Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tehnyt lukemattomia masennustestejä ja saanut niistä aina saman vastauksen: vaikea masennus. Tiedän, etteivät testit kerro koko totuutta ja että oikeasti en ole varmaan masentunut ollenkaan. Olen käynyt kerran elämässäni lääkärillä ja hän sanoi vain, että "ohimenevää", kun kerroin maanneeni lähemmäs kaksi viikkoa kotona vastaamatta puheluihin työkyvyttömänä. En saanut diagnoosia, enkä sen jälkeen ole lääkärillä asian takia käynyt. Masennusjaksoja tulee ja menee. Mikään ei ole onneksi ollu yhtä paha kuin tuo edellä mainittu. En saa mitään aikaiseksi ns. "masennuspäivinä", minulla ei ole töitä eikä sosiaalisia suhteita. Opiskelen viimeistä vuotta, mutta opinnot eivät suju hyvin, eikä ala kiinnosta. Itkin opintopsykologilla silmät päästäni, mutta hänkään ei suositellut mitään apua tilanteeseeni, vaan toivotti tsemppiä jatkoon. Koen olevani ihan yksin ongelmani kanssa, enkä uskalla enää mennä mihinkään juttelemaan asiasta, sillä ei kukaan uskoisi minua. Kärsin sosiaalisista peloista, yliherkkyydestä, itkuisuudesta, ruokahaluttomuudesta, aloitekyvyttömyydestä ja kireistä hermoista. Toisinaan on kuitenkin hetkiä ja päiviä, kun nauran ja olen iloinen. Voinko siis kuitenkaan olla masentunut?

Kommentit (2)

Vierailija

Voi olla masentunutkin välillä iloinen. Harvan elämä kuitenkaan on pelkkää harmaata paskaa. Itsekin iloitsin tänään säästä, vaikka muuten olen ollut pitkään synkeällä tuulella.

Tietysti aina voi käydä niin, että diagnoosi onkin väärää. Jos vaikka onkin oikeasti bipolaarinen eikä masentunut. Kannattaa kokeilla tehdä muidenkin psyykkisten sairauksien testejä vaikka netissä.

Tsemppiä!

Vierailija

Minulla on diagnosoitu vaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö. En ole kuitenkaan jatkuvasti "sängyn pohjalla", vaan oloni vaihtelee. On päiviä, jolloin koen olevani jopa iloinen ja silloin myös nauran. Sosiaalisuutta harrastan vain näinä parempina päivinä, pahoina päivinä en todellakaan jaksa olla ihmisten kanssa.

Sinuna hakeutuisin lääkäriin. Olet opiskelija, joten opiskelijaterveydenhuolto lienee oikea paikka. Jos et sieltä saa apua, hakeudu terveyskeskukseen ja vaadi itsellesi apua.

Sinun kannattaisi ehdottomasti pyrkiä saamaan opintosi loppuun, mikäli et ole vasta ensimmäisen vuoden opiskelija, jolloin alanvaihto voisi auttaa asiaa. Yritä  kuitenkin sisäistää, että tulet saamaan apua masennukseesi, joten tulet tarvitsemaan jonkin koulutuksen voidaksesi elättää itsesi ja elää siten parempaa elämää kuin naurettavan pienellä eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat