" koiraveli" tms syntyneet -ilmoituksissa??
Tuli mieleen tuosta Ossi-koiran katoamispinosta, että taitaa kotieläin olla joillekin kyllä erityisen rakas.
Liian usein saa lukea syntyneet / kastetut ilmoituksista, kuinka Liana-Kaarina kastettiin. Allekirjoituksena sitten Ylpeät vanhemmat Roosa ja Renttu sekä Ylpeä karvainen veli Tassu.
Olenko oikeasti ainoa, jota nuo ilmoituksen karmaisevat?
Meillä on myös koira ja kissakin löytyy, mutta lapsen kasteilmoitukseen ei olisi tullut mieleenkään laittaa niiden nimiä ...
t. Ärtynyt Äiti sekä tassujengi ja nelijalkaiset pikkusisarukset Monni & Jere
Kommentit (33)
Mutta kyllä se vähän on hassua kun verrataan lasta ja koiraa. Koira se on meilläkin ja ihana sellainen, muttei se mene silti lasten edelle. Korttiin laitettiin ennen koiran nimi mutta kummasti se jäi pois kun tuli lapsia...
Vierailija:
Lapset ja koirat vaan on samanlaisia tiettyyn pisteeseen asti. En osaa tarkkaan sanoa mihin, mutta jossain vaiheessa lapsen äly ylittää koiran järjen ja sitten rinnastaminen ei enää onnistu. Mutsanoisin, että 3-vuotiaan voi vielä minessa asiassa rinnastaa koiraan ja alle 1,5-vuotiaan kasvatus ei juurikaan koiran kasvatuksesta eroa mitä perushoidon ulkopuolelle mennään.Ja kylläpä vaan koira on helpompi ottaa hoitoon kuin lapsi. Koiralle riittää kun ovea raottaa 3 kertaa päivässä, viskaa vähän raksuja kuppiin ja huolehtii, että vettä on saatavilla. Lapsi vaatii vähän enemmän. Itse ottaisin ennemmin 5-koiraa hoitoon kun yhden lapsen.
En omista, en ole omistanut ja tuskin tuun omistamaan lemmikkiä. Mutta jos joku haluaa laittaa lemmikkinsä nimen vaikka korttiin, niin siitä vaan.
Joskus kyllä ihmettelen näitä koiravihaajia. Koirat ovat fiksuja eläimiä. Mitä jos vaikka lapsi katoaisi tai joku muu omainen? silloin varmaan koirankin apu kelpaisi.
Aikamoista halveksuntaa eläinlajia kohtaan. Jos ei nyt tässä ketjussa, en jaksanut lukea kokonaan, niin sitten jossain muussa. Aloituksiakin tehdään tyyliin " vihaan koiria" .
Meillä oli koira hoidossa viikonlopun ja kyllä lapsen hoito on vuoden ajan ollut paljon helpompaa kuin nyt tämän koiran. Jo pelkästään se, että lapsen voi ottaa mukaan mihin vaan, mutta koiraa ei, on jo niin iso juttu, että koiraa ei meille tule.
Jos meillä olisi koira, niin mä lähettäisin kaikki kortit ja kirjeet sen nimellä :).
minaukarmiisyntyi" enkelityttö" /pikkuenkelimme kastettiin...enkeli on kuollut ihminen,eli onko nuo kaikki lapset ilmoituksissa kuolleita?
samaa mieltä.
enkelit on kuolleita.
että koiran nimi on korteissa jne. mutta jää pois kun tulee lapsia! Vaikka muuttaisin mieleni, enkä haluaisi enää koiran nimeä joulukortteihin lapsen tulon jälkeen, niin laitan sen sinne vaikka väkisin. Just sen takia, ettei se jää pois kun tulee lapsia, se on noloa! Ihan kuin koira olisi ollut " lapsi" ja kun tuli oikea lapsi, niin koira hylättiin.
t. 11
tänäkin päivänä. Koirat ovat aina minun *lapsiani* ja olen niiden mami aina. Jos joku menettää yöunensa sen takia, niin kannattaisi mennä hakemaan jo apua jostain.
Laitamme korttii aina lasten ja koirien nimet. Välillä laitamme kuvan jossa koiramme ja lapsemme ovat.
Kuolleita ovat, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Eikö kannattaisi keskittyä eläviin ....
Niisä on aina myös äidin OSOITE. Roosa (os. Merkillinen) ja Ripa Kummonen
ja vaikka omat lemmikkimme ovat meille erittäin rakkaita, en kuitenkaan rinnasta niitä samalle viivalle kuin lapset.
Mieleltään sairaat laittaa jotain koiran tai kissan kuvia synttärionnitteluineen lehteen!
Ja jaksaa kyllä ihmetyttää kaikki muutkin vastaavat jutut!
Olen kyllä pistänyt merkille, että monissa perheissä se karvainen perheenjäsen on itseasiassa perheenpää, emäntä tai isäntä. Eläin ei ole enää eläimen asemassa vaan johtaa ihmislaumaa.
ilmotuksista. Käännä sivua jos noin savu nousee korvista.
ja synttärikorteihin ja miksi ei onnitteluilmoituksiin.
Ap:n huumorintaju taitaa olla aika hanurista.
Kerrankin joku sanoo noille eläinten hyysääjille, niin kuin asia monen mielestä on. Minusta on aika säälittävää saada joulukortteja, joissa lukee Mustin nimi alla.
Joo, ei ole lapsia vielä, joten en tiedä laitanko koirat ilmoitukseen, kunhan lapsia saadaan, mutta voisin laittaa. Mies on varmasti eri mieltä...
Musta se on kuitenkin suloista. Ja tuossa tapauksessa ehkä erityisen suloista siksi, että se ikäänkuin muistuttaa siitä, että kyllä ne lemmikit ovat rakkaita vieläkin, vaikka jotain paljon tärkeämpää nyt elämään on tullutkin, kun ovat saaneet lapsen. Onhan paljon niitäkin, jotka luopuvat lemmikeistään, kun saavat lapsia. Ehkä siksi toisille tulee tarve korostaa, että heillä lemmikillä on yhä tärkeä asema perheessä.
Yksi syy voi olla myös halu tehdä jotain persoonallista ja hauskuuttaa ihmisiä. Olisin luullut, että useampi saa hymyn tuosta kuin vitutuksen. Ja toisaalta se personoi perheen paremmin, varsinkin jos isä ja äiti ovat Matti ja Maija Virtanen.
Jaa, no jos ne tsoukilla siellä on sydämet koirien nimien perässä, niin ihan jees. Mutta oikeasti, lemmikki on lemmikki ja mun mielestäni ei vaan mitenkään voi olla samalla viivalla rakastamieni lasten kanssa.
Jos omistaisit papukaijan tai tarantellan, olisiko silloinkin ilmoituksessa
untuvainen pele tai karvainen Tara?
Jotenkin tuntuu kornilta että esikoinen on koira ja kuopus sitten lapsi... Mulla ärsyttää myös joulukorteissa ne lemmikkieläinten nimet, vaikka olisivatkin perheenjäseniä. Mutta älkää nyt hiiltykö, eivät ne jutut päivääni pilaa vaikka ihmetyttävätkin...
Lapset ja koirat vaan on samanlaisia tiettyyn pisteeseen asti. En osaa tarkkaan sanoa mihin, mutta jossain vaiheessa lapsen äly ylittää koiran järjen ja sitten rinnastaminen ei enää onnistu. Mutsanoisin, että 3-vuotiaan voi vielä minessa asiassa rinnastaa koiraan ja alle 1,5-vuotiaan kasvatus ei juurikaan koiran kasvatuksesta eroa mitä perushoidon ulkopuolelle mennään.
Ja kylläpä vaan koira on helpompi ottaa hoitoon kuin lapsi. Koiralle riittää kun ovea raottaa 3 kertaa päivässä, viskaa vähän raksuja kuppiin ja huolehtii, että vettä on saatavilla. Lapsi vaatii vähän enemmän. Itse ottaisin ennemmin 5-koiraa hoitoon kun yhden lapsen.