Vierailija

jos taloudellinen tilanne olisi hyvä ja mahdollistaisi sen?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kyllä muuttaisin. Pakkohan se olisi katsastaa, jos sellainen tilaisuus tarjoutuisi. Elämästä on vielä puolet jäljellä, miksei sitten täysillä, vaikka ausseissa. (ainahan sieltä pääsee pois, jos iskee koti-ikävä)

- N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Todellakin. En keksi mitään syytä, miksi en muuttaisi. Olen asunut neljässä eri maassa, ikää 33v. Mies on asunut kolmessa maassa, on 42v. Ensi kesänä taas muutetaan. Luultavasti joko Ukrainaan tai Meksikoon. Noistakaan ei kumpaankaan tulla pysyvästi muuttamaan, joten ainakin sitten vielä yksi muutto edessä.

Vierailija

Asian tiimoilta tuumailtua....kuinkahan Suomi tyhjenisi työikäisestä väestöstä jos Australian hallitus alkaisi rahallisesti tukemaan maahanmuuttoa kuten vielä 50- ja 60-luvuilla? Silloinen tuettu maahanmuutto oli rajattu kyllä länsimaisiin ammatti-ihmisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Todellakin. En keksi mitään syytä, miksi en muuttaisi. Olen asunut neljässä eri maassa, ikää 33v. Mies on asunut kolmessa maassa, on 42v. Ensi kesänä taas muutetaan. Luultavasti joko Ukrainaan tai Meksikoon. Noistakaan ei kumpaankaan tulla pysyvästi muuttamaan, joten ainakin sitten vielä yksi muutto edessä.

Aika vaarallisia nuo molemmat maat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asian tiimoilta tuumailtua....kuinkahan Suomi tyhjenisi työikäisestä väestöstä jos Australian hallitus alkaisi rahallisesti tukemaan maahanmuuttoa kuten vielä 50- ja 60-luvuilla? Silloinen tuettu maahanmuutto oli rajattu kyllä länsimaisiin ammatti-ihmisiin.

Muutamakymmenentuhatta lähtisi. Suomalaiset on sellaisia että puhuvat että olisi se hienoa ja haaveilevat ja kadehtivat, mutta harva uskaltaa repäistä ja tehdä isoja muutoksia elämäänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Muutamakymmenentuhatta lähtisi. Suomalaiset on sellaisia että puhuvat että olisi se hienoa ja haaveilevat ja kadehtivat, mutta harva uskaltaa repäistä ja tehdä isoja muutoksia elämäänsä.

Huoh, taas paska yleistys suomalaisia haukkuen. Mistä näitä riittääkin. Suomalaiset tekevät ihan yhtä isoja muutoksia elämäänsä kuin muunmaalaisetkin, ja täältä on lähdetty niin Ausseihin kuin USAan kuin muihinkin maihin jo pitkään (vrt esim. USAn suomalaisalueet 1800-luvun lopulta jne).

Vierailija

Sinne taitaa ollahirmu vaikea päästä/ saada oleskelulupaa yli 45-vuotiaana ellei ole työpaikkaa ja työpaikkaa ei saa ilman oleskelulupaa. Mutta lähtisin heti jos asia jotenkin järjestyisi

Vierailija

En muuttaisi enää ulkomaille - olen 41. En vaan jaksaisi enää opetella uutta kieltä enkä kulttuuria, etsiä uusia tuttavia. Olen muuttanut elämässäni 2 kertaa ulkomaille ja viimeinen keikka oli jo tosi raskas. Vanhemmiten mulle tulee yhä tärkeämmäksi kotiseutu ja oma äidinkieli ja omat tuttavapiirit.

Vierailija

Mä muutan minne vain, kun "käsky käy" eli en voi olla vastustamatta sisäistä kutsua.
Toisaalta: pitää olla oikea syy lähteä. En koskaan lähde pakoon itseäni tai olosuhteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei taida ausseihin muuttaminen olla pelkästään omasta tahdosta kiinni. Aika vaikeaa sinne on muuttaa.

Jos on tarpeeksi massia, saa muuttaa ja saa kansalaisuudenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En varmasti muuttaisi, en minkään ikäisenä enkä muuten kuin jonkin tahon pakottamana.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miksi et?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En varmasti muuttaisi, en minkään ikäisenä enkä muuten kuin jonkin tahon pakottamana.

Täällä toinen samanlainen. En muuttaisi mihinkään suomesta muuta kuin pakon edessä. Inhoan kaikkia muutoksia elämässä, ne stressaa ja ahdistaa mua. Rakastan rutiineja ja tuttuja ympyröitä. JOpa matkustelu on mulle liikaa, saati että muutto muualle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat