Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan/terkkarin palkalla pärjääminen

Vierailija
25.12.2015 |

Eli sh/terkkarin ammatti olisi haaveena minulla. Monet kuitenkin haukkuvat palkkaa huonoksi ja ylipäätään alalle lähtemistä huonoksi ideaksi... Muutakaan kiinnostavaa alaa en keksi ja jonkinlainen kutsumus niihin hommiin on. Haluaisinkin kuulla kokemuksia niin itse työstä kuin myös siitä palkasta. Tuleeko toimeen? Pohjois-Pohjanmaalla asun ja joskus tulevaisuudessa oman talon haluaisin, samoin lapsia. Erityisesti terkkarin homma kiinnostaisi, mutta kovasti mietin asiaa nyt, kun niin negatiivisia kommentteja olen lähipiiristä saanut... Miten on?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustavista kommenteista! :)

Kyllä se alkaa varmistua, että alalle lähtisin. Niin paljon kiinnostaa löytyy ja ala tuntuu omalta.

Vierailija
22/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin hoitoalalla.. vaihdoin alaa :/ hyvä puoli on joo se, etten työttömäksi ainakaan jää koska toi ammatti rinnalla, mielellään en kuitenkaan sitä enää tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset samantien opiskelisi lääkäriksi? Se ei vaadi sen enempää älyä kuin moni mukaan tutkinto mutta kylläkin rutkasti sitkeyttä ja ahkeruutta ja pitkäjänteisyyttä. Pystyt varmasti siihen, go on!

Ihan vitun mahtava idea hei!

Aletaan kaikki lääkäreiksi ja lentokapteeneiksi! Näin se homma pelittää. 

Vierailija
24/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan aloitustuntipalkka on suurempi kuin myyjän tuntipalkka kaikilla kokemuslisillä. Kuka näitä pienipalkkaisia myyjiä, siivoojia ja postinkantajia elättää, jollei shkaan tule toimeen palkallaan?

Vierailija
25/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh:n ja kumppaneiden palkkataso on erittäin hyvä. Niin myös monen muun alan Suomessa. Suomalaisille on vain tullut tavaksi ruikuttaa palkastaan oli sen taso mitä hyvänsä.

Vierailija
26/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen th neuvolassa ja peruspalkka 2300 euroa/kk. Etenemismahdollisuuksia ei juuri ole eikä kouluttautumalla voi palkkaa nostaa. Ikälisien myötä palkka nousee hiukan.

Vierailija
27/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin hoitoalalla.. vaihdoin alaa :/ hyvä puoli on joo se, etten työttömäksi ainakaan jää koska toi ammatti rinnalla, mielellään en kuitenkaan sitä enää tee.

Mikä siinä oli sulla syynä?

Vierailija
28/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso plussa sairaanhoitajan työssä on se, että sitä löytyy ympäri Suomea. Monia hyväpalkkaisempia työpaikkoja ei ole kuin isommissa kaupungeissa, joissa on suuret asumiskulut. Isollakaan palkalla ei välttämättä pysty ostamaan omakotitaloa pk-seudulta tai edes Tampereelta, jos ei halua ajella kauempaa. Niihin usein myös joutuu opiskelemaan pidempään, työpaikka ei ole mitenkään varma, saattaa joutua tekemään pätkätöitä tai tulla irtisanotuksi. Vähän isomman palkan edut on äkkiä syöty, kun työelämään tulee katkoja.

Mulla on ns. hyväpalkkaisen ammatin koulutus (DI), mutta todellisuus on osoittanut, että irtisanottuja on paljon ja työpaikoista joutuu taistelemaan melkein verissäpäin ja palkattomat ylityöt ja työmatkat ovat monelle arkipäivää. Ja kova verotus hoitaa loput.

Jos olisin nyt nuori ja yhtään houkutusta hoitoalalle, todennäköisesti lähtisin sinne.

Vierailija
29/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen th neuvolassa ja peruspalkka 2300 euroa/kk. Etenemismahdollisuuksia ei juuri ole eikä kouluttautumalla voi palkkaa nostaa. Ikälisien myötä palkka nousee hiukan.

Haluaisitko sun työnkuvasta ja kokemuksista yms kertoa? Neuvola saattaisi kiinnostaa itselläkin

Ap

Vierailija
30/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajien keskipalkka on 3500 e / kk. Jos sillä ei pärjää, niin aika tyhjäpää pitää olla.

Mistä sinäkin lukusi revit? Linkkiä, kiitos.

Tehy sekä vuoden 2014 toteutunut vuosiansio verotietojen mukaan.

Vierailija
31/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tehdään kunnasta riippuen joko äitiys- tai lastenneuvolaa tai sitten niitä molempia. Lisäksi kunnissa on olemassa mm. ehkäisyneuvoloita sekä ns. aikuisneuvoloita, joissa seurataan ja hoidetaan monia pitkäaikaissairauksia. Lisäksi th voi työskennellä päivätyössä myös kotihoidossa. Kaikki on päivätyötä eli arkisin 8-16 (pe ad. 15-15.30). Peruspalkka, ei vuorolisiä.

Vierailija
32/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäähän sillä, mutta onhan palkka tosi pieni. Jos unelma-ammatti, niin siitä vaan.

Vierailija
33/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kirjoittanut TtM/ope vielä lisää, että sh:n koulutus on laajuudeltaan 210 op eli 3.5 vuotta ja th:n 240 op eli 4 vuotta. Sisältö on sama ensimmäiset 2.5-3 vuotta. Ja haluan korostaa, että sairaanhoitajia työskentelee todella paljon päivätöissä, yleisimmin erilaisilla poliklinikoilla.

Vierailija
34/61 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin sh:na ja peruspalkkani on 2200 euroa bruttona. Käteen ilman lisiä n. 1600 euroa. Vuorotyö eli lisät nostavat palkkaa mutta kyllä työ peruspalkka mielestäni aika huono on työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden. Työskentelen Varsinais-Suomessa jossa palkat ainakin oman kokemukseni mukaan ovat melkoisen huonot ja matalammat kuin muualla Suomessa. Päivätyö on aika kiven alla, riippuu tosin varmasti paljon paikkakunnasta. Muutenkin työtilanne vaihtelee. Kyllä hoitajalle aina jotakin työtä löytyy jos ei ole nirso mutta jos haluaa tiettyyn paikkaan ja päiväduunin niin sitten voi työn saati olla hankalaa.

Vierailija
35/61 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meuhkataan siitä, että sairaanhoitajilla on varma työllistyminen. Vakituista paikkaa on tällä hetkellä vaikea saada, toimea saattaa hakea sata sairaanhoitajaa. Pätkätöissä on se huono puoli, että esim. asuntolainaa ei välttämättä pankista irtoa tässä taloustilanteessa pätkätyöläiselle. Niillä sairaanhoitajilla palkka riittää varmaan hyvin, joilla on hyväpalkkainen mies. Kaikki sairaanhoitajien työpaikat eivät ole kovin houkuttelevia, esim. terveyskeskusten vuodeosastot.

Vierailija
36/61 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina väitetään sairaanhoitajien tienaavan yli 3000? Nytkin kiven kovaa joku väittää palkan olevan 3500€/kk.

Olen ollut sairaanhoitaja lähes 20 vuotta. Todellakin tiedän mitä sh:t tienaa. Palkkani on pikkuisen alle 2500€ (siis brutto) Työskentelen anestesiahoitajana leikkausosastolla. Työ on päivätyötä, ei päivystystä. Mielestäni 18 vuoden työkokemuksella n. 2500 on kyllä tästä työstä todella vähän. Olen nyt ns. urani huipulla, joten palkka ei tästä enää edes nouse.

Olen työskennellyt myös yksityispuolella, jossa palkka oli n. 2900€.

Kyllä nykyisellä palkalla saa todellakin laskea tarkkaan mihin kaikkeen se riittää. Mihinkään isompaan ei juuri koskaan ole varaa. Kyllä kaikki menee ns. kädestä suuhun näin yh-äitinä.

Vierailija
37/61 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina väitetään sairaanhoitajien tienaavan yli 3000? Nytkin kiven kovaa joku väittää palkan olevan 3500€/kk.

Olen ollut sairaanhoitaja lähes 20 vuotta. Todellakin tiedän mitä sh:t tienaa. Palkkani on pikkuisen alle 2500€ (siis brutto) Työskentelen anestesiahoitajana leikkausosastolla. Työ on päivätyötä, ei päivystystä. Mielestäni 18 vuoden työkokemuksella n. 2500 on kyllä tästä työstä todella vähän. Olen nyt ns. urani huipulla, joten palkka ei tästä enää edes nouse.

Olen työskennellyt myös yksityispuolella, jossa palkka oli n. 2900€.

Kyllä nykyisellä palkalla saa todellakin laskea tarkkaan mihin kaikkeen se riittää. Mihinkään isompaan ei juuri koskaan ole varaa. Kyllä kaikki menee ns. kädestä suuhun näin yh-äitinä.

Sama täällä. Itse instrumentti sh:na leikkausosastolla 25 vuotta. Ihmettelen, mistä ihmiset tempaavat täällä noita hurjia palkkoja?!

Mulla normi kuukaudessa käteen jäävä palkka on 1900e (sisältää vuorolisät). Onneksi mies sentään on lähihoitaja.. heko, heko..

Vierailija
38/61 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas leikkurihoitaja ilmoittautuu :D Päiväleikkurissa palkka on todellakin surkea vastuuseen ja osaamisvaatimuksiin nähden. Käteen tuli tässä kuussa 1750 €. Osastollani työnkuvaan kuuluu lisäksi kotivarallaolo eli päivystys muutamana päivänä kuukaudessa. Näistä töistä kertyy lisäansioita keskimäärin 300 €/kk.

Leikkaussalityö on mielenkiintoista ja töitä riittää, sillä uutta väkeä haetaan meille jatkuvasti.

Vierailija
39/61 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 3500 tulee vuositulosta jossa on mukana lomarahat, lisät jne.

Itse neuvola th:na ja tienaan 2550€/kk.

Kiinnostaa paljon amk-ope tienaat joka tässä ketjussa kirjoittelit?

Vierailija
40/61 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme