Lapsi on nukkunut kohta 14 tuntia
Montakohan tuntia tuota unta riittää?
17-vuotias .
Kommentit (31)
Anna vaan nukkua. Minua väsyttää tämä talven pimeys jatkuvasti, heti kun aurinko laskee, niin alkaa haukottelu ja se muutaman tunnin valoisampi aikakin menee väsyneenä. Nukun yleensä 10-12 tuntia yössä, kesällä riittää vähempikin uni.
Mitä pidempään nukkuu sitä myöhempään menee nukuumaan ja sitä sekaisemmaksi menee vuorokausirytmi.
Mun veli nukkui kasvuvaiheessa (eli viel 17, kun on yli 2m) tollasia 15-16 tunnin unia ilman kummempaa syytä. Nuorilla on ihan tutkitusti suuri unentarve ja sisäinen kello sekaisin. Eli ei todella tarvitse olla mitään sairautta tai muuta. Intistä lomilla käydessään saattoikin sitten nukkua lähes vuorokauden putkeen käyden vain välissä vessassa, mutta se lienee johtunut rankasta viikosta:)
Musta kiva kun nukkuvat. Saa olla rauhassa ilman sitä pelimöykkää. Tykkään itsekkin nukkua paljon. Vielä muistissa ne ajat kun ei saanut nukkua ja taaperothan herää aamulla aikaisin.
Kyllä teinit on vaan ihania.
Mun 15 v poika nukkui just 24-15. Totesi herättyään että nyt ei enää väsytä. Ei ole tullut mieleenkään että olisi poikkeavaa
Ite nukun aina jopa 16 tuntia jos oon valvonut koko edellisen yön. oon 20.
Joskus unentarve yllättää.
Ite nukuin yhdessä vaiheessa, kun olin työtön (=en tehnyt mitään erikoisen rasittavaa eli en uskonut olevani väsynyt) parikymppinen, yhtenä päivänä putkeen 17tuntia! Olin aivan ällistynyt, olin illalla mennytvähän tavallista aiemmin nukkumaan kun nukutti. Kun lopulta heräsin, oli seuraavan päivän alkuilta. En ollu uskoa että olin tosissaan nukkunut ns. kokonaisen päivän ohi, ihan harmitti sellanen ajan hukka.
Lopputulemana päättelin että olin työttömyydestäni vain stressaantunut ja siitä johdosta unentarve paisui tuollaseksi. Normaalisti nukuin 7-9h/vrk... Normaalisi heräsin yöuniltakin herkästi vessaan tai vähintäänkin aamulla nälkään, nyt ei kumpaakaan... oli se outoa. mutta jäi siihen yhteen kertaa noi jäätävät unet :D
Anna nukkua. Nyt on loma, saa nuori kunnolla levätä ja nukkua univelkojaan pois. Itse lukiolaisena otan lomasta kaiken irti, eli toisin sanoen lepään ja kerään voimia kevätlukukauteen. On ihanaa, kun saa kerrankin nukkua niin kauan kuin unta riittää.
Lopeta lähes aikuisen lapsen holhoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta lähes aikuisen lapsen holhoaminen.
Tuskin enää on samoilla unilla.
Saa nukkua ja kyllä teinit nukkuu joskus tosi paljonkin. Kasvavat katsos nukkuessaan. Itse joskus vilkasen että on vaan hengissä.
Muistan kun meidän 14v. alkoi murrosikä tosi aikaisin niin kyllä se nukkui paljon. Nyt onkin tosi pitkä poika.