Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua ärsyttää ystävissäsi?

Vierailija
25.12.2015 |

Kysymys otsikossa. Minua ärsyttää rikas ja koulutettu ystävä, joka ei omaa sen vertaa käytöstapoja, että osaisi olla joka paikassa arvostelematta rahvaita, itseäni mukaan lukien.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki menee pilalle siitä lähtien kun ne alkaa seurustelemaan. Ei kaikki, mutta suurin osa. Että pitääkin olla semmoisia saatanan nyhveröitä ja pomotettavia.

Vierailija
42/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei niitä ole.

Oletko nainen? Minä tarvitsisin myös ystävää. Nainen itsekin.

Olen nainen. Olen hieman introvertti tyyppinen, mutta olisi ihanaa silti, jos olisi edes yksi ystävä. Mistä päin olet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kaverissa ärsyttää, että puheenaiheet liikkuvat aina työkavereissa tyyliin "se sanoi noin ja tuo sanoi sitten noin ja nyt mä kyllä loukkaannuin sille". Puheenaiheet eivät koskaan nouse omaa arkea abstraktimmalle tasolle. Toisen kaverin elämä taas on yhtä kriisiä ja ongelmaa, joihin ei kuitenkaan saa minkäänlaista otetta. On vaan mukavampi valittaa koko ajan. Näitä jaksaa silloin tällöin, mutta ei kumpaakaan tekisi mieli esim viikoittain nähdä.

Vierailija
44/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyvyttömyys syvällisempään ja omaa käytöstä arvioivaan keskusteluun.

Entä kykenetkö itse samaan?

Ottamaan kritiikkiä vastaan.

Jatkuva toisen vikojen esille tuominen on kyllä alistamista ja henkistä väkivaltaa, nöyryyttämistä.

Jos aiheesta ja hyvin hienovaraisesti otat asian puheeksi, mua ei haittaa.

Kyllä pystyn ja pidän sitä hyvin antoisana arvioida omaa käytöstäni (ystävieni kanssa) eri tilanteissa, mistä se johtuu, mitkä tekijät siihen vaikutti ja jos muutosta tarvitaan, niin mitä asialle voisi tehdä. Kysehän ei minulla tosin ollut tuosta, vaan siitä, ettei ole kykyä tällaiseen keskusteluun heidän omien asioidensa suhteen. Ei minulla ole mitään halua alistaa tai käyttää henkistä väkivaltaa, älytön väite! Kyse on vain siitä, että joudun seuraamaan jonkun elämää, jossa henkilö juoksee itseään karkuun, kun ei asioita uskalla kohdata.

En mä mitään sellaista väittänyt..

Juu muakin ärsyttää irrationaalisuus, mutta mitä sen sun kaverin pitäisi kohdata? Uteliaisuus tuli..

Vierailija
45/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi.

Kannissa ollessani en sieda raittiita ihmisia ja selvinpain en pida humalaisista.

Vierailija
46/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei niitä ole.

Oletko nainen? Minä tarvitsisin myös ystävää. Nainen itsekin.

Olen nainen. Olen hieman introvertti tyyppinen, mutta olisi ihanaa silti, jos olisi edes yksi ystävä. Mistä päin olet? 

Olen täältä eteläisestä suomesta. :)

Pitäisi kai tehdä sähköposti osoite, niin voisi kirjoitella! :)

Vierailija
47/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei heillä ole aikaa (tai halua järjestää aikaa) tapaamiselle niin, etteivät lapsensa olisi mukana. Tykkään kyllä lapsista, mutta olisi tosi kiva nähdä ystäviä aikuisten kesken useamminkin kuin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
48/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kun elämä ja ihan kaikki ajatukset pyörivät vain miesten ympärillä.

Sairasta.

Vierailija
49/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itsestään puhuminen. Ei osoita lainkaan mielenkiintoa muita kohtaan.

Vierailija
50/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva toisen vikojen esille tuominen on kyllä alistamista ja henkistä väkivaltaa, nöyryyttämistä.

Kyllä pystyn ja pidän sitä hyvin antoisana arvioida omaa käytöstäni (ystävieni kanssa) eri tilanteissa, mistä se johtuu, mitkä tekijät siihen vaikutti ja jos muutosta tarvitaan, niin mitä asialle voisi tehdä. Kysehän ei minulla tosin ollut tuosta, vaan siitä, ettei ole kykyä tällaiseen keskusteluun heidän omien asioidensa suhteen. Ei minulla ole mitään halua alistaa tai käyttää henkistä väkivaltaa, älytön väite! Kyse on vain siitä, että joudun seuraamaan jonkun elämää, jossa henkilö juoksee itseään karkuun, kun ei asioita uskalla kohdata.

Juu muakin ärsyttää irrationaalisuus, mutta mitä sen sun kaverin pitäisi kohdata? Uteliaisuus tuli..

Et kyllä väittänytkään, mutta tuskin tuon "alistaminen ja henkinen väkivalta" -lauseen tuohon koristeeksi laitoit. Kohtaamattomat asiat ovat esimerkiksi sitä, että jostain tekemisestä seuraa aina jotain itselle huonoa, mutta silti jatketaan samaa toimintamallia. Eikä osata miettiä sitä, että miksi ylipäätä toimitaan kuten toimitaan, osattaisi löytää syy oman toiminnan taustalta ja jopa oppia siitä. Tällaiset ihmiset ovat kuin itsensä toteuttavia ennustuksia, koska heillä ei vaikuta olevan kykyä oppia tekemistään virheistään. 

Vierailija
51/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelee rahankäyttöäni. Melkein kaikki ostamani on mielestään ollut aivan ylihintaista. Tietääkseni meillä on suurinpiirtein samanlaiset tulot mutta hän on se jolla on velkoja ulosotossa ja usein pyytää minulta rahaa lainaksi

Vierailija
52/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaileminen ja kateellisuus. Perheenäitikaveri tulee meille ja arvostelee kodin ja tavarat, ilmoittaa olevansa kateellinen isosta telkkarista ja ostavansa vielä isomman, haukkuu kaikki antamani lahjat, valittaa kun ei saa jotain mitä sisarus saa vanhemmiltaan jne. Hankkii tavaroita ja yrittää saada muut kateellisiksi.

Mitä vittua? Tekisi mieli jo katkaista välit. Olenkin jo ottanut etäisyyttä.

Vierailija
53/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki mun kaverit seurustelee, yksikin on seurustellut jostain 13v eteenpäin niin että kun tulee ero niin viikossa on uusi tyyppi kyljessä kiinni. Ei siid osaa olla yksin. Muutkin kaverit on samanlaisis, moni ei ees oo koskaan asunut yksin kun kotoa muuttivat heti poikkiksen kaa yhteen.

Mä taas en seurustele, en kaipaa läheisyyttä. Aina kun nään näitä kavereita nii kysyvät onks mulla joku ja vaikka sanon ettei ole eikä tulekaan olemaan niin eivät suostu uskonaan.

Jos joskus huokaan ett pitäs viedä auto korjaamolle, käyttää koira sateella ulkona, varata mahd halpa ulkomaanmatka tms nii heti pitää nopeesti mainita "onneks Heikki hoitaa tollaset mun puolesta"... Välillä tuntuu ett ne ei ole kovinkaan itsenäisiä.

Toinen taas mikä ärsyttää niin kaveri jonka vanhemmat on sen pilalle hemmotellu. 18vkun täytti nii sai tietää omasta tilistään jossa tyyliin sata tonnia säästössä. Oltiin 20vuotiaina kaupassa ja sano ett "en viiti ostaa tota jos se onkin paska, parempi että äiti maksaa sen"

Puhuu halveksivasti vuokralla asuvista, tiesi jo lapsena ettei tuu ikinä asuu vuokralla joten ei sen takia kuunnellu yhteiskuntaopin tunnilla vuokra-asumisen oikeuksista ja velvollisuuksista. Pitää ihan normaalina monen tonnin arvosia laukkuja yms. Siis täysin pihalla ja ihmettelee miten kaikilla ei oo varaa maksaa ulkomaisten yliopistojen 7tonnin lukukausimaksuja kun sitten myöhemmin töisdä pääsee tienaamaan. No ehkä siksi kun omalla tilillä ei ole koskaan edes ollut seitsemää tonnia niin milläs maksat?

Vierailija
54/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä väittänytkään, mutta tuskin tuon "alistaminen ja henkinen väkivalta" -lauseen tuohon koristeeksi laitoit. Kohtaamattomat asiat ovat esimerkiksi sitä, että jostain tekemisestä seuraa aina jotain itselle huonoa, mutta silti jatketaan samaa toimintamallia. Eikä osata miettiä sitä, että miksi ylipäätä toimitaan kuten toimitaan, osattaisi löytää syy oman toiminnan taustalta ja jopa oppia siitä. Tällaiset ihmiset ovat kuin itsensä toteuttavia ennustuksia, koska heillä ei vaikuta olevan kykyä oppia tekemistään virheistään. 

Laitoin sen siihen, keskustellakseni..

Eli tarkoitin, että JOS toimii niin, niin sitten on alistamista..

Vierailija
55/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailemasi ihmisen äo on alhainen.

Tiedän tuollaisen ihmisen.

Vierailija
56/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailemasi ihmisen äo on alhainen.

Tiedän tuollaisen ihmisen.

Näinhän se olisi helppo ajatella, että kyse on vain äo:sta. Joskus ehkä niinkin, mutta ei aina. Kyse voi olla siitäkin, että nämä huonot toimintamallit ovat opittuja omasta menneisyydestä ja ne toimivat välineenä esimerkiksi hyväksynnän, arvostuksen tai rakkaudenkaipuun saamiseen. Tapaa ei haluta kohdata ja siten muuttaa, koska ei pystytä käsittelemään sitä alkuperäistä ongelmaa. 

Vierailija
57/57 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisuus ja tyhmyys. Ei tiedä oikein mistään mitään. En ole ollut enää pahemmin tekemisissä kun alkoi rasittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi