Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saatte päättää, mitä teen elämälläni

Vierailija
28.12.2015 |

Eli siis. Olen lukion käynyt ja keskiarvo siinä 8-9 hujakoilla. Kiroituksista yksi B, yksi E ja 3 x M. En siis mikään penaalin terävin kynä. :D Lukion jälkeen pääsin heti kesäduuniin ja samassa paskalafkassa oon nyt neljättä vuotta.
En tiedä yhtään, mitä tulevaisuudelta haluaisin, mutta joku ammatti pitäisi hankkia. Kertokaa mikä! Ongema on, että mikään ei oikeen sytytä. Olen harkinnut aloina esim. Röntgenhoitajan koulutusta tai tradenomin (liiketalous) tutkintoa. Muita jotka ehkö nappais: fysioterapeutti, kätilö ym.... en tiedä, ehkä luen vaan merkonomiksi! Nyt mammat laittakaa mielikuvitus juokseen ja kertokaa mulle, mitä ihmettä teen tulevaisuudellani. Ja koulu sais sijaita pirkanmaalla tai ees suht. lähellä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheet. Kännykkä....

-ap

Vierailija
2/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alkaisin kukkakauppiaaksi, joten hommaisin hortonomin tutkinnon tms tai joku sisustussuunnittelija tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ??

Vierailija
4/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kovin luova tyyppi niin noi ehdotukset ei ehkä käy:/

Ap

Vierailija
5/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoijaa, älä jaksa. Niitä on muitakin sisustusalantutkintoja kuin sisustussuunnittelija

Vierailija kirjoitti:

Joku ??

Vierailija
6/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensin joku ammatinvalintatesti. Ehkä saat sellaisia tuloksia, joita et tule itse edes ajatelleeksi. Fysioterapeutin työllisyystilanne lienee ainakin toistaiseksi hyvä ja varmaan tulevaisuudessa myös, sillä tämä istuva nuoriso tulee voimaan vielä huonosti selkiensä kanssa ja sen lisäksi on jumpautettavien vanhusten joukko kasvamassa. 

Vierailija
7/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelit tehdä elämässäsi myös työtä, annetuista vaihtoehdoista kannatan röntgenhoitajan ammattia. Myös anestesiahoitajista on pulaa. Hortonomiksi, merkonomiksi tai lähäriksi nyt ei ainakaan kannata kouluttautua, saati joksikin sisustussuunnittelijaksi.

Vierailija
8/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoala työllistää ja tulee työllistämään hyvin sinun elinaikanasi. Valitsisin sen, jos tulee sota ja joudut pakolaiseksi niin terveydenhoidon ammattilaisena pystyt työllistymään uudessakin kotimaassasi.

Vierailija
9/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä riittää työtä ja palkka on hyvä, mahdollistaa myös yksityispraktiikan (rahnaa!). Eläinlääkärikin on hyvä, samoin hammaslääkäri. 

Vierailija
10/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon noita testejä tehnytkin ja noi alat, mitä aloitukseen heittelin oli osa niistä testeistä. En ole kirjoittanut matikkaa, niin en tiedä onko ees mahiksia päästä esim. röntgenhoitajaksi opiskelemaan. Oon yrittänyt googletella, mutta saanut vähän ristiriitaisia tuloksia:D yhteen kouluun laitoin kyselyä nii saa nähdä, mitä sieltä vastataan.

Ap

Vierailija
11/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuo fysioterapeutti ja tradenomikin kuulostaa ihan hyvältä, mutta varsinkin fysioterapeutti.

Röntgenhoitajan osaaminen on aika kapealta alalta ja työ tulisi olemaan aina enemmän tai vähemmän sairaalassa tai vastaavassa terveydenhuollon ympäristössä (teoriassa myös eläinpuolella mahdollista). Esim.sairaanhoitajana voisit saada työtä myös muualta kuin terveydenhuollosta ja osa sairaanhoitajien sairaalatyöpaikoista liittyy vain löyhästi hoitamiseen; esim.psykiatrisella puolella. Sairaanhoitaja tai lähihoitajakin voi työskennellä myös ohjaajana eri paikoissa.

Fysioterapia ja perussairaanhoito ovat sellaisia koulutuksia, joiden kautta voi päästä semmoiseen työhön, missä omakin persoonallisuus saa olla esillä ja työpaikka voi vaihtua yhdestä ihan toisenlaiseen. Fysioterapeuttien työllisyystilanteessa on ilmeisesti isoja notkahduksia.

Kuntoutuksen ohjaaja (Tampereen AMK) kuulostaa myös mielenkiintoiselta.

Jos haluat varsinaiseksi jonkin alan asiantuntijaksi, niin tradenomi ei ehkä ole se paras ammatti-identiteettiä eniten vahvistava juttu, mutta niitä tradenomiopintoja voi käydä lisäksi vaikka avoimessa ja siten saada lisäosaamista myös kaupalliselta alalta jos tarvitsee esim.yritystä perustaa tms.

Vierailija
12/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä yliopistoon ja valita joku sellainen ala, jolla riittää töitä tulevaisuudessa. Ei mitään kirjallisuutta, kulttuuria, taidetta, vaan joku "kovempi" ala tyyliin DI, kauppatiede, laki jne. Tai sit sosiaali- ja terveysala. Kannattaa miettiä myös tulevaa palkkaa.

Vierailija
13/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkää matikkaa en ole lukenut nii eipä tule lääkäriä musta :D ap

Vierailija
14/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala huoraamaan. Tyhmempikin osaa ja massia tulee mukavasti. Eikä oo kamalan vaikeetakaan työtä.

Vierailija
15/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta ota selvää työtilanteesta pidemmältä ajalta kyseisestä ammatista ennen opintoja. Kun ei kerta suurta paloa mihinkään. Ja palkkatasosta. Äläkä arkaile miesaloja, kun niissä edelleen usein paremmat palkat.

Vierailija
16/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmm no fysioterapia kyllä kiinnostaa tosi paljon, mutta sitten tulee taas vastaan sama kysymys kuin aina, että kuinka mahdoton alaa on päästä opiskelemaan.. jostain syystä sh koulutus ei nappaa, joku asenneongelma mulla:D

Kiitos vastauksista:) ap

Vierailija
17/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitoala sucks

Vierailija
18/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä yliopistoon ja valita joku sellainen ala, jolla riittää töitä tulevaisuudessa. Ei mitään kirjallisuutta, kulttuuria, taidetta, vaan joku "kovempi" ala tyyliin DI, kauppatiede, laki jne. Tai sit sosiaali- ja terveysala. Kannattaa miettiä myös tulevaa palkkaa.

Akateeminen työttömyys pahenee koko ajan kun taas jotain katonkorjaajaa tarvitaan aina ja hyvällä rahalla. T. FM, tekeillä FT, ja köyhä ja hirmusta kilpailua töistä

Vierailija
19/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmmm no fysioterapia kyllä kiinnostaa tosi paljon, mutta sitten tulee taas vastaan sama kysymys kuin aina, että kuinka mahdoton alaa on päästä opiskelemaan.. jostain syystä sh koulutus ei nappaa, joku asenneongelma mulla:D

Ei mitenkään sanottua että työllistyy, saati että saisi vakipaikkaa.

Vierailija
20/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sitten niin, että jos et heti pääse tutkinto-opiskelijaksi, niin ilmoittaudu avoimeen ja oman opinto-ohjaajan kanssa teette semmoisen suunnitelman, että saat mahdollisimman paljon opintopisteitä suoritettua. Jos et senkään jälkeen pääse kouluun, voit todennäköisesti jatkaa edelleen opiskeluja avoimessa ja olla melkein tasoissa tutkinto-opiskelijoiden kanssa vielä toisenkin vuoden. Harjoittelujen ja projektien tekeminen avoimen opiskelijana on vaikeampaa mutta mahdollista.

Jos AMK:ssasi on fysioterapian polkuopintopaikat loppu, ilmoittaudu sitten vaikka SH-puolelle ja tee siellä mitä jaksat, koska osa alkupuolen opinnoista on yhteisiä ja saat kohtalaisesti hyväksilukuja ja voit ehkä valita myös joitakin FT:n opintojaksoja.

Jos sekään ei onnistu, voit katsoa olisiko avoimessa yliopistossa jotakin opintokokonaisuuksia (esim.fysiologia tai liikuntalääketieteen perusopinnot) jotka voisivat nopeuttaa valmistumistasi sitten kun pääset kouluun.

Tuossakaan ei ole vielä kaikki, mutta nuo ovat kokeilun arvoisia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän