Tiskikoneen pohjalle ilmestyy itsestään vettä vaikka kraanat kiinni
Mikä mahtaa olla mennyt rikki, kun astianpesukoneensa pohjalle ilmestyy isojakin määriä (10 cm tai enemmän syvyydeltään) vettä ihan itsestään mm silloin kun en ole kotona ja kaikki kraanat ovat ihan varmasti kiinni?
Tätä on nyt jatkunut useamman viikon säännöllisen epäsäännöllisesti. Taloyhtiön tilaama putkimies kävi ihmettelemässä tilannetta ja vaihtoi tiskialtaan alla näkyvät putket ja vesilukon - siitä ei ollut mitään apua vaan vika jatkuu.
Yhden kerran on käynyt siten, että kun minulla oli keittiön kraana käsin tiskatessa auki, kuulin tyhjästä tiskikoneesta ihan veden lorinaa kun sinne pohjalle tuli jälleen vettä. Muilla kerroilla se vesi on ilmestynyt sinne pohjalle omia aikojaan.
Olen ottanut taakseni tarkistaa että tiskikone on tyhjä vedestä silloin kun ohjelma on pyörinyt, eli kone tyhjentää kyllä itsensä normaalisti silloin kun sitä käytän.
Putkimies sanoi että minun pitäisi vissiin ostaa uusi tiskikone, vaikka samalla myönsi ettei hänellä ollut aavistustakaan siitä mistä vika johtuu. Koska tiskikone on minulla taloudellisesti iso satsaus, pelottaa tilanne jossa teen kalliin hankinnan ja sitten uuden tiskikoneen pohjalla on heti vettä, koska vika ei ollutkaan koneessa...
Mitä tehdä?
Kommentit (27)
Tavallisen hanan Vedenpoistoputken kauttahan se tulee ..
Sincc
Eli kraanasta kun lasket vettä, niin sitä menee koneeseen. Siellä pitäisi olla läppä, että vesi menee vain yhteen suuntaan, mutta kun idiootit suunnittelee, niin useinkaan ei ole ..
Kiitos hyvästä viestiketjusta kaikille osallistuneie! Meillä juuri nyt sama ongelma ja ihmetellään mistä vettä ( puhdasta) pulppuaa, kun kone käynyt viimeksi eilen, tyhjentynyt hyvin ja hanat olleet koko ajan kiinni. Asumme ylimmässä kerroksessa, eli mistään paineongelmista ei liene kyse. 😟
Jopa 10cm koneessa vettä kuulostaa kovin hurjalla, kun omassa koneessa tuo tulisi jo lattialle.
Hei, ratkesiko ongelma koskaan, mitenkäään? Mulla nyt samoja oireita koneessa, viemärit, poistoputket avoimet, tulohana kiinni, silti vettä ilmestyy koneen pohjalle paljon.
Googlella törmäsin tähän ketjuun, ei niin vanha...
Meillä taas tiskari ei tyhjennä kaikkea vettä. Putkimies sanoi, että sihtien alle jäävä vesi on ihan normaalia..
Kuitenkin musta tuntuu, ettei kone pese tarpeeksi hyvin.
Suodattimet öesen joka käytön jälkeen. Alle jäävä vesi on toisinaan puhdasta ja toisinaan sameaa.
Poistoletku on tsekattu ja putsattu useita kertoja. Ei mitään ratkaisua.
Myös viemärit on tarkistettu ja putsattu.
Pitänee tilata toinen putkimes?
Ohis
MAHTAVAA!! KIITOS!!!