Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jollakin on varaa ostella ilotulitteita sadoilla euroilla ja pamauttaa ne savuna ilmaan?

Vierailija
30.12.2015 |

Tällasta rahan tuhlausta mä en oo koskaan tajunnut. Kuukauden palkkakin voi mennä parissa minuutissa savuna ilmaan. Eihän noi oo ees mitää ihmeellisen näkösiäkään. O_o

http://m.iltasanomat.fi/iltvuutiset/201412310201629_v0.shtml

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on sitä mitä köyhät sanovat rahaksi. 

Vierailija
2/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä. Ei mulla olis varaa tommoseen. Ap

http://m.iltalehti.fi/iltvuutiset/201412310201629_v0.shtml

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en sinänsä ihmettele, miten on varaa, vaan en ole koskaan tajunnut, mitä järkeä siinä on. Lapset ehkä tajuaa, että haluavat niitä,  mutta että aikuiset..

Vierailija
4/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin aina jaksan ihmetellä uuden vuoden lähestyessä.

Vierailija
5/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerran vuoteen jos tehdään, niin ei kai tuo nyt niin ihmetyksen aihe ole. Säästää vaikka kympin kuussa vuoden ajan, niin siinähän ne on uuden vuoden rakettirahat. Jotkut kumoavat saman euromäärän kurkusta alas harvasen viikko.

Vierailija
6/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joillakin on varaa ostaa alkoholia vessanpönttöön kustavaksi?

Vierailija
7/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua huvittaa nämä ilotulitteista marisijat.

Vierailija
8/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluavussa kerjääjillä on nyt varaa ostella raketteja. Ja kaljaa.

Vierailija
9/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ostavat niin mun ei tarvitse rahojani tuhlata. Menen vaan ulos ihailemaan kun muut polttavat rahaa taivaalle.

Vierailija
10/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerran vuoteen jos tehdään, niin ei kai tuo nyt niin ihmetyksen aihe ole. Säästää vaikka kympin kuussa vuoden ajan, niin siinähän ne on uuden vuoden rakettirahat. Jotkut kumoavat saman euromäärän kurkusta alas harvasen viikko.

No niinpä! On niin tekopyhää ihmetellä mihin muut laittavat rahaa, kun varmana aika moni itsekin käyttää vaikka mihin turhaan. Esim tupakkaan ja viinaan.

Vierailija
11/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselleni ainakin on tullut jonkinlaisena yllätyksenäkin kuinka paljon Suomessa on ihan ns. tavallisia duunareita, joilla kuitenkin sitten löytyy tileiltä satoja tuhansia löysää rahaa. Se poroporvarien määrä on jotain uskomatonta. En nyt itsekään ole missään köyhässä perheessä kasvanut, mutta tosiaan se ihan näennäisesti tavallisten ihmisten ylimääräisen varallisuuden määrä on hämmentänyt. Ilmeisesti ne ovat näitä joilla ei ihan oikeasti ole huolta huomisesta taloudellisessa mielessä, vaikka ajaisivatkin jollain vanhalla tojotalla.

Vierailija
12/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän ihmisiä ja heidän talouden pitoaan, jos ei ole edes pari sataa euroa rahaa jemmassa. Miten voi ja uskaltaa elää noin kädestä suuhun... Enkä tarkoita että se raha nyt pitäisi käyttää taketteihin tai mihinkään muuhunkaan, mutta kun ap:kin sanoi ettei hänellä olisi VARAA tuollaiseen.

Vierailija
13/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en sinänsä ihmettele, miten on varaa, vaan en ole koskaan tajunnut, mitä järkeä siinä on. Lapset ehkä tajuaa, että haluavat niitä,  mutta että aikuiset..

Mitä järkeä on missään mikä näyttää kivalta? Silmäthän niistä vaan nauttii? Turhaa on kukkakimputkin.

Vierailija
14/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, että rahanpuutetta valittavalla työttömällä on rahaa näihin, ja joo, tupakkaan löytyy rahaa myös. Alkoholia käyttävät sen sijaan aika kohtuullisesti, mutta eivät absolutistejakaan ole. Työttömyys ei haittaa, mutta se rahan puutteen valittaminen haittaa. 

Vierailija
15/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on missään mikä näyttää kivalta? Silmäthän niistä vaan nauttii? Turhaa on kukkakimputkin.

No mä en osta kukkiakaan koskaan, enkä halua niitä. Enkä tupakoi, alkoholia käytän todella vähän. Enkä aja autolla lyhyitä matkoja, eli todella paljon säästän turhuuksista. Mutta ei kaikki minunkaan ostokseni ole järkeviä, mutta ilotulitteet on kaikista turhuuksista turhimpia, yhdessä tupakan kanssa. Asenteeni koveni sen jälkeen, kun yksi taulapää ampui niitä tuossa viereisellä pyörätiellä ennen sallittua aikaa ja olimme ihan hilkulla saada osuman sivulle päin lähteneestä. 

Vierailija
16/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vähän ihmisiä ja heidän talouden pitoaan, jos ei ole edes pari sataa euroa rahaa jemmassa. Miten voi ja uskaltaa elää noin kädestä suuhun... Enkä tarkoita että se raha nyt pitäisi käyttää taketteihin tai mihinkään muuhunkaan, mutta kun ap:kin sanoi ettei hänellä olisi VARAA tuollaiseen.

Ei meilläkään olisi varaa sijoittaa rahan ampumiseen taivaalle. Varaa olisi sijoittaa 200 euroa esim. talletuksena, hienoa jos saisi vielä korkoa edes euron päälle. Ehtona, että rahan voi nostaa n. kolmen kuukauden päästä, kun ylimääräistä välttämättömyysmenoa on tuolloin tiedossa.

Vierailija
17/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en osta kukkiakaan koskaan, enkä halua niitä. Enkä tupakoi, alkoholia käytän todella vähän. Enkä aja autolla lyhyitä matkoja, eli todella paljon säästän turhuuksista. Mutta ei kaikki minunkaan ostokseni ole järkeviä, mutta ilotulitteet on kaikista turhuuksista turhimpia, yhdessä tupakan kanssa. Asenteeni koveni sen jälkeen, kun yksi taulapää ampui niitä tuossa viereisellä pyörätiellä ennen sallittua aikaa ja olimme ihan hilkulla saada osuman sivulle päin lähteneestä. 

Kun yksi ei osaa käyttää raketteja niin ne ovat turhia kaikille? Ok. Autotkin lienee turhia kun jotkut ajelevat niillä kolareita.

Vierailija
18/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään olisi varaa sijoittaa rahan ampumiseen taivaalle. Varaa olisi sijoittaa 200 euroa esim. talletuksena, hienoa jos saisi vielä korkoa edes euron päälle. Ehtona, että rahan voi nostaa n. kolmen kuukauden päästä, kun ylimääräistä välttämättömyysmenoa on tuolloin tiedossa.

Eli kyse on silloin halusta. Teillä ei ole halua sijoittaa sitä 200 euroa raketteihin, mitta talletilille olisi.

Vierailija
19/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämyshän se on. Tosin kaupan paukut on nähty miljoona kertaa, että itse en niistä ole vuosiin innostunut. Tai koskaan ostanut. Itse en harrasta raketteja ympäristösyistä ja no tietty siks etten saa niistä mitään kiksejä.

Vierailija
20/35 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyse on silloin halusta. Teillä ei ole halua sijoittaa sitä 200 euroa raketteihin, mitta talletilille olisi.

Kyse on järjen käytöstä, järkevistä ratkaisuista, jotka menevät halujen ohi mm. raha-asioissa ja toimeentulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän