Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saatte päättää, mitä teen elämälläni

Vierailija
28.12.2015 |

Eli siis. Olen lukion käynyt ja keskiarvo siinä 8-9 hujakoilla. Kiroituksista yksi B, yksi E ja 3 x M. En siis mikään penaalin terävin kynä. :D Lukion jälkeen pääsin heti kesäduuniin ja samassa paskalafkassa oon nyt neljättä vuotta.
En tiedä yhtään, mitä tulevaisuudelta haluaisin, mutta joku ammatti pitäisi hankkia. Kertokaa mikä! Ongema on, että mikään ei oikeen sytytä. Olen harkinnut aloina esim. Röntgenhoitajan koulutusta tai tradenomin (liiketalous) tutkintoa. Muita jotka ehkö nappais: fysioterapeutti, kätilö ym.... en tiedä, ehkä luen vaan merkonomiksi! Nyt mammat laittakaa mielikuvitus juokseen ja kertokaa mulle, mitä ihmettä teen tulevaisuudellani. Ja koulu sais sijaita pirkanmaalla tai ees suht. lähellä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä yliopistoon ja valita joku sellainen ala, jolla riittää töitä tulevaisuudessa. Ei mitään kirjallisuutta, kulttuuria, taidetta, vaan joku "kovempi" ala tyyliin DI, kauppatiede, laki jne. Tai sit sosiaali- ja terveysala. Kannattaa miettiä myös tulevaa palkkaa.

Akateeminen työttömyys pahenee koko ajan kun taas jotain katonkorjaajaa tarvitaan aina ja hyvällä rahalla. T. FM, tekeillä FT, ja köyhä ja hirmusta kilpailua töistä

Enhän minä filosorin maisterin opintoja suositellutkaan. Fakta on kuitenkin se, että suurinta palkkaa saavat korkeasti koulutetut ja johtaja-asemaan määrätietoisesti pyrkineet. Työ on myös heillä haastavampaa ja mielenkiintoisempaa kuin ns. suorittavassa portaassa.

Vierailija
22/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo kuulostaa fiksulta toi ehdotus, mutta kun haluisin vaan heti ensi syksynä kouluun ja jostain syystä toi avoin amk ei innosta vaan tietty haluaisin nopeasti oikeesti kiinni opintoihin:D joo oon liian kaikki mulle heti nyt tyyppi... onkohan mitään alaa, jonne noilla mun arvosanoilla ois suht. helppo päästä..?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit jään paskaduuniin lopuks ikää :-)

Vierailija
24/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa joo kuulostaa fiksulta toi ehdotus, mutta kun haluisin vaan heti ensi syksynä kouluun ja jostain syystä toi avoin amk ei innosta vaan tietty haluaisin nopeasti oikeesti kiinni opintoihin:D joo oon liian kaikki mulle heti nyt tyyppi... onkohan mitään alaa, jonne noilla mun arvosanoilla ois suht. helppo päästä..?

Ap

Se on opintojen edistymisen kannalta ihan sama oletko avoimessa vai tutkinto-opiskelijana ensimmäiset 2-3 vuotta. Sinun pitää vain tulla hyväksytyksi tutkinto-opiskelijaksi jossakin vaiheessa, jotta kerkeät valmistua yhtä nopeasti kuin ne jotka aloittavat tutkinto-opiskelijana ja hakuhan taitaa olla kaksi kertaa vuodessa.

Sinun pitää vain saada joku muu rahoitus opinnoillesi ja elämälle kuin opintotuki, koska sitä et avoimessa opiskelevana voi saada.

Vierailija
25/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutin työ on siistiä ja itsenäistä sisätyötä, asiakkaat kaikista ikäluokista, hyvä palkka.

http://www.puheterapeuttiliitto.fi/fi/puheterapeutiksi/sinustako+puheterapeutti/

Vierailija
26/26 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti ihan ok hommalta myös toi puheterapeutti, mutta en jaksa enkä ehdi lukea mihinkään yliopiston päääsykokeisiin. No täytyypä tutkia myös tuota avointa amk:ia, en usko, että raha on ongelma. Jossain asioissa sentään käyny hyvä tuuri:D

Kiitti vielä kaikille vastauksista:))

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän