Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaipaisin tukee elämäntapamuutokseen, ongelmana juominen ja ylipaino :(

Vierailija
29.12.2015 |

Eli siis juominen on mennyt niin pahaksi, että välillä jopa useamman kerran viikossa tulee otettua ja kunnolla, lisäksi ylipainoa yli 30 kg... Ja paha masennus.... Tiiän, että oon kierteessä, juon ja syön siihen pahaan oloon, joka sitten lisää sitä pahaa oloa... Mutta nyt oon vakavasti aatellu, että aion olla selvinpäin ja aloittaa terveellisemmän elämän, jota myötä paino putoaa ja mieliala nousee, kovaa työtä se vaan vaatii ja itsekuria.... Onko ketään jolla on ollut samoja ongelmia ja on onnistunut urakassa, haluan kuulla kokemuksia!! Koska tiiän, jos sama meno jatkuu, tie on vaan alaspäin....

Jeesustelijat ja vittuilijat, hypätkää seuraavaan ketjuun, kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa ensin se juominen, ja vasta kun raittius alkaa sujua, keskittyä muihin asioihin. Sekin on meinaan aika iso juttu alkaa elää ilman sitä alkoholia. 

Mä pari vuotta sitten lopetin alkoholin suurkulutuksen, ja ainakaan ekaan kuukauteen en olisi pystynyt samaan aikaan muuten laihduttamaan. Päinvastoin, jouduin välillä lohduttelemaan itseäni herkuilla etten sortunut viinaan. Sitten vasta kun alkoi olla vakaampi olo sen raittiuden kanssa aloin keventää syömistä.

Vierailija
2/7 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tulla käsi kädessäkin, raitistuminen ja laihtuminen. Ainakin minulle tuli. Aloin liikkua enemmän, ihan hermostukseenkin vaan kävelemään, rauhoitti paremmin kuin entinen siideri. Jäi alkoholikalorit pois, mieli parani, itsetunto palasi. Mutta niinkuin jo edellinen sanoi, se alkoholin poisjättäminen on ykkösjuttu, muu hyvä seuraa myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon lopettaminen on siitä hyvä alku, että se ihan itsestään parantaa noita muitakin ongelmia. Meinaan ylipaino alkaa pudota jo sillä kun päivästä jää kaikki alkoholin ylimääräiset kalorit pois. Samoin masennus alkaa hellittää heti kun aivojen välittäjäainetoiminta alkaa normalisoitua - eli heti kun viimeinen krapula on ohi.

Mulla on tästä sellainen kokemus, että ensimmäisen viikon ajan alkoholia mietti koko ajan. Vatsa oli kovalla ja muutnkin outo olo. Toisella viikolla mietti pari kertaa. Kolmannella ei enää ollenkaan. Eli ei se mikään paha nakki edes ole. Viikosta selviää kyllä oli se mitätahansa ja toinen ei sit enää paha olekaan.

Vierailija
4/7 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sun masennus hoidossa? Lääkitys ja/tai terapia? Terapiaan vois yhdistää aktivoivan aikataulutuksen muodossa liikuntaa. Aluks vaikka ihan kävelylenkkejä. Ja vähitellen muuta. Lisääntyvä aktiivisuus autais masennuksen selättämisessä ja liikunta auttais painonhallinnan käynnistämisessä (tekisit muutakin kuin söisit ja joisit). Hieno päätös, mut helpompi toteuttaa tukihenkilön/verkoston avulla. Jos ei oo terapeuttia masennukseen jo, niin joku vertaistuki, pt, lenkkikaveri, nettiyhteisö...?

Vierailija
5/7 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollu tuo alkoholinkäyttö pitkäaikainen ongelma, nimittäin mulla on....

Ap

Vierailija
6/7 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen syön lääkkeitä, eipä tahdo auttaa ja terapia-arviossa käyn tällä hetkellä...  Tässä tämän vuoden puolella tapahtunut niin paljon negatiivisia asioita ja se suistanut lähes siihen, ettei tahdo sängystä päästä ylös ja nukkuminen on kaikista tuskattomampaa....

Ap

Vierailija
7/7 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä