Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kannata ostaa opiskelevalle lapselleen yksiötä isompaa asuntoa

Vierailija
27.12.2015 |

koska vaikeuksia tulee kun seurustelukumppani haluaa muuttaa sinne asumaan. Yksiöön eivät kehtaa yrittääkään, vaan yövierailut saavat riittää.

Kommentit (48)

21/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te vuokraa ehdottavat; miten meinaatte saada vuokrarahat toiselta, kun oma lapsikaan ei maksa asumisesta mitään? Not worth it.

Kokoomuksen äänestäjä

No siten, että tässä on puolet vastikkeesta ja tässä puolet asuntoverosta, tilinumero tässä. 

Vierailija
22/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan seurustelukumppanista. Minä ostin lapselleni 34 neliön yksiön ja hyvin nuo ovat kaksin sinne mahtuneet. Eikä mua kiinnosta, miten parisuhteessa talousmenonsa jakavat eli kumpi maksaa mitä vai onko rahat yhteiset kuten aika monessa parisuhteessa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitä ongelmia ? Jos tosiaan asunto on ostettu lapselle eli lapsi omistaa sen niin sehän on hänen asiansa keitä siellä asuu.

Amatööri! 😂 Kunnon kapitalisti pitää tietenkin lastaan siinä vuokralaisena että perhe saa kelalta asumislisät.

Vierailija
24/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä muka ostaa asuntoja lapsilleen? Ainakin mun piti itse hankkia asunto ja se eka kämppä oli ihan vuokra-asunto. Ja itse piti todellakin maksaa.

Sellaineb fiksu, jolla on varaa sijoitusasuntoon. Vuokraraha ei tietenkään vaihda omistajaansa kuin nimellisesti, että kelalta saa asumislisät.

Vierailija
25/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä muka ostaa asuntoja lapsilleen? Ainakin mun piti itse hankkia asunto ja se eka kämppä oli ihan vuokra-asunto. Ja itse piti todellakin maksaa.

Serkkuni, suurten ikäluokkien edustajat, osti lapsilleen asunnot Helsingistä. Silloin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa tuo oli tavallista, harva asui vuokralla, koska vuosina 1945-1949 syntyneillä oli paljon rahaa, hyvät virat ja järkeä maksaa lastensa asuminen.

Suuret ikäluokat oli se sukupolvi, jolla oli rahaa mihin tahansa ja heidän lapsensa saivat nauttia siitä ilmaisina asuntoina.

Vierailija
26/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme ostaa lapselleen opiskelukämpän..lellitty kakara.

Taitaapa suurin osa ostaa. Asunto kun on paras ja tuottavin sijoituskohde.

Vierailija
27/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme poikaystäväni kanssa vanhempieni ostamassa yksiössä, josta he kaiken kukkuraksi maksavat vastikkeenkin!!! 

Vierailija
28/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaineb fiksu, jolla on varaa sijoitusasuntoon. Vuokraraha ei tietenkään vaihda omistajaansa kuin nimellisesti, että kelalta saa asumislisät.

Miksi alapeukkuja? Noinhan se menee. Jos rahaa on, niin kyllä se oma jälkikasvu on aika luotettava vuokralainen. Kelalle toimitetaan vuokrasopimukset ihan normaalisti ja vaikka silmänlumeeksi vielä kuitti takuuvuokrasta ja ensimmäisen kuukauden vuokrasta. 

Vierailija
29/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nyt suurin osa sentään. Mutta mikäli varaa on, niin fiksu sijoitushan se on. Itse ostaisin ilman muuta mieluummin kaksion kuin yksiön. Hinnassa ja asumiskuluissa ei ole suurta eroa, mutta asumismukavuus on aivan toista luokkaa.

Vierailija
30/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni, suurten ikäluokkien edustajat, osti lapsilleen asunnot Helsingistä. Silloin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa tuo oli tavallista, harva asui vuokralla, koska vuosina 1945-1949 syntyneillä oli paljon rahaa, hyvät virat ja järkeä maksaa lastensa asuminen.

Suuret ikäluokat oli se sukupolvi, jolla oli rahaa mihin tahansa ja heidän lapsensa saivat nauttia siitä ilmaisina asuntoina.

Jep, eli 70-luvulla ja 80 -luvun alussa syntyneet. 

Vierailija
31/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No poikaystävä maksaa vuokraa tietysti. Katsotaan ensiksi käypä vuokra, jaetaan se kahtia ja tehdään poikaystävän kanssa vuokrasopimus tuosta puolikkaasta. Esimerkiksi, jos käypä vuokra 600e, maksaa poikaystävä 300e/kk.

Näin meillä tehtiin...

Vierailija
32/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien on saanut vanhempien omistamaan asuntoon opiskelija asumistukea?

Vierailija
33/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä lähtien, mutta sitä saa. Enimmäismäärä on huikeat 58,87e/kk.

Vierailija
34/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiota itse suosittelen, jos sattuu vaikka pariutumaan opiskeluaikanaan!

Vierailija
35/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

bileiden pitämine on myös hankalaa koska liian tiivis tunnelma. menevät mielummi sellase luo jolla on isompi asunto

Vierailija
36/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri ja sen poikaystävä asuivat jonkin aikaa 20 neliön yksiössä. siinä mahto olla aika ahdasta.

Vierailija
37/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jotain miljonäärejä?? Itse en ainakaan tiedä ketään, jolle vanhemmat olisi ostaneet mitään opiskelijakämppää.

Vierailija
38/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen nyt alaa, missä keskipalkat ovat suhteellisen korkeita (ei nyt ihan valmistumisen jälkeen tietenkään), varsinkin jos yhtään pääsee urallaan etenemään. Jos koskaan olen tilanteessa, missä talouteni on niin hyvässä kunnossa että on varaa ostaa lapselleni kämppä missä voi asua opiskelujen ajan, tai vaikka muutenkin (luultavasti esim yksiö myytäisiin kuitenkin jossain vaiheessa opiskelujen jälkeen ja vaihdettaisiin isompaan) niin tekisin sen 100% varmasti. Minulla siis ei ole lapsia tällä hetkellä. Tiesitkö että yksi työn tarkoituksista on rakentaa parempi maailma jälkipolvillemme? Ja lapsemme/jälkeläisemme on tärkeimpiä asioita mitä meillä edes on. Miksei haluaisi antaa lapselleen parasta mahdollista tulevaisuutta? Varmasti tulen ainakin auttamaan lapsiani vuokran maksussa, nykyisten opintotukileikkausten kun jälkeen pelkällä opintotuella ei ole mahdollisuutta elää edes solussa asumalla kuten ennen oli.

Vierailija
39/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella asunto on tuottavin sijoituskohde, paljon tuottavampi on esim. jokin indeksirahasto.... Ei kerrostaloasunnot keskimäärin ole kaikkein tuottavimpia sijoituksia. Ne ovat aika varmoja sijoituskohteita kylläkin eli melko riskittömiä.

Toki jos on osannut ostaa asunnon juuri 90-luvun puolivälissä Helsingin arvoalueilta on sijoitus varmasti ollut erittäin kannattava.

Ja mihin ihmeeseen sitten tarvitaan tuhansia opiskelija-asuntoja jos muka kerta LÄHES KAIKKI ostavat lapsilleen asuntoja. Monella ei ole varaa edes itselleen ostaa omistusasuntoa todellisuudessa. Puhumattakaan niille 5 lapselle jokaiselle omaa kerrostaloasuntoa vielä!

Vierailija
40/48 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kyllä on sinisilmäistä porukkaa. Kokoomus-faijan firma omistaa tietenkin asunnon. Vuokralainen (lapsi) tekee vuokrasopimuksen faijan firman kanssa ja postittaa vuokrasopparin normaalisti Kelalle. Tätä tapahtuu ihan jatkuvasti, eikä se ole edes laitonta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi