Vierailija

Säästyneet rahat voit käyttää johonkin järkevään.
Jos uskot, et siihen kirkkoa tarvitse, ja kirkossa voit käydä, jos halua, jäsenkortteja ei kysytä ovella.

Sivut

Kommentit (38)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä olen eronnut jo vuonna 1985, pitkä penni on säästynyt. Kummiksikin olen päässyt (joutunut), kukaan ei kysellyt kirkkoon kuulumista.
On älytöntä maksaa leipäpappeja palkkoja ja hulppeiden kirkkosalin kustannuksia, salien jotka ovat täynnä vain konserteissa ja joululalujutuissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
saatko provisiota jokaisesta eronneesta?

En, vaan provikat jää sinulle itsellesi, eroajalle, ajattele miten reilua!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eva_Brunne

Vielä kun saataisiin Suomeen Tukholman piispan kaltainen nainen joka haluaa muuttaa kirkkoja moskeijoiksi ja otti avioeron lesboliitostaan kesken virkansa, niin alkaisi tulla täälläkin sellainen eroaalto johon edes Päivi Räsänen ei pystyisi :D

Onhan meilläkin transseksuaali pappi.

Onkohan raamatussa transseksuaaleja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään eroaa noin 1000 henkeä kirkosta. :D

Paljonko se on prosentissa?
Jäseniä on reilut 4 miljoonaa.

Ensi vuonna taitaapi olla ALLE 4 miljoona. :D lapsia syntyy vähemmän ja liitetään kirkkoon kuin mitä sieltä esim kuoleman kautta poistuu. Päälle vielä eronneet. Kirkko ei millään saa käännettyä jäsenmäärää nousuun.

Vierailija

No ei siinä nyt mitään kovin ihmeellisiä säästöjä tee. Itse erosin, koska en tue kirkon aatteita, enkä usko mihinkään jumalaan. Taloudellisesti se on aivan sama.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei siinä nyt mitään kovin ihmeellisiä säästöjä tee. Itse erosin, koska en tue kirkon aatteita, enkä usko mihinkään jumalaan. Taloudellisesti se on aivan sama.

No kyllä siitä vuosien saatossa iso summa kertyy. Itse en tosin ole maksanut senttiäkään veroja kirkolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirkolla on jo niin paljon omaisuutta, ettei se tarvitsisi enää verotuloja.

Jeps. Verotusoikeus pois ja kerätköön jäsenmaksunsa laskulla, kuten kaikki muutkin yhteisöt. Siinä voisi vähän perhellinen nikotella kun tammikuussa tulisi 1200€:n jäsemaksulaskut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kyllä siitä vuosien saatossa iso summa kertyy. Itse en tosin ole maksanut senttiäkään veroja kirkolle.

Toki, mutta suhteutettuna aikaan, jolloin säästöä kertyy ei kyse ole kovin suuresta summasta.

Vierailija

Kuulostaa jotenkin tosi kierolta, että eroaisi kirkosta mutta kuitenkin edelleen nauttisi kirkon palveluista (kirkossa käyminen). Oma omatuntoni ei kestäisi moista. Terveisin kirkkoon kuulumaton ateisti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään eroaa noin 1000 henkeä kirkosta. :D

Paljonko se on prosentissa?
Jäseniä on reilut 4 miljoonaa.

Mitä teit koulussa matematiikan tunneilla? Taisit olla uskomisessa vahvempi kuin laskemisessa?

Eihän tuo ole kuin 0,024%, mutta vuositten kirkosta lähtee noin prosentin verran, eli jäsenmäärä vähnee reilulla prosentilla eli reilu 40 (30-70) tuhatta vuosittain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa jotenkin tosi kierolta, että eroaisi kirkosta mutta kuitenkin edelleen nauttisi kirkon palveluista (kirkossa käyminen). Oma omatuntoni ei kestäisi moista. Terveisin kirkkoon kuulumaton ateisti.

Näin siis olettaen, että veron maksamiseen oikeasti olisi varaa mutta se kierretään vain nuukuuden vuoksi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat