Vierailija

Minusta vauvafoorumi on viimeisen vuoden aikana mennyt kovasti huonoon suuntaan. Enkä nyt tarkoita palstan ulkonäkömuutoksia vaan sitä, että puheenaiheet ovat yhä enemmän sekä naisia että miehiä halventavia. Lisäksi miehet ovat yhä isommin joukoin liittyneet tänne, vaikka itselleni tämä on ollut paikka, jossa jutella eri ikäisten naisten kesken. Monesti olen huomannut olevani vain masentunut täällä käydessäni, kun puheenaiheet ovat sellaista sovinistista sontaa. Kaikkia keskusteluja ei toki tarvitse avata, mutta vain otsikon lukeminenkin tekee mielen surulliseksi.

Olen siis harkinnut, että uuden vuoden kunniaksi hylkäisin vauvapalstan kokonaan. Se tulee olemaan vaikeaa, koska usein googlatessani asioita (kuten terveysjuttuja), vauvapalstahan sieltäkin pomppaa esille. Lisäksi tykkäsin kovasti lukea täällä olleita pitkiä ketjuja liittyen johonkin tv:ssä pyörivään ohjelmaan. Sekin jäisi taakse. Vahva vain täytyisi olla. Positiivisina puolina maailmankuvani parantuisi, koska tosimaailmassa ihmiset eivät puhu niin rumasti toisilleen kuin netissä. Lisäksi säästyisi aikaa muuhun. Vaikkakin päädyn vauvapalstalla usein silloin, kun minulla on tylsää eikä ole muuta tekemistä. Ehkä jotain korvaavaa puuhaa täytyisi siis keksiä... Lähteekö kukaan muu mukaan tähän? Miten meinaatte pärjätä?

Kommentit (6)

Vierailija

Minä lähden ja juuri samasta syystä. Tänään keskustelu täällä on ollut edes jossain määrin siistiä, mutta yleensä täällä on aivan järkyttävää tekstiä jota lukiessa tulee suorastaan huono olo. Oikeassa elämässä miehet eivät ole onneksi sellaisia sovinisteja ja naisvihaajia kuin tämän palstan viimeisen vuoden aikana valloittaneet miehet. En tajua muutenkaan tällaista mies/nainen-vastakkainasettelua kaikessa mahdollisessa (jota esim. ns. lassukat ajavat takaa). Ihmiset eivät ole mitään sukupuolistereotypioita, vaan jokainen omanlaisiaan persoonia, sukupuoli on vain yksi asia ihmisessä. 

Olen päättänyt, että pysyn ensi vuoden poissa täältä, ja kulutan aikani vaikkapa lukien hyviä kirjoja tai tekemällä käsitöitä tms. 

Vierailija

Mä lähden myös. Olen uusi kävijä ja kirjoitellut tänne ehkä kuukauden ajan, mutta olen selvästi huomannut tämän palstan vaikuttavan negatiivisesti mun käsityksiini ihmisistä yleensäkin. Harmi, sillä jään kaipaamaan niitä muutamaa todella fiksua kommentoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itse pidin joulun täysin vapaata kaikista palstoista. Yllätyin miten hyvällä tuulella olin ja rentoutuneempi. Enkä tarkoita että en haluaisi lukea negatiivisiä asioita ja haluaisin elää kuplassa vaan että pystyi suhtautumaan asioihin neutraalimmin kun ei tarvinnut koko ajan olla hyökkäys/puolustuskannalla

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat