Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei!

Meille on tuttua se, että jos on jollekin allerginen, niin siitä tulee selkeästi oireita (nenänvuotamista, nokkosrokkoa, silmien kutinaa jne.). Voiko allergia oireilla kuitenkin vain astman pahenemisena ilman, että aiheuttaa noita muita, näkyviä allergiaoireita? Kiitos vastauksista!

Kommentit (9)

Vierailija

No näin mulle just kävi. Yöllistä yskää ja vähitellen hiipiviä hengitysvaikeuksia, ei normioireita, joita muiden lemmikit yleensä akuutisti aiheuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
mies

Vierailija kirjoitti:
No näin mulle just kävi. Yöllistä yskää ja vähitellen hiipiviä hengitysvaikeuksia, ei normioireita, joita muiden lemmikit yleensä akuutisti aiheuttaa.

Sama homma,ei mulle mitään iho/silmä oireita tule.
oletteko huomanneet että jos alkaa räkätautia/flunssaa puskea päällee,tuplaa astmalääkkeen annokset ja räkä taudit häviävät,symbicort yhdistelmälääke käytössä.

Vierailija

Ok. Oliko koskaan tilannetta, että olisitte olleet pois eläimen luota useamman päivän - missä ajassa oireet helpottivat? Mietin vaan, että vaikka olisi tilassa, jossa ei ole allergiaa aiheuttavaa eläintä, niin ehkä oireet ei kuitenkaan ainakaan ihan heti kokonaan häviä, jos on jo pahenemisvaihe päällä? Sellaisessa tilanteessa voi olla vaikea tietää, johtuuko oireilu eläimestä vai jostain muusta.

Vierailija

Meillä on aina ajoittain omat lemmikit pidempiäkin aikoja hoidossa, ja kyllä musta tuntuu aina, että parin päivän viiveellä helpottaa. Ja vastaavasti näiden palattua hoidosta on aika nopeasti taas huonompi olo.

Vierailija

No eihän se eläinpöly mihinkään omista vaatteista katoa, vaikka hotelliin viikoksi muuttaisi. Sitä kulkeutuu mukana eläintalouksissa asuvilla/vierailleilla, vaikka mitä tekisi. Sitä ei edes omin silmin näe, eikä kyse ole siis karvoista.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: totta kai allergia voi ilmetä pelkän astman pahenemisena tai jopa astman puhkeamisena, tyystin ilman iho- , silmä- tai nenäoireita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat