karstanpoistosta...
Lähteekö muilla karstan mukana sellaisia pikkuhiuksia? Kun rappaan neitiltä kammalla tai kynnellä karstaa pois, niin lähtee sellaisia ihan minihiuksia mukana...
ja sit toinen kyssä:
Onko karsta pakko poistaa? Ja jos sitä ei poista, niin tuleeko jotain vaikeuksia tms...?
Ihmetteleepi Taika ja Nti kohta 6kk
Kommentit (2)
Oon saanu (muistaakseni neuvolasta) ohjeen, että ennen kylpyä öljyä päänahkaan ja sitten kylvyn jälkeen päänahan harjausta. Minusta on ollu aika tehokas. Karsta tuntuu irtoavan helposti. tosin aina sitä tuntuu silti jäävän, tai sitten tulee uutta. Oon ollu nykyisin vähän laiska huolehtimaan karstanpoistosta. Kiitos Meritähtöselle tiedosta, että karstan poiston laiminlyönti voi aiheuttaa jotain ongelmia. Mä en oo aatellu asiaa niin vakavasti. Taidanpa tästä lähtien olla pikkasen tarkempi..
Me ollaan laitettu iltaisin vähän jotain kevyttä perusvoidetta tai hoitoöljyä karstaan ja sitten aamulla harjattu sillä äippäpakkauksen harjalla kartaa pois pikkuhiljaa...muutamana iltana näin. Ja sitten kylvetysten aikana ollaan pesty joko sillä kylpyöljyllä tai lasten shampoolla karstakohtaa. Meille ainakin neuvolassa sanottiin, että jos ei karstaa poista, niin iho voi tulehtua tai sitten voi olla, ettei hius välttämättä kasva kovin hyvin siinä kohdassa myöhemmin.