Vierailija

Tyttäreni on lukion ensimmäisellä ja hän on sikäli onnekas, että on jo saanut oikean palkkatyön opiskelun oheen. Tähän saakka töitä on ollut 10 tuntia viikossa. Nyt hänelle tarjotaan lisää toiset 10 tuntia. Tytär itse on empiväinen ja itse myös mietin, että miten suhtaudun: kannustanko vai toppuuttelenko.
Koulu sinänsä menee ok, mutta tytär on kyllä väsymykseen taipuvainen, että voi olla turhan suuret saappaat tehdä niin paljon töitä. Työajat ovat kyllä soviteltavissa opiskelun lomaan, mutta rajoittaa sitten tosi paljon muuta elämää.
Kannustaisitko Sinä lukiolaistasi tekemään lisää töitä?

Kommentit (4)

Vierailija

Riippuu miten vuorot menee. Jos on kaksi 8 tuntista päivää eivätkä kumpikin viikonloppuna niin ok. Mutta jos joka päivä koulun jälkeen pariksi tunniksi töihin en jaksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kannustaisin kokeilemaan, mutta painottaisin sitä, että työtunteja vähennetään heti jos tytöstä alkaa tuntua liian raskaalta.

Vierailija

En suosittele, itse käyn lukion toista vuotta ja töitä 10h/vko. Lukiossa saan/tavoittelen numeroita 7-9, näiden saavuttaminen ja töissä tuo 10 tuntia viikossa on ainakin mulle aika-ajoin tosi rankkaa.. Yhtää enempää töitä en ainakaan itse pystyisi tähän tilanteeseen ottamaan, vaikka muutamaan otteeseen on tarjottu. Kyllä koulujen jälkeen on sitten eläkeikään asti aikaa tehdä töitä :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat