Vierailija

Mulla ei oo ku ajokortti ja lapsella kelakortti. Täytyykö meidän hakea passit tuota varten?

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Av:n palstailukortti riittää (olethan maksanut kuukausimaksusi ajoissa).  Kattaa koko perheen. Jokaiselta 100:lta kilometriltä satte lisäbonusta. Hauskaa matkaa!

Vierailija

Itse olen lentänyt Norwegianille Oulu-Helsinki -väliä eikä mukana ole ollut kuin ajokortti. Lapsikin on ollut joskus mukana (enimmäkseen olen lentänyt työreissuja) eikä ole ollut kuin korkeintaan Kela-kortti mukana. Ikinä ei ole henkkaria kysytty millään lennolla.

Vierailija

Itse olen lentänyt Norwegianille Oulu-Helsinki -väliä eikä mukana ole ollut kuin ajokortti. Lapsikin on ollut joskus mukana (enimmäkseen olen lentänyt työreissuja) eikä ole ollut kuin korkeintaan Kela-kortti mukana. Ikinä ei ole henkkaria kysytty millään lennolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luin norwegianin sivuilta joo. Sielä lukee että henkilöllisyystoditus!!!

Googletin sanoilla henkilöllisyystodistus lennolle. Jopa tuli vastauksia. Tämä Finskin sivuilta lainattu pätenee Norskillekin

EU:n julkaisemien turvamääräysten mukaan matkustajan on aina todistettava henkilöllisyytensä lentomatkalle lähtiessään, jos hänellä on ruumassa kuljetettavaa matkatavaraa. Tästä syystä myös kaikilla kotimaanlentojen matkustajilla on oltava mukanaan kuvallinen, virallinen henkilötodistus (passi, henkilökortti tai ajokortti). Henkilöllisyys tarkistetaan matkatavaraa luovutettaessa sekä vielä lähtöportilla, niin kotimaan- kuin ulkomaanlennoille lähdettäessä

Vierailija

Finnairin lennoilla hyväksytyt matkustusasiakirjat
Suomen ja Skandinavian maiden kansalaiset

Suomen ja Skandinavian sisäiset lennot:

16 vuotta täyttäneillä henkilöillä on oltava mukana joko passi, kuvallinen henkilökortti, kuvallinen Kela-kortti tai ajokortti.
Alle 16-vuotiailta, jotka matkustavat vanhempiensa seurassa, ei vaadita omaa henkilökorttia.
Alle 16-vuotiailla, jotka matkustavat yksin tai jonkun muun kuin vanhempansa kanssa, on oltava mukana joko passi, kuvallinen henkilökortti tai kuvallinen Kela-kortti.
Alle 12-vuotiailta, jotka matkustavat yksin ja joilla on mukanaan asianmukaisesti täytetty yksin matkustavan lapsen lomake, ei vaadita omaa henkilökorttia, mutta saattajan ja vastaanottajan henkilöllisyys tarkistetaan aina.

Vierailija

Nyt on minulla mennyt kotimaanlennolla jo monta kertaa, että henkilöllisyyttä ei ole tarkastettu missään, jos ruumaan ei mene matkatavaraa! Olen vähän ihmetellytkin sitä, tosin minulla on aina ollut mukana sekä ajokortti että passikin!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat