Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on paras James Bond? Miksi?

Vierailija
27.12.2015 |

Kysymys otsikossa.

Omasta mielestäni edelleen parhaiten vetää Sean Connery. Hienointa hänen esityksessään on, että hän vetää roolin niin karismaattisesti ja vakuuttavasti, vaikka on kertonut alusta lähtien inhonneensa koko roolihahmoa. :D Pierce Brosnan (Paras huumori ja ilmeikkyys)ja Daniel Craig (vain yksi ilme, mutta korvaa mahtipontisuudella ja actioilla) saakoot minulta "perintöprinsessojen" tittelit. ;)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Connery. Craig vasta käsittelyssä.

Vierailija
2/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Connery ja Moore. Craig lienee samanlainen kuin Dalton kunhan pöly laskeutuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roger Moore  Miellytää huumori ja herrasmies olemus.

Vierailija
4/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Connery paras ehdottomasti. Craig hyvänä kakkosena, toi särmää ja uudisti hahmon ilmettä hyvin.

Dalton oli kyllä niin huono ettei siitä edes puhuta.

Vierailija
5/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

George Lazenby.

On nyt vain niin hyvä roolissaan.

Vierailija
6/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olisin sanonut että Roger Moore mutta nykyään Mooren roolihahmo tuntuu liian pehmeältä ja itseironiselta. Kasvojen puolesta Moore ei vaikuta tarpeeksi kylmähermoiselta ja fyysisesti dominoivalta. Tässä mielessä Moore on ehkä huonoin Bond.

Craig on tylsä ja sopisi paremmin pahikseksi johonkin Bond-elokuvaan.

Muut ovat OK. George Lazenby ehkä fyysisesti vakuuttavin ja Brosnanilla paras naama.

Vierailija
7/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Connery, ehdottomasti.

Miten muuten, vetoaako Sean Conneryn (Bond-elokuvien aikainen) charmi ja komeus vielä nykynaisiinkin, vai onko hän jo vanhanaikainen rintakarvoineen?

Vierailija
8/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel Craig ehdottomasti. No ensiksi siksi, että on mun mielestä sairaan hyvännäköinen, tykkään vaaleista miehistä ja hänellä on harvinaisen komeat kasvot mun makuun ja ihanat silmät, mutta myös erittäin hyvä vartalo ;) Ainoa Bond, josta voi sanoa että on hyvä vartalo..

Myöskin ainoa joka tekee itse paljon stunttejaan, muut eivät ole niitä vaivautuneet tekemään. Mun mielestä osaa esittää hahmoa hyvin paljon Flemingin kirjojen mukaisesti, toisin kuin vaikka Brosnan, joka oli ihan naurettava keikari ja täysin epäuskottava siihen nähden mitä Fleming hahmon esitti. 

Vierailija
9/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roger Moore ja hyvänä kakkosena Brosnan. Yläluokkainen olemus ja pilke silmäkulmassa. Uskon, että Brosnan olisi vielä kehittynyt roolissaan, jos olisi tehnyt lisää Bond-leffoja.

Vierailija
10/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Connery ja Brosnan. Karisma

Vierailija
11/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roger Moore

Lapsena tuli TV:stä 007-leffoja, ja sain katsella niitä ikäni vuoksi vasta silloin, kun vuoroon tulivat Roger Mooren leffat. Teininä sitten mietittiin tyttöjen hurmaamista, jolloin mallia haettiin juurikin Roger Mooren James Bondilta.

Kirjojen James Bond muistuttaa ehkä eniten Sean Conneryn tulkintaa, ja Moore lähinnä vain siirsi oman Pyhimys-hahmonsa 007-muottiin. Tämän vuoksi Moore ei ole paras James Bond muiden vertaistensa joukossa. Minulle henkilökohtaisesti James Bond on kuitenkin aina Roger Moore.

Vierailija
12/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Connery, ehdottomasti.

Miten muuten, vetoaako Sean Conneryn (Bond-elokuvien aikainen) charmi ja komeus vielä nykynaisiinkin, vai onko hän jo vanhanaikainen rintakarvoineen?

No omalta osaltani minuun toimii ainakin, kuten aloituksesta voi päätellä. N26, AP ;)

Vierailija
13/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Brosnan olisi tullut Bondiksi jo 80-luvulla, ei sarja olisi katkennut vuosikausiksi. Kannattaa katsoa The Fourth Protocol, jossa hän vetää todella tiukan kasariagentin roolin.

Vierailija
14/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouko Turkka

Vierailija
15/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulevaisuuden Bond, aiemmat ovat kaikki paskoja.

Vierailija
16/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roger Moore ja hyvänä kakkosena Brosnan. Yläluokkainen olemus ja pilke silmäkulmassa. Uskon, että Brosnan olisi vielä kehittynyt roolissaan, jos olisi tehnyt lisää Bond-leffoja.

Mutta Brosnan tuli niin myöhään sarjaan, että olisi ollut liian vanha jatkamaan enää. Moore veti jo pahasti överiksi sillä saralla.

Vierailija
17/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että vaikka itse tykkään Craigistä, koska on mun makuun, mutta Dalton osasi tavoittaa myös hyvin hahmon luonteen, samoin toki Connery, osittain eri lailla mutta kuitenkin. Bond nimittäin ei kirjoissa ollut mikään keikari ja naisten naurattaja pääsääntöisesti, vaan paljon kovempi ja kylmempi hahmo, eikä ehkä niin Hollywood-style mitä haetaan leffoihin viihdyttämään..

Ja itse odotan kyllä että jos hahmo on action-leffa tyyppinen, näyttelijän tulee itsekin olla kykenevä siihen, eikä anna jokaista hyppyä stuntmiehille..

Vierailija
18/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Connery ja Moore. Craig lienee samanlainen kuin Dalton kunhan pöly laskeutuu...

Tiedän, että nää on vanhojen ketjujen uusintoja, mutta Craig on tehnyt jo 6 bondia, että eiköhän se ole paikkansa ansainnut.

Vierailija
19/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että vaikka itse tykkään Craigistä, koska on mun makuun, mutta Dalton osasi tavoittaa myös hyvin hahmon luonteen, samoin toki Connery, osittain eri lailla mutta kuitenkin. Bond nimittäin ei kirjoissa ollut mikään keikari ja naisten naurattaja pääsääntöisesti, vaan paljon kovempi ja kylmempi hahmo, eikä ehkä niin Hollywood-style mitä haetaan leffoihin viihdyttämään..

Ja itse odotan kyllä että jos hahmo on action-leffa tyyppinen, näyttelijän tulee itsekin olla kykenevä siihen, eikä anna jokaista hyppyä stuntmiehille..

Kirja-bond ja leffa-bond on kyllä hyvin eri asioita, tykkään kyllä eniten juurikin Connerystä ja Craigista sen takia, että tulkitsivat hyvin kirja-bondia ja omaavat karismaa. Tulkitsivat hahmoa jopa hyvinkin eri tavalla, mutta on erotettavissa selvästi se Bond siellä taustalla. Craig kyllä saa erityisesti minulta pisteitä Bondin tupakoinnin lopettamisesta. Kun Fleming kirjat kirjoitti niin 2 askia röökiä päivässä ja bondin urheilusuoritukset kuulostivat vielä järkeviltä, nykyään vähemmän. Conneryssa on kuitenkin enemmän ns. munaa ja vaikka leffat ovatkin vanhoja ja ikääntyneet vähän huonosti, on niissä jotain sellaista loputonta mahtavuutta.

Mitä ehkä haluan sanoa, on että Connery näyttelijänä vetää pidemmän korren, Craigin Bondilla on ollut mielestäni hieman paremmat käsikirjoitukset, jotka kyllä sopivat loistavasti Cragin tyyliin ja tulkintaan.

Vierailija
20/38 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalton ja se toinen yhden bondin ihme oli vitsejä.

Mielenkiintoisinta on kuitenkin puhua parhaista Bond-elokuvista, kuin päätähdistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan