Miten jollakin on varaa ostella ilotulitteita sadoilla euroilla ja pamauttaa ne savuna ilmaan?
Tällasta rahan tuhlausta mä en oo koskaan tajunnut. Kuukauden palkkakin voi mennä parissa minuutissa savuna ilmaan. Eihän noi oo ees mitää ihmeellisen näkösiäkään. O_o
http://m.iltasanomat.fi/iltvuutiset/201412310201629_v0.shtml
Kommentit (35)
Siis tässä. Ei mulla olis varaa tommoseen. Ap
No mä en sinänsä ihmettele, miten on varaa, vaan en ole koskaan tajunnut, mitä järkeä siinä on. Lapset ehkä tajuaa, että haluavat niitä, mutta että aikuiset..
Tätä minäkin aina jaksan ihmetellä uuden vuoden lähestyessä.
No kerran vuoteen jos tehdään, niin ei kai tuo nyt niin ihmetyksen aihe ole. Säästää vaikka kympin kuussa vuoden ajan, niin siinähän ne on uuden vuoden rakettirahat. Jotkut kumoavat saman euromäärän kurkusta alas harvasen viikko.
Miten joillakin on varaa ostaa alkoholia vessanpönttöön kustavaksi?
Että mua huvittaa nämä ilotulitteista marisijat.
Jouluavussa kerjääjillä on nyt varaa ostella raketteja. Ja kaljaa.
Hyvä että ostavat niin mun ei tarvitse rahojani tuhlata. Menen vaan ulos ihailemaan kun muut polttavat rahaa taivaalle.
Vierailija kirjoitti:
No kerran vuoteen jos tehdään, niin ei kai tuo nyt niin ihmetyksen aihe ole. Säästää vaikka kympin kuussa vuoden ajan, niin siinähän ne on uuden vuoden rakettirahat. Jotkut kumoavat saman euromäärän kurkusta alas harvasen viikko.
No niinpä! On niin tekopyhää ihmetellä mihin muut laittavat rahaa, kun varmana aika moni itsekin käyttää vaikka mihin turhaan. Esim tupakkaan ja viinaan.
No itselleni ainakin on tullut jonkinlaisena yllätyksenäkin kuinka paljon Suomessa on ihan ns. tavallisia duunareita, joilla kuitenkin sitten löytyy tileiltä satoja tuhansia löysää rahaa. Se poroporvarien määrä on jotain uskomatonta. En nyt itsekään ole missään köyhässä perheessä kasvanut, mutta tosiaan se ihan näennäisesti tavallisten ihmisten ylimääräisen varallisuuden määrä on hämmentänyt. Ilmeisesti ne ovat näitä joilla ei ihan oikeasti ole huolta huomisesta taloudellisessa mielessä, vaikka ajaisivatkin jollain vanhalla tojotalla.
Ihmettelen vähän ihmisiä ja heidän talouden pitoaan, jos ei ole edes pari sataa euroa rahaa jemmassa. Miten voi ja uskaltaa elää noin kädestä suuhun... Enkä tarkoita että se raha nyt pitäisi käyttää taketteihin tai mihinkään muuhunkaan, mutta kun ap:kin sanoi ettei hänellä olisi VARAA tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
No mä en sinänsä ihmettele, miten on varaa, vaan en ole koskaan tajunnut, mitä järkeä siinä on. Lapset ehkä tajuaa, että haluavat niitä, mutta että aikuiset..
Mitä järkeä on missään mikä näyttää kivalta? Silmäthän niistä vaan nauttii? Turhaa on kukkakimputkin.
Se ärsyttää, että rahanpuutetta valittavalla työttömällä on rahaa näihin, ja joo, tupakkaan löytyy rahaa myös. Alkoholia käyttävät sen sijaan aika kohtuullisesti, mutta eivät absolutistejakaan ole. Työttömyys ei haittaa, mutta se rahan puutteen valittaminen haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on missään mikä näyttää kivalta? Silmäthän niistä vaan nauttii? Turhaa on kukkakimputkin.
No mä en osta kukkiakaan koskaan, enkä halua niitä. Enkä tupakoi, alkoholia käytän todella vähän. Enkä aja autolla lyhyitä matkoja, eli todella paljon säästän turhuuksista. Mutta ei kaikki minunkaan ostokseni ole järkeviä, mutta ilotulitteet on kaikista turhuuksista turhimpia, yhdessä tupakan kanssa. Asenteeni koveni sen jälkeen, kun yksi taulapää ampui niitä tuossa viereisellä pyörätiellä ennen sallittua aikaa ja olimme ihan hilkulla saada osuman sivulle päin lähteneestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vähän ihmisiä ja heidän talouden pitoaan, jos ei ole edes pari sataa euroa rahaa jemmassa. Miten voi ja uskaltaa elää noin kädestä suuhun... Enkä tarkoita että se raha nyt pitäisi käyttää taketteihin tai mihinkään muuhunkaan, mutta kun ap:kin sanoi ettei hänellä olisi VARAA tuollaiseen.
Ei meilläkään olisi varaa sijoittaa rahan ampumiseen taivaalle. Varaa olisi sijoittaa 200 euroa esim. talletuksena, hienoa jos saisi vielä korkoa edes euron päälle. Ehtona, että rahan voi nostaa n. kolmen kuukauden päästä, kun ylimääräistä välttämättömyysmenoa on tuolloin tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en osta kukkiakaan koskaan, enkä halua niitä. Enkä tupakoi, alkoholia käytän todella vähän. Enkä aja autolla lyhyitä matkoja, eli todella paljon säästän turhuuksista. Mutta ei kaikki minunkaan ostokseni ole järkeviä, mutta ilotulitteet on kaikista turhuuksista turhimpia, yhdessä tupakan kanssa. Asenteeni koveni sen jälkeen, kun yksi taulapää ampui niitä tuossa viereisellä pyörätiellä ennen sallittua aikaa ja olimme ihan hilkulla saada osuman sivulle päin lähteneestä.
Kun yksi ei osaa käyttää raketteja niin ne ovat turhia kaikille? Ok. Autotkin lienee turhia kun jotkut ajelevat niillä kolareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään olisi varaa sijoittaa rahan ampumiseen taivaalle. Varaa olisi sijoittaa 200 euroa esim. talletuksena, hienoa jos saisi vielä korkoa edes euron päälle. Ehtona, että rahan voi nostaa n. kolmen kuukauden päästä, kun ylimääräistä välttämättömyysmenoa on tuolloin tiedossa.
Eli kyse on silloin halusta. Teillä ei ole halua sijoittaa sitä 200 euroa raketteihin, mitta talletilille olisi.
Elämyshän se on. Tosin kaupan paukut on nähty miljoona kertaa, että itse en niistä ole vuosiin innostunut. Tai koskaan ostanut. Itse en harrasta raketteja ympäristösyistä ja no tietty siks etten saa niistä mitään kiksejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kyse on silloin halusta. Teillä ei ole halua sijoittaa sitä 200 euroa raketteihin, mitta talletilille olisi.
Kyse on järjen käytöstä, järkevistä ratkaisuista, jotka menevät halujen ohi mm. raha-asioissa ja toimeentulossa.
Joillain on sitä mitä köyhät sanovat rahaksi.