Vierailija

Taas se on testattu – rypyt eivät ryppyvoiteilla lähde, eivät edes pienene

Hinnalla ei ole väliä, ryppyvoide ei tehoa ryppyihin, väittää Saksan riippumaton tuotetestaussäätiö. Luulon ja tiedon välillä on eroa, sillä puolet saksalaisnaisista uskoo, että voiteista on silminnähden havaittavaa hyötyä. Ei ole, sanovat testaajat.

Saksan tuotetestaussäätiö Stiftung Warentestin tammikuun test-lehden ryppyvoidetestissä ei voittajia ollut. Kaikki yhdeksän testattua tuotetta saivat huonoimman mahdollisen arvosanan.

Testatut tuotteet olivat kaikki Saksassa tunnettuja ja hyvin myytyjä merkkejä; Diadermine, Estée Lauder, Lancaster, Lavera, L´Oréal, Müller, Nivea, Olaz sekä Vichy.

Testissä 270 naista käytti tuotetta kuukauden ajan aamuin illoin. Jokaista tuotetta testasi 30 naista. He levittivät kasvojen toiselle puoliskolle ryppyvoidetta ja toiselle puolelle tavallista kosteuttavaa voidetta.

Naisista otettiin lähikuvat Fotobox -järjestelmällä, jossa valo ja etäisyys pysyvät vakioina. Testaajat keskittyivät silmien läheisyyteen, jossa myös ryppyjä yleisimmin esiintyy. Testaajat eivät vielä kuvia analysoidessa tienneet, onko kuva otettu ennen vai jälkeen testijakson. Heille ei myöskään kerrottu, kummalla puolen kasvoja oli käytetty vain kosteusvoidetta.
87 euroa pelkkää pettymystä

Stiftung Warentest toteaa, että näkyvät tulokset olivat olemattomia. Yksikään tuote ei poistanut pieniä ryppyjä, eikä loiventanut suurempia ryppyjä.

Osa naisista kuvaili itse huomanneensa varsinkin silmänympäryksien pienten ryppyjen silottumista. Oma tuntemus ei kuitenkaan näkynyt tuloksissa, sillä Fotobox –kuvissa ennen ja jälkeen mitään eroa ei näkynyt.

Testin kallein tuote, Saksassa 87 euroa maksava Estée Lauder Advanced Time Zone, tuotti jopa tuplapettymyksen. Tuote lupasi ryppyjen lisäksi olla kosteuttava, mutta ei testaajien mukaan ollut edes sitä.
Erot rypyissä millimetrien murto-osissa

Stiftung Warentest testaa kosmetiikkateollisuuden lupauksia säännöllisesti. Myös ryppyvoiteita on silmäilty ennenkin.

Ne kosmetiikkavalmistajat, joiden omista tutkimuksista on saatavissa tietoa, testauttavat ryppyvoiteensa kolmiulotteisesti. Valmistajat näyttävät lähikuvia ihon pinnasta ja perustelevat muutoksia tieteellisesti saavutetuilla mittaustuloksilla.

Stiftung Warentestin mukaan erot ryppyjen silottumisessa ovat kuitenkin laskettavissa millimetrien murto-osissa, eikä paljaalla silmällä parannusta voi mitenkään huomata.
Joka kymmenes uskoo ryppyjen lähtevän ryppyvoiteella kokonaan

Saksalaistestin halvin tuote maksoi 2,45 euroa. Sillä sai yhtä näkymättömiä tuloksia kuin kaikilla muillakin.

Stiftung Warentest teetätti samalla kyselyn, johon haastateltiin hiukan yli tuhatta yli 18-vuotiasta saksalaisnaista. Neljä naista kymmenestä ei usko ryppyvoiteiden tuovan näkyviä tuloksia, joka kymmenes ei osaa sanoa.

Lähes 40 prosenttia vastaajista usko, että ryppyvoiteilla on ryppyjä pienentävä vaikutus eli sellainen vaikutus, jonka näkee paljaalla silmällä. Tasan kymmenen prosenttia vastaajista uskoo ryppyvoiteiden silottavan rypyt kokonaan pois.

Lähde: yle.fi

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen elänyt siinä luulossa, että voiteita käytetään ennaltaehkäisyyn... toimivatkohan edes siihen?

Todennäköisesti eivät toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Valitettavaa, mutta totta.

Ainoa tapa taistella aikaa vastaan taitaa olla ne hyvin tiedetyt ja liki ilmaiset ennaltaehkäisevät keinot: terveelliset elämäntavat, runsas vedenjuonti, hyvä perusvoide kosteutukseen, auringon, tupakan, saasteiden ja stressin välttäminen, mekaanisen rasituksen (kuten hankaaminen) välttäminen jne...

Jo olemassaoleviin ryyppyihin taitaa auttaa ainoastaan kirurgiset toimenpiteet.

Vierailija

No eikö tuo nyt ole itsestään selvää, ettei ole mitään ihmevoiteita... Kaikki tässä maailmassa on vain rahastusta tyhmien kustannuksella.

Vierailija

Valitettavasti suurin osa koko kauneusalasta ja siihen liittyvästä muodista on pelkkää naisten tunteilla ja luuloilla aivopesua ja kylmää bisnestä. Mä etin vieläkin sitä omaa elovena-tyttöäni, joka pukeutuu itselleen millaisiin vaatteisiin haluaa, eikä käyttele mitään naurettavia kosmetiikkatuotteita... Taidan jäädä poikamieheksi. No kaikenmaailman rasvat on ihan pelkkää kusetusta ja itseasiassa lisää vaan sitä ihon rasvaisuutta. Kokeilaapa pestä hiuksenne pelkällä kuumalla vedellä joka ilta kuukauden ajan. Kaikki shampoot on aivan turhaa rahanmenoa.

Vierailija

Ainoastaan auringon ja tupakoinnin välttely saattaa hidastaa rypistymistä. Tätä on aina jankutettu, naiset ei halua uskoa. Niitä voiteita on kiva ostaa; ).

Vierailija

Sitten odotellaan niitä ryppyvoiteisiin uskovien viestejä. Nämä tyypit ovat niitä samoja joiden mukaan hiustenkasvu nopeutuu latvoja leikkaamalla ja ihokarvat tummenevat ja paksuuntuvat niiden ajelusta. He myös uskovat "kampaamokosmetiikkaan" ja vastaaviin selektiivisiin tuotteisiin, eli käytännössä he uskovat kalliimman tuotteen olevan parempi vaikka ainesosat olisivat samat kuin halvemmassa tuotteessa.

Vierailija

MIKÄ SULLA ON RYPYSUOTA VASTAAN!

Ihme touhua ihmiset ei edes tiiä millainen alue tää ryppäri on! JA sitten leimataan sitä!!! Mua ihan oikeesti ärsyttää tämmöinen mustamaalaus!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toimii sitä paremmin mitä kalliimpaa on. Se on tärkeintä. Ja uskossa pitää pysyä kovana, ei pidä hairahtua tutkimuksiin.

Kauneuskultti! xD

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
MIKÄ SULLA ON RYPYSUOTA VASTAAN!

Ihme touhua ihmiset ei edes tiiä millainen alue tää ryppäri on! JA sitten leimataan sitä!!! Mua ihan oikeesti ärsyttää tämmöinen mustamaalaus!!!

Kuinka?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sitten odotellaan niitä ryppyvoiteisiin uskovien viestejä. Nämä tyypit ovat niitä samoja joiden mukaan hiustenkasvu nopeutuu latvoja leikkaamalla ja ihokarvat tummenevat ja paksuuntuvat niiden ajelusta. He myös uskovat "kampaamokosmetiikkaan" ja vastaaviin selektiivisiin tuotteisiin, eli käytännössä he uskovat kalliimman tuotteen olevan parempi vaikka ainesosat olisivat samat kuin halvemmassa tuotteessa.

Nämä ääliöthän on se ryhmä joihin kaikki markkinointi kohdistuu. Mun naisella ja mulla on tästä syystä ihan omat tilit. En ikinä maksaisi muijalle 200€ kampaamolaskua siitä ,että vähän sipsuteltiin hiuksia pois ja värjäiltiin. Ei mene kun kuukausi ja se lookk on mennyttä. Aivan järjetöntä on muoti ja kosmetiikka. Maailman suurinta kusetusta. Ja vieläpä niin katoavaista.

Vierailija

Itse en käytä mitään voiteita, en edes perusvoiteita kasvoihin. Joskus on ollut aikomus aloittaa, mutta parin kerran jälkeen unohdan ja taas jää. Ikää nyt 45v. Just äskettäin yksi puolituttu (ei siis ikääni tiennyt) oli sanonut yhdelle tutulle minun olevan 35v. Ja yksi toinen kyseli, että aiotaanko vielä lapsia tehdä ja jäi ihmettelemään, kun sanoin, ettei 45veenä oikein enää ole lisääntymisen tarvetta. Sanoi luulleensa minua alle 40v. Itse olen huono arviomaan toisten ikää, enkä osaa sanoa, minkä ikäiseltä itsekään näytän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda, että he ovat myös säästäväisiä, koska ne kampaamoputelit ovat niin paljon riittoisampia kuin marketin vastaavat ;)

Vierailija

No ihanko totta? Ei kai nyt kukaan oikeasti luule että ryppyvoiteilla voisi mitään ehkäistä? Siis ihan oikeasti? Ihan AIKUISTEN oikeasti?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ihanko totta? Ei kai nyt kukaan oikeasti luule että ryppyvoiteilla voisi mitään ehkäistä? Siis ihan oikeasti? Ihan AIKUISTEN oikeasti?

No kyllähän noita näyttää hierovan naamaansa lähes kaikki naiset jo melkein teineistä mummoihin... Huvittaa kun niin monessa tuotteissa on luonnottomia kemiallisia aineita. Niistä löytyy myös virtsa-aineita ja esimerkiksi anaalirauhasista puristettua hajua, joka on ollut jonkun myskihärän peräsuilen seinämässä kiinni. Naiset on aivan sairaita olentoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat