiensa kanssa puhutaan esim. ehkäisystä ja sterilisaatiosta. Ap:lta menee nyt puurot ja vellit sekaisin, tuskin henkilö on kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on uskovainen demari.
-ap
No sitten ymmärrän. Uskisten en koskaan pitäisi hankkia lapsia!
Sinunlaiset ihmiset tulevat luultavasti kuolemaan katkerana ja yksin. Toivottavasti ei, mutta pahoin pelkään. Nimittäin jossain vaiheessa joudut luultavasti hoksaamaan, ettet olekaan parempi ihminen kuin kukaan muu, vaikka nyt niin kuvitteletkin. Olet ihan tavallinen, keskiverto, jostain vihainen ja katkeroitunut ihminen. Toivon sinulle kuitenkin kaikkea hyvää. Yritä löytää vaikka joku kiva harrastus niin elämän- ja mielenlaatusi paranee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko varma, ettei ole syntymästä saatu vamma?
Olen.
AP
Ei EN ole.
oikea AP
Vierailija kirjoitti:
Minun kaveri joutui myös käymään peruskoulun ns. apuluokalla jossa oli myös esim. down lapsia ja muita kehitysvammaisia ja suoritti peruskoulun kevennetyllä oppimäärällä. Mutta tämä kaverini ei kuitenkaan ollut kehitysvammainen vaan hänen aivonsa vammautuivat syntymän yhteydessä hapenpuutteen takia. Luulen että aloittaja sekoittaa kehitysvamman ja tällaisen lievän aivovamman, koska eihän nyt kukaan terve mies ole kehitysvammaisen kanssa ja hanki hänen kanssaan lasta. Ei kai se ole edes sallittua? Sen sijaan esim. tällä kaverillani on ihan terve mies ja lapsia aivovammastaan huolimatta.
Olisiko hänellä kuitenkin kyse lievästä kehitysvammasta, jos oppimisvaikeuksiakin on ollut?
Tulepas ap kertomaan mistä on kyse. Oletko läheinen sukulainen, kun toisten diagnoosit tiedät? Meinaan vaan, että on mullakin kaikkea, mutta harvimmin koen, että muita pitää tilanteestani infota.
Minun kaveri joutui myös käymään peruskoulun ns. apuluokalla jossa oli myös esim. down lapsia ja muita kehitysvammaisia ja suoritti peruskoulun kevennetyllä oppimäärällä. Mutta tämä kaverini ei kuitenkaan ollut kehitysvammainen vaan hänen aivonsa vammautuivat syntymän yhteydessä hapenpuutteen takia. Luulen että aloittaja sekoittaa kehitysvamman ja tällaisen lievän aivovamman, koska eihän nyt kukaan terve mies ole kehitysvammaisen kanssa ja hanki hänen kanssaan lasta. Ei kai se ole edes sallittua? Sen sijaan esim. tällä kaverillani on ihan terve mies ja lapsia aivovammastaan huolimatta.