Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itselläni on tatuointi lantiolla. Otin sen joskus nuorena. Harva tuota tatuointia koskaan näkee ja päällisin puolin varmaan ei ehkä uskoisi sellaista minulla olevan, kun olen muuten niin luomu; käytän vähän meikkiä ja hiukseni ovat värjäämättömät. En koe olevani minkäänmoista roskasakkia, kun on ylempi korkeakoulututkinto, en ryyppää, en riehu, vaan olen tämmöinen ihan tavallinen perheenäiti. Monen teidän mielestä olen kuitenkin huono ihminen, kun minulta tatuointi löytyy.

Ja mitä tatuoinnin terveellisyyteen tulee, niin toki joskus huolettaa, että onkohan tuo nyt ihan turvallinen, mutta en nyt menis poistattamaankaan, kun laseroinnissa niitä mahdollisia myrkkyjä vasta elimistöön ammutaankin. Lisäksi järkeilen, että mahdollisten terveysvaikutteiden vaaravyöhykkyyllä ovat ensisijassa sellaiset, jotka ovat päästä varpaisiin tatuoituja, mutta en ole ainakaan kuullut, että tämmöisellekään viiteryhmälle syöpä nyt automaattisesti tulisi.

Toivoisin jotain tolkkua tähän tatuointikeskusteluun. Ei tatuointi tee kenestäkään huonoa ihmistä. Tatuointi oli minun nuoruuden villitykseni, joku toinen teki jotain muuta. Elämä jättää jälkensä kehoon joka tapauksessa, arpia, ryppyjä, ja minulla on tämä kukka.

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tatuointi osoittaa laumasieluisuutta.

Eiköhän suurin osa ole ilman tatuointia eli siinä sulle laumasieluisuutta. Töissä käyminenkin on varmaankin laumasieluisuutta ja paheksuttavaa sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yleensä ainakin keski-ikäiset naiset tatuointeineen todella suttupytyn halvan näköisiä, useimmiten juuri yksinhuoltaja, voiko olla ikävämmän näköistä?

Vierailija

Minä ainakin vihaan tatuointeja siitä syystä, että ne ovat yksinkertaisesti kuvottavan rumia. En ikinä voi ymmärtää, mikä saa ihmisen sellaisen itselleen ottamaan.

Vierailija

Koska tatuoidut ärsyyntyvät siitä. Tämä on anonyymi palsta, kaikkea ei kannata ottaa tosissaan. Moni on täällä vain ärsyttääkseen muita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toki! En sitä väitäkään. Varmaan itsekin otin tatuoinnin osittain siitä syystä, että olisin jotenkin cool. Nuorena se on semmoista... Ja no, kyllä vanhanakin tehdään ihan samaa. Sisustetaan kotia siten miten muutkin, pukeudutaan trendikkäisiin vaatteisiin, halutaan olla osa laumaa, kuulua johonkin. Semmoisia me ihmiset ollaan. Aika harva on ihan irrallinen ja täysin itsenäisesti ajatteleva ja toimiva. 

ap

Vierailija

En mä mitenkään niitä vihaa, ihan vapaasti ottaa ken tahtoo. Ovat vasn niin hemmetin rumia etten käsitä kuka tahtoo. Vielä en ole ketään kaunistavaa tatuointia nähnyt, mutta se on vaan mun mielipide. Tulee epäsiisti vaikutelma. Toki joku aivan pieni jossain huomaamattomassa paikassa ei ole niin karsea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vihaan tatuointeja siitä syystä, että ne ovat yksinkertaisesti kuvottavan rumia. En ikinä voi ymmärtää, mikä saa ihmisen sellaisen itselleen ottamaan.

"Vihaat?" Miten jollakin ei ole mitään vivahteita tunteissa ja kielessä, vaan heti "vihataan" ja "yökitään" ja "oksennellaan", kun sattuu eteen pieninkin juttu, niin kuin vaikka jonkun tatuointi. Tai sitten kyseessä on ihminen, joka elää päivästä toiseen sen vihan voimalla ja tarvii sen raivon toimiakseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tatskoja oli ennen vain vankilakundeilla. 

Ne on wt- kulttuuria eikä yhtään mitään muuta

Ja ihminen asui ennen luolassa. Pitäisikö sen takia asua edelleen, että ollaan niin kuin aina on tehty?
Ja sulle 10 pistettä wt-termin väärinkäytöstä.

Vierailija

En tykkää tatuoinneista, mutta en myöskään huutele että hyi. Jokaisen oma valinta. Kuvat voivat olla paperilla kauniita mutteivat iholla. Nuorella kimmoisalla iholla menevät, mutta jo esim 45-vuotiaan tuttuni olkapää tatuointi näyttää rypistyneeltä kun iho ei ole enää nuori.

Mutta ei ne minua haittaa. Jos miehellä niitä olisi ja hän olisi muuten huipputyyppi nin en nyt tatuoinnin takia lemppaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tatuointi lantiolla. Otin sen joskus nuorena. Harva tuota tatuointia koskaan näkee ja päällisin puolin varmaan ei ehkä uskoisi sellaista minulla olevan, kun olen muuten niin luomu; käytän vähän meikkiä ja hiukseni ovat värjäämättömät. En koe olevani minkäänmoista roskasakkia, kun on ylempi korkeakoulututkinto, en ryyppää, en riehu, vaan olen tämmöinen ihan tavallinen perheenäiti. Monen teidän mielestä olen kuitenkin huono ihminen, kun minulta tatuointi löytyy.

Ja mitä tatuoinnin terveellisyyteen tulee, niin toki joskus huolettaa, että onkohan tuo nyt ihan turvallinen, mutta en nyt menis poistattamaankaan, kun laseroinnissa niitä mahdollisia myrkkyjä vasta elimistöön ammutaankin. Lisäksi järkeilen, että mahdollisten terveysvaikutteiden vaaravyöhykkyyllä ovat ensisijassa sellaiset, jotka ovat päästä varpaisiin tatuoituja, mutta en ole ainakaan kuullut, että tämmöisellekään viiteryhmälle syöpä nyt automaattisesti tulisi.

Toivoisin jotain tolkkua tähän tatuointikeskusteluun. Ei tatuointi tee kenestäkään huonoa ihmistä. Tatuointi oli minun nuoruuden villitykseni, joku toinen teki jotain muuta. Elämä jättää jälkensä kehoon joka tapauksessa, arpia, ryppyjä, ja minulla on tämä kukka.

Maailma on täynnä mitä kauheempia myrkkyjä ja jos sun tatuointisi värit olisivat vaarallisia niin olisit sen saanut jo tuntea nahoissasi. Minulla on itselläni tatuointi kaukaa menneisyydestä ja kaikki ok. En menisi poistattamaan jo tehtyjä tatuointeja vaan korkeintaan päivittämään tähän hetkeen.
Tatuoinnit ovat kalliita ja tulitikkurasian kokoinen alue maksaa jo sen verran, että hirvittää ajatus kokonaan tatuoiduista ihmisistä, kuinka paljon rahaa he ovat siihen sijoittaneet.
Tatuoinnit ovat kauniita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa ole ilman tatuointia eli siinä sulle laumasieluisuutta. Töissä käyminenkin on varmaankin laumasieluisuutta ja paheksuttavaa sinusta.

Riippuu siitä, mistä ikäluokasta puhut. Nuoremmilla useimmilla on, jokaisella niin hemmetin persoonallinen, ja kaikki näyttää samalta. Nykyään voi erottautua sillä, että ei ota tatskaa.

Vierailija

Koska 99,9 % tatuoinneista rumentavat kantajaansa. Harvalle sopii tatuointi. Lisäksi vanhentuessa se mikä sopi 20v ei sovi enää 50v saati sitten 70v. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska tällä palstalla on vaan korkeasti koulutetut, rikkaiden kanssa naimisissa olevat täydelliset mammat 😂😂

Hih :) Olen suhteellisen tuore lääketieteen lisensiaatti ja olen valmistumisen jälkeen työskennellyt pääosin terveyskeskuksessa. En ole ennen lääkistä kouluttautunut eli en ole mikään entinen wt-lähärimuija näin kärjistäen sanottuna. Minulla oli leimoja jo silloin, kun minut lääkikseen valittiin. Nyt niitä on niin monta etten osaisi edes laskea. Molemmat olka- ja käsivarret on ranteisiin asti täytetty joskin väritys on kesken. Yläselkä ja niska on lähes täynnä ja "yhdistää" olkavarsien leimat toisiinsa ;)

Teema on lähinnä pääkalloa, ruusua, lohikäärmettä, värikästä koikarppia.... Leimani eivät ole mitään tuherruksia laatunsa puolesta vaan olen todella satsannut rahaa niihin. Suosikkini on olkavarressa komeileva kuningattaren pääkallo, jolla on kuningatar Elisabet-tyyppiset hiukset ja upea kruunu :) yhdelläkään kuvistani ei ole suurempaa henkistä merkitystä minulle, vaan suunnittelin kuvani itse niin, että ne vaan näyttäsivät törkeän päheiltä.

Hihittelen mielessäni ajatukselle, että joku vastaanottamistani potilaista olisi ollut samanlainen kuin tämä palstan tatuointivihaaja. Olisi varmaan haukkunut minut wt-sakiksi ja poistunut vastaanotoltani :) tervemenoa mun puolesta. Tosin oikeasti minulla on vastaanotolla vaatteet päälläni (yllättävää eikö) ja yleensä vielä pitkähihainen lääkärin takki. Kenelläkään työpaikallani ei ole hajuakaan näistä kammotuksistani :)

Rakastan leimojani, sillä jokainen on enemmän tai vähemmän itse suunnittelemani ja tatskaajan kanssa ollaan sitten tehty pieniä muutoksia ja suunnitelmia. Yksikään ei ole valmiilla pohjalla tehty, yhtäkään kliseistä voimalausetta minulla ei ole, ei yhtäkään hutaisten tehtyä suherrusta, ei yhtäkään "vitsi"tatuointia eikä yhden yhtä tribaalia. Kaikki tatuoinnit eivät ole hienoja ja joidenkin rumuus osuu minunkin silmään. Mutta: ne eivät ole minun ihossani, joten en vaivaa päätäni asialla enempää. Minulla on onneksi parempaakin ajateltavaa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tällä palstalla on vaan korkeasti koulutetut, rikkaiden kanssa naimisissa olevat täydelliset mammat 😂😂

Hih :) Olen suhteellisen tuore lääketieteen lisensiaatti ja olen valmistumisen jälkeen työskennellyt pääosin terveyskeskuksessa. En ole ennen lääkistä kouluttautunut eli en ole mikään entinen wt-lähärimuija näin kärjistäen sanottuna. Minulla oli leimoja jo silloin, kun minut lääkikseen valittiin. Nyt niitä on niin monta etten osaisi edes laskea. Molemmat olka- ja käsivarret on ranteisiin asti täytetty joskin väritys on kesken. Yläselkä ja niska on lähes täynnä ja "yhdistää" olkavarsien leimat toisiinsa ;)

Teema on lähinnä pääkalloa, ruusua, lohikäärmettä, värikästä koikarppia.... Leimani eivät ole mitään tuherruksia laatunsa puolesta vaan olen todella satsannut rahaa niihin. Suosikkini on olkavarressa komeileva kuningattaren pääkallo, jolla on kuningatar Elisabet-tyyppiset hiukset ja upea kruunu :) yhdelläkään kuvistani ei ole suurempaa henkistä merkitystä minulle, vaan suunnittelin kuvani itse niin, että ne vaan näyttäsivät törkeän päheiltä.

Hihittelen mielessäni ajatukselle, että joku vastaanottamistani potilaista olisi ollut samanlainen kuin tämä palstan tatuointivihaaja. Olisi varmaan haukkunut minut wt-sakiksi ja poistunut vastaanotoltani :) tervemenoa mun puolesta. Tosin oikeasti minulla on vastaanotolla vaatteet päälläni (yllättävää eikö) ja yleensä vielä pitkähihainen lääkärin takki. Kenelläkään työpaikallani ei ole hajuakaan näistä kammotuksistani :)

Rakastan leimojani, sillä jokainen on enemmän tai vähemmän itse suunnittelemani ja tatskaajan kanssa ollaan sitten tehty pieniä muutoksia ja suunnitelmia. Yksikään ei ole valmiilla pohjalla tehty, yhtäkään kliseistä voimalausetta minulla ei ole, ei yhtäkään hutaisten tehtyä suherrusta, ei yhtäkään "vitsi"tatuointia eikä yhden yhtä tribaalia. Kaikki tatuoinnit eivät ole hienoja ja joidenkin rumuus osuu minunkin silmään. Mutta: ne eivät ole minun ihossani, joten en vaivaa päätäni asialla enempää. Minulla on onneksi parempaakin ajateltavaa :)

No tuota. Mitenkähän tän nyt sanois. 

Jos mua hoitavan lääkärin hihoista vilkkuisi tatuoinnin tyyliin Tomi Björck (sanoit, että käsivarret on ranteisiin saakka tatuoitu), niin kyllä mulla tulisi sellainen hieman ällö olo. En varmasti siinä tilanteessa sitä mitenkään ilmaisisi, mutta tuskin samalle lekurille menisin enää uudestaan.

Noin periaatteessa ihan sama, vaikka olis sitten nilkoista kainaloihin tatuoitu täyteen, mutta näkyvät tatuoinnit jossain käsivarsissa vaan saa mielleyhtymän epäsiististä ihmisestä, koska 99 % ne näyttävät suttuisilta ja likaisilta, vaikka ne kantajalleen olisivat taideteoksia. Esim. itsestäni juuri kokki Tomin tautoidut käsivarret ovat puistattavat ja näkymä hänestä laittamassa ruokaa on vaan...ei.

Vähän sama, jos lääkäri haisisi epämiellyttävältä, olisi selvästi mustat kynnenaluset tai rasvainen tukka.

Mutta edelleenkään, en vihaa, aiheuttaa vaan tietynlaisen mielleyhtymän. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tuota. Mitenkähän tän nyt sanois. 

Jos mua hoitavan lääkärin hihoista vilkkuisi tatuoinnin tyyliin Tomi Björck (sanoit, että käsivarret on ranteisiin saakka tatuoitu), niin kyllä mulla tulisi sellainen hieman ällö olo. En varmasti siinä tilanteessa sitä mitenkään ilmaisisi, mutta tuskin samalle lekurille menisin enää uudestaan.

Noin periaatteessa ihan sama, vaikka olis sitten nilkoista kainaloihin tatuoitu täyteen, mutta näkyvät tatuoinnit jossain käsivarsissa vaan saa mielleyhtymän epäsiististä ihmisestä, koska 99 % ne näyttävät suttuisilta ja likaisilta, vaikka ne kantajalleen olisivat taideteoksia. Esim. itsestäni juuri kokki Tomin tautoidut käsivarret ovat puistattavat ja näkymä hänestä laittamassa ruokaa on vaan...ei.

Vähän sama, jos lääkäri haisisi epämiellyttävältä, olisi selvästi mustat kynnenaluset tai rasvainen tukka.

Mutta edelleenkään, en vihaa, aiheuttaa vaan tietynlaisen mielleyhtymän. 

Ymmärsit hiukan väärin. Tai olisi pitänyt tarkentaa. Tatuointini ovat periaatteessa ranteeseen asti mutta todellisuudessa raja menee suurinpiirtein värttinäluun "kyhmyn" kohdalla. Käytännössä tatuointini eivät "vilku" hihojen alta koskaan. Hyvin, hyvin harvoin. Mutta käytännössä kukaan potilas ei niitä ikinä näe. Olen tietysti huomaavainen sinunlaistesi (en missään nimessä tarkoita pahalla) varalta eli pidän huolen siitä, etteivät tatuointini näy.

Ymmärrän kyllä että joillain mielleyhtymiä tulee vaikken ymmärräkään miksi. Ehkä se on vähän sama kuin se, etten itsekään välitä esimerkiksi kasvojen tatuoinneista tai siitä, että on 50 lävistystä kasvoissa. En puhu nyt sinusta vaan minua harmittaa hieman se, että tatuoituja on näköjään lupa haukkua roskasakiksi ym. esimerkiksi tälläkin palstalla mutta kyllä minä pahoja katseita olen joskus uimarannalla saanut. Ties mitä minusta on ajateltu :D

Pointtini on se, että on vähän ikävää että poikkeavan näköisiä ihmisiä on "lupa" tuijottaa ja väännellä ihan häpeilemättä naamaa. Olenpa joskus kuullut jokun naisihmisen kuiskaavan ystävättärelleen bussissa hieman liian kovaa "hyi kamala" kulkiessani ohi tatuoidun ystäväni kanssa.

Tietysti osasin odottaa, etteivät kaikki osaa pitää mölyjä mahassa eikä minunlaiseni tyyppi ota pienestä nokkiinsa. Enkä tarkoita nyt edes pelkästään tatuointeja vaan myös luonnollisista syistä poikkeavan näköisiä ihmisiä...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat