Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua säälittää lapset, jotka ovat syntyneet lähellä joulua

Vierailija
29.12.2015 |

He eivät saa läheskään niin paljon lahjoja kuin lapset, jotka ovat syntyneet kesällä. Aina yhdistetään joulu- ja synttärilahjat. Kaverit kehuskelevat kesällä synttärilahjoilla jne. Pahinta on lapsilla, joiden synttärit ovat juuri jouluna tai joulun alla. Ei ikinä kaverisynttäreitä, kun kukaan vanhempi ei päästä lastaan jouluna kavereiden luokse... :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuo riipu vähän perheestäkin. Itse olen syntynyt tässä mielessä "ihanteelliseen" aikaan eli syyskuun lopussa. Ei siis muita pyhiä tai kissan ristiäisiä lähettyvillä, lukukausi menossa joten kaverit eivät missään reissussa. Silti minulla oli ainoastaan yhdet kaverisynttärit koko lapsuusaikana. Vanhemmat eivät jaksaneet järjestää. Lahjatkin oli aina vähän mitä sattui: joskus hieno ja tarpeellinen kännykkä, joskus yksi kynttilä.

Vierailija
22/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään varmasti tilanne on toinen kuin lapsuudessani 60- luvulla. Olen syntynyt joulukuun alkupuolella enkä koskaan saanut syntymäpäivälahjaksi kuin ehkä suklaalevyn, kerran sain palapelin, vedottiin aina pian tulevaan jouluun. Jouluna taas sain lahjoja selvästi vähemmän kuin sisarukseni, minullahan oli juuri ollut syntymäpäivä. Mitään kaverisynttäritä ei tuolloin pidetty, naapurin pojat ehkä kävivät mutta he kävivät muutenkin lähes päivittäin. Saattaa kuulostaa katkeralta ja aivan oikein, sitä minä kyllä todella olenkin.

Tuo kaikki on kyllä ihan vanhempiesi syytä. Olen syntynyt juuri ennen joulua ja 60-luvulla. Mulla on aina ollut kaverisynttärit, mun synttäreillä aina kakku ja piparkakkutalo. Paljon kavereita ja kivoja leikkejä. Sain ihan yhtä lailla synttärilahjoja kuin joululahjojakin. Esim. vuosia synttärilahjaksi Abban uusimman kasetin. Meillä ei joulunakaan hukuttu lahjoihin. Esim uusi yöpaita oli tuolloin hieno lahja. Suklaalevyn ja kirjan sain aina joululahjaksi ja suklaalevyä en saanutkaan sitten koskaan muulloin. Eli sekin lli mulle erityine juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin minulla aikanaan. Olen syntynyt 28.12.1955. Eli eilen olisi ollut 60-vuotisjuhlat. Kuinka ollakaan ystävät jo aikoja sitten pyysivät, että pitäisin ne joskus myöhemmin, kun nyt on juhlia niin paljon. Lapsena sain lahjaksi yleensä suklaalevyn. Nyt en edes odottanut lahjoja. Juhlimme oman perheen kesken edekkisenä sunnuntaina. Muut odottakoot, taidan unohtaa.

Mun 50-kymppiset ovat parin vuoden päästä 20. päivä. Mulle on ihan itsestään selvää, että juhlimme tammikuussa ja isosti. Mulle on tärkeää saada pitää oman näköiset bileet ystävien kanssa. Mitä ihmeen väliä sillä on, mikä päivä synttäreitään juhlii?

Vierailija
24/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin minulla aikanaan. Olen syntynyt 28.12.1955. Eli eilen olisi ollut 60-vuotisjuhlat. Kuinka ollakaan ystävät jo aikoja sitten pyysivät, että pitäisin ne joskus myöhemmin, kun nyt on juhlia niin paljon. Lapsena sain lahjaksi yleensä suklaalevyn. Nyt en edes odottanut lahjoja. Juhlimme oman perheen kesken edekkisenä sunnuntaina. Muut odottakoot, taidan unohtaa.

Mun 50-kymppiset ovat parin vuoden päästä 20. päivä. Mulle on ihan itsestään selvää, että juhlimme tammikuussa ja isosti. Mulle on tärkeää saada pitää oman näköiset bileet ystävien kanssa. Mitä ihmeen väliä sillä on, mikä päivä synttäreitään juhlii?

Näinpä. Aika harvoin sitä kyllä varsinaisena päivänä pystyy isoja juhlia pitämään vaikka olisi mihin aikaan vuodesta synttäreitä. Aika suurella todennäköisyydellä osuvat arkipäivälle, ja arki-iltoina onnistuu pääsääntöisesti korkeintaa joku tunnin parin kahvittelu.

Vierailija
25/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on syntynyt 23. joulukuuta. Minua säälitti koska se sai aina tuplamäärän lahjoja jouluna minuun verrattuna ja joskus myös lahjoja MINUN syntymäpäivänäni kesäkuussa koska sukulaisten mielestä "on niin pitkä aika vielä sinun (siskoni) syntymäpäivääsi joten tässä on sinullekin (siskolleni) jotain"!

Vierailija
26/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin säälisin heitä, jotka ovat syntyneet karkauspäivänä.

Vierailija
27/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen laskettuaika sattui jouluaatoksi no meni kyllä reilusti seuraavan vuoden puolelle. Onneksi sanon nyt vaikka silloin tuntui että yksikin päivä ilmapallona on liikaa. Hirmu hyvä kun joulun jälkeen oli lelut aina alennusmyynnissä. Jouluksi ostettiin tietenkin ne toivotuimmat lahjat jotka on jo loppu ennen joulua ja alesta sitten synttärilahjat ja veikkaan että lapsi sai enemmän synttärilahjoja kuin jos olisi kesällä syntynyt kun koulutkin on kiinni ja kaverita on hankala tavoittaa.

Vierailija
28/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-vuotias poikamme on syntynyt 24. joulukuuta (eli tasan aattona), ja annamme hänelle aina todella paljon lahjoja. Sisaruksia hänellä ei vielä ole, mutta voin luvata, etteivät he tule saamaan yhtä paljon lahjoja jouluna kuin tämä esikoiseni.

Vierailija
29/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin säälittää. Tai no onko se säälittää sitten liian vahva sana, mutta ehdottomasti tylsin aika syntyä on kyllä joulun alla. Meillä on molemmilla lapsilla synttärit joulukuussa, enkä kyllä nää tässä mitään positiivisia puolia. Lapset ovat vielä aika pieniä, mutta nyt oli ainakin tosi vaikeaa miettiä lahjoja. Meillä aika moni sukulainen kyseli vinkkejä, eikä meiltä puutu oikeastaan mitään. Lapset saa kyllä sekä synttäri- että joululahjan, mutta varmasti saisivat kivempia lahjoja, jos synttärit olis esim. kesällä. Meillä esim. poika toivoi autoja, joita on jo miljoona. Tyttö toivoi nukkejuttuja, ja niitäkin on jo kaikki tarpeellinen. Todennäköisesti puolen vuoden aikana tulisi uusia toiveita, mutta sitten pitää odottaa taas jouluun saakka, ennen kuin on syy saada lahjoja.

Kaverisynttärit pidetään kyllä lapsille (nyt vasta esikoinen on saanut synttärit). Todennäköisesti toiselle marraskuussa ja toiselle tammikuussa ja sukulaissynttärit joulukuussa. Ihan järjetön duuni pitää joulun lisäksi kolmet juhlat parin kuukauden sisään. Ja sitten vuosi taas ilman mitään juhlia. Nimipäiväjuhlat olisi toinen vaihtoehto, mutta toisen lapsen nimpparit on heinäkuussa, joten silloinkin juhlien järkkääminen on hankalaa..

Lapset itse ei ole valittaneet syntymäpäiväänsä, se hyvä puoli on, että kun molemmat on samassa kuussa syntyneet, niin yhtä vähän saavat molemmat synttäri- ja joululahjoja. Voidaan sitten ostaa tarpeen mukaan jotain ekstraa joskus kesällä, jos on tarvetta..

Vierailija
30/30 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, synttärit aatonaattona. Ärsytti lapsena, vanhemmat satsaa joululahjoihin ja synttärilahjaksi saa jotain mikä paljastuu siskolta seuraavana päivänä paketista. Vieläkin vähän harmittaa saada samassa joulu- ja synttärilahja vaikka tajuan että se on aika turhaa :s

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän