Mies lähdössä entisen ihastuksesi kanssa vkl reissuun
Mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella? Kyseisen henkilön kanssa ollut joskus teininä sutinaa ja ihastusta molemmin puolin. Nyt vannoo rakkautta vain ja ainoastaan minua kohtaan. Luotan kyllä mieheeni, mutta välillä iskee pelkotila päälle. Entä jos hän kuitenkin tekee jotain typerää. Olemme olleet nyt 6 vuotta yhdessä, josta 2 vuotta naimisissa. Lapsia meillä ei ole.
Kommentit (146)
Minua ihmetyttää tämä että onko tosiaan ap:n mies ja miehen ex sattumalta menossa ulkomaille samaan tapahtumaan ja molemmat yksin?
Luulisi että edes toinen olisi menossa jonkun kaverinsa kanssa. Eli tulee mieleen että mies on kertonut exälleen menevänsä ja ex on innostunut ja ehdottanut lähtevänsä mukaan kun on kuullut ettei ap pääse.
En ihan usko täyteen sattumaan.
Ex on vapaa, niin hänellä saattaa olla suunnitelmissaan mitä vaan, vaikka mies olisikin menossa viattomin aikein.
Tai onko mies pyytänyt exän mukaan?
Jos menevät niin seuraa nyt ihmeessä jatkossa miestäsi vaivihkaa että alkaako olla enemmän kaikenlaisia menoja josta voisi päätellä onko jotain meneillään.
Joo, luottamus, ilman muuta.
Ei tietenkään sinisilmäisyyttä, ei missään tapauksessa.
Minun mieheni menee eksänsä kanssa katsomaan lempibändiämme ulkomaille kesällä. Itse en halua lähteä, sillä se tietäisi eroa vauvastamme, koska joutuisimme jättämään hänet kotiin hoitajan kanssa kun meillä ei ole varaa kustantaa myös hoitajaa matkalle. Tilanne on vähän katkera, sillä se on lempibändini jäähyväiskeikka ja siten viimeinen mahdollisuus nähdä sitä, mutta silti valitsin näin vauvan vuoksi.
En ole yhtään mustasukkainen, kun en vaan näe miestäni pettäjänä eikä eksä varmasti häntä enää kiinnosta seksuaalisesti. Olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja tämä eksä jätti mieheni kaksi viikkoa ennen tapaamistamme eli oli se viimeinen ennen minua. Koen, että mieheni on 10 vuodessa kasvanut aivan eri ihmiseksi (teinistä aikuiseksi ja luotettavaksi) kuin oli ollessaan vielä eksänsä kanssa eikä heille voisi syntyä mitään sutinoita enää. Näin uskon silläkin uhalla että mieheni on kertomansa mukaan pettänyt jokaista eksäänsä aikoinaan, osaa jopa selvinpäin. Mutta kuten sanottu, mieheni on kasvanut näiden vuosien saatossa valtavasti, eikä ole se keskenkasvuinen idiootti, joka petti peittääkseen sairaalloisen matalaa itsetuntoaan ja boostatakseen egoaan. Haukkukaa naiiviksi vapaasti! :) Ap:lle sanoisin, että tapahtuu mitä tapahtuu, sinä et siihen voi kovin paljon vaikuttaa. Luottamus on kova sana, mutta on miehen asia olla luottamuksesi arvoinen. Älä tee hätiköityjä päätöksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn nyt itseni kanssa melkoista kamppailua. Järki sanoo jättämään miehen, mutta tunteet käskee luottamaan. Todella ristiriitaista :( Lähtisin kyllä itse matkaan, mutta en millään saa töistä vapaata.
Ap
Vaikuttaa siltä että olet antanut näiden muutamien katkerien ketjuun kirjoittaneiden höyrypäiden himmentää järkesi. Nauttivat siitä kun saavat aiheuttaa eripuraa muiden parisuhteisiin kun ensin ovat omansa pilanneet.
Jos teillä on kerran luottamus kunnossa niin kannattaa pohtia asiaa siltä kantilta että sen luottamuksen voi pilata mies pettämällä, mutta yhtälailla sinä liialla mustasukkaisuudella ja epäilyllä. Minusta tuo on hyvä merkki ja kompromissi, että mies suostui erillisiin huoneisiin ottaakseen myös sinun tunteesi huomioon.
Jos mies haluaa tuon entisen ihastuksensa kanssa pettää, niin se varmasti onnistuu myös kotimaassa, sille et mitään mahda.
Hyvin kyllä osasit pukea sanoiksi minun tunteet ja ajatukset. Tätä itsekin mietin. Miksi en luottaisi mieheeni, kun hän ei ole ainakaan vielä luottamustani rikkonut. Meillä on todella hyvä ja vakaa suhde.
Ap
Näin toisen naisen näkökulmasta katsottuna sinä ap haluat uskoa miehestäsi hyvää, mikä on ymmärrettävää. Et kestä ajatusta, että sinun ihana mies pettäisi, vaikka teidän suhteessa on kaikki hyvin. Ota nyt kuitenkin järki käteen, koska ei tuollaista pidä katsoa vierestä. Minkä ihmeen takia matkaseuraksi pitää ottaa joku entinen ihastus? Ei tulisi mieleenkään, että parisuhteessa kohtelisin toista noin. Ei kaikki ihmiset pidä pettämistä ja esimerkiksi seksisuhdetta edes pahana asiana, jos omassa suhteessa on muka asiat hyvin jne.mutta ei vaikka saa tarpeeksi seksiä. Mies tulee varmaan reissusta kotiin ja tuo sulle lahjoja ja hellii ja puhuu sut pyörryksiin kuinka sä oot se tärkein..
En tasan päästäisi. Takuuvarmasti päätyvät keskenään sänkyyn.
Ulkomaanmatkalla, vähän viiniä nauttineena, yhteisen kiinnostuksenkohteen - varmaan joku konsertti joka sekin tuo lisää tunnetta tilanteeseen - innottamana kaikki hyvät aikomukset ja lupaukset murenevat taivaan tuuliin.
Kummallisia yhteensattumuksia ovat saaneet nämä kaksi aikaan. Molemmat samaan aikaan YKSIN menossa samaan tapahtumaan...
Aloittaja, kerropa miehellesi että saatat päästäkin mukaan (huijaat siis), millainen on
reaktio?
Tai sitten järjestä itsellesi miespuolisen ystävän tai exän kanssa oma "tapahtuma". Siitä miten mies reagoi, tiedät hänen taipumukset. Jos hänelle ei olekaan ihan ok, että sinä lähdet vastaavalla tavalla, hän on pettäjä. Pettäjä uskoo, että kaikki muutkin pettävät...
Tai sitten sano miehellesi, että sinusta tämä asia tuntuu äärettömän inhottavalta. Entinen ihastus, alkoholi...tilaisuus tekee varkaan siitä kaikkein kiltimmästäkin miehestä. Sano, että et voi mitenkään estää sitä mitä voi tapahtua, mutta miehen on tajuttava tekojensa seuraukset. Jos hän menee sänkyyn toisen kanssa, ero tulee välittömästi. HÄntä on varoitettu, mitään ei voi laittaa alkoholin, vahingon, tilaisuuden piikkiin, se mitä hän tekee hän tekee harkiten ja tietoisesti. Onko hän valmis sinun satuttamiseen ja avioeroon?
Koska asioilla on taipumus paljastua ennemmin tai myöhemmin.
Mää en ymmärrä näitä avn kieroutuneita suhteita. Eikö luottoa ole suurin piirtein kellään omassa parisuhteessa? Parempi se ukko on laittaa sinne reissuun ja jos pettää nii sitten sinulle ap parempi. Pääset eroon epäluotettavasta pettäjämiehestä. Jotenki jänniä nää vaaleanpunaset pilvilinna parisuhteet jossa mies ois pettänyt jos vaan matkaan olisi päästetty, mutta sitten kun ei kiellon vuoksi pääse niin vaimokkeleita ei tunnu haittaavan nämä pettämis aikeet lainkaan, koska itse teko saatiin estettyä. Tosi feikkiä! Ja paskat parisuhteet...
On ymmärrettävää jos haluat luottaa mieheesi, mutta ei kannata uhkailla että se on ero jos pettää, koska et tule välttämättä ikinä saamaan selville pettikö mies sinua vai ei. Teille kaikille jotka suosittelevat antaa miehen vaan mennä, niin milläköhän tavalla itse voisitte reissun jälkeen 100 % varmuudella sanoa pettikö mies vai ei? Niin varmasti että ottaisitte avioeron? Pahinta mielestäni siinä jos toinen pettää on nimenomaan pettämisen lisäksi se jos mies ei kerro ja itse luulisi että mieheen voi luottaa (eikä siten pääsisi eroon koko paskiaisesta).
Lähtökohtaisesti täytyy voida luottaa ettei kumppani petä. Tosiaan pettäminen tapahtuu yhtä hyvin reissussa kuin vaikka töiden jälkeen. Sitä ei voi kielloilla estää, mutta parisuhteen voi pilata liialla mustasukkaisuudella.
Ongelma ei mielestäni ole "mitä jos pettää". Ongelma on se, että mies ylipäätään ei osaa asettua sen vertaa vaimonsa tilalle, että tajuaisi käytöksen loukkaavuuden. Itse loukkaantuisin ko. ehdotuksesta. En usko että voisin jatkaa seurustelua jos mies ei sen vertaa minua kunnioittaisi. Toisaalta ymmärrän, ettei moisen takia kannata hyvää liittoa pilata.
Kinkkinen tilanne.
Jos ei voi mieheen luottaa, mitä järkeä on olla koko parisuhteessa? Luottaa pitää niin kauan kunnes toinen osoittaa ettei ole luottamuksen arvoinen. Meidän parisuhteessa molemmat kokevat loukkaavana myös sen, jos toinen ei luota, vaikka koskaan ei ole tapahtunut (tai ainakaan päivänvaloon tullut) mitään luottamusta rikkovaa.
Jos luottamus sitten kerran rikotaan, asia käsitellään ja mietitään mitä sitten tehdään. Turha hajottaa hyvää suhdetta kun mitään ei ole vielä edes tapahtunut. Turha myös tehdä asioista kamalan monimutkaisia jossittelemalla kaikkea mitä elämän mittaan saattaa vastaan tulla.
Itselläkin on eksiä joiden kanssa voisin ihan hyvin reissata, kaverina. Miehelläni on eksiä joiden kanssa voi ihan vapaasti olla tekemisissä. Molemmat tietävät mitä pettämisestä seuraa, ja jos silti päättää pettää, niin tervemenoa sitten. Parempi olla ilman kuin sellaisen kanssa. Kipua jos pelkää, on paras kuolla pois koska ei siltä välttyäkään elämässä voi.
Mistä mies sai tietää että ex menee samaan tapahtumaan? Pitävät siis yhteyttä?
Minun mies ei lähtis, tai olis entinen
Jos tämä ei ole feikkiä, niin ap, onko hieman iso ristiriita että mies saa "luvalla" lähteä, ja sinä pohdit eroa. Loukkaa sinua, etkä avioiehellesi uskalla sanoa. Näillä tiedoilla veikkaan, että epäilet sivusta vetoa jo nyt. Mikset uskalla sanoa sitä?
Mun mies voi täysin vapaasti liikkua, mutta olisin loukkaantunut jos aikoo eksän vieressä nukkua. Se on vähän turhan outoa. Ketään ei voi omistaa, mutta ei myöskään satuttaa. On ok joskus olla ylimustis. Rakkaus minulle tarkoittaa, etten kestäisi jos miestä koskee joku muu.
Ap. Jos tarina tosi, luulen minäkin että sinua vedätetään!
Ap, moni varmaan odottaa kommentteja, suurin osa on sitä mieltä, että ei ole ok, miehesi siis sinun aviomiehesi lähteä matkalle entisen ihastuksen kanssa.
Olemme mieheni kanssa hotellissa viettämässä Uutta Vuotta, ihan kaksin, meillä perinne, hotellissa voi sattua mitä vaan, ollaan samassa huoneessa, ei se merkitse mitään että heillä on 2 huonetta varattuna. Olet tosi hölmö, kun päästät. Mieheni ei kelpuuta muita matkaseuralaisia, mikä sinun miehesi on kaksinaamainen pukki, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi he menevät yhdessä reissuun?
Isompi tapahtuma tulossa johon molemmat aikoivat osallistua. Päättivät sitten mennä yhdessä. Näkevät samalla toisiaan pitkän ajan jälkeen. Toivon etteivät ainakaan kovin paljon käyttäisi alkoholia.
Ap
Hyvin suurella todennäköisyydellä tulevat olemaan yhdynnässä tuolla reissulla.
Tulkitsenko nyt oikein, että näin moni av:lainen pettäisi itse miestään heti tilaisuuden tullen, varsinkin, jos kuvioissa on myös alkoholia? Vai miksi olette varmoja, että ap:n mies tulee varmasti pettämään?
Mielestäni on ihan turhaa maalailla piruja seinille ja suuttua jo etukäteen pettämisestä ja suunnitella eroa, jos mies ei ole antanut mitään aihetta luottamuksen menettämiseen. Onhan sillekin joku syynsä, että tuo nainen on exä ja sinä se, jonka kanssa mies halusi mennä naimisiin.
Tulkitset väärin nro 117, olisin todella loukkaantunut, jos mieheni haluaisi lähteä matkalle entisen kumppanin kanssa. En suostuisi, ellei mies peruisi saisi mennä lopullisesti.
Tuo tilanne ON OUTO. Matka, alkoholi, hotelli tunteet lämpenee, miksi mies haluaa... no siksi pannakseen, pitkästä aikaa. 7. vuosi on tunnetusti kriisivuosi avioliitossa.
Minua ainakin loukkaisi, jos mieheni suunnittelisi menevänsä samaan hotellihuoneeseen vieraan naisen kanssa. Vaikka he nyt mieliksesi ottavat kumpikin oman huoneen, on koko ajatus yhteisestä huoneesta törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Tulkitset väärin nro 117, olisin todella loukkaantunut, jos mieheni haluaisi lähteä matkalle entisen kumppanin kanssa. En suostuisi, ellei mies peruisi saisi mennä lopullisesti.
Tuo tilanne ON OUTO. Matka, alkoholi, hotelli tunteet lämpenee, miksi mies haluaa... no siksi pannakseen, pitkästä aikaa. 7. vuosi on tunnetusti kriisivuosi avioliitossa.
Sulla siis lämpenee heti tunteet, kun olet eksäsi seurassa alkoholin vaikutuksen alaisena? Mulla taas ei, eikä tulisi mieleenikään panna eksääni, vaikka samassa hotellissa olisimme. Ja olemme olleetkin, sillä työskentelemme samalla alalla ja työmatkat osuvat joskus samoihin kohteisiin.
Onko teillä sellaista hyvää yhteistä ystävää, mielummin miespuolista, jolle voisit avautua huolestasi ja joka sanoisi miehellesi, ettei todellakaan ole ok lähteä kahdenkeskiselle ulkomaanmatkalle entisen hoitonsa kanssa.