Tuntuu että väsymys on ikuinen seuralainen. Väsymystä aiheuttavat syyt vaan vaihtuu. Taas on kamala väsymys päällä. On pimeää kun menee töihin, on pimeä kun tulee töistä. Ikään kuin mitään päivää ei oliskaan ja aina on kiire enkä siltikään saa mitään aikaan muuta kun aivan pakolliset. Eli töihin meno, lapset, ruuan laitto. Viimeisillä voimilla jotenkuten yrittää edes kerran viikossa siivota. Kaikenmaailman vitamiinit kokeiltu muttei tunnu yhtään pirteämmältä. Nukkuminenkaan ei piristä.

Kommentit (17)

Vierailija

Täällä toinen vajaateholla käyvä ihminen. Jos jotain hyvää voi tästä sanoa, niin osaanpahan arvostaa ainakin sitä, jos edes pari sekuntia joskus tuntuu hiukan pirteämmältä, ja jaksan tehdä jotain.

Vierailija

Onko ruokavalio kunnossa? Harrastatko liikuntaa? Saatko tarpeeksi vitamiineja? Oletko muutenkin masentunut vai väsynyt vain? Jotkut ovat kokeneet talviaikaan apua kirkasvalosta ja tujusta D-vitamiinistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itsellä sama. Tosin oma vika kun päivät menee miinuskaloreilla enkä liiku. Mutta ärsyttää niin nänä elämänmuuttajat, jotka taivastelee miten pirtee olo on nyt kun syö oikein. Huoh. No ainakaan en ole usein kipeä vaikka elän väärin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama. Tosin oma vika kun päivät menee miinuskaloreilla enkä liiku. Mutta ärsyttää niin nänä elämänmuuttajat, jotka taivastelee miten pirtee olo on nyt kun syö oikein. Huoh. No ainakaan en ole usein kipeä vaikka elän väärin.

Musta tää on aika surkuhupaisaa :D

Vierailija

Sama täällä. Nukun 9-10h päivisin ja päiväunet jos mahdollista. Kilppiksen vajaatoiminta on kylläkin mutta arvot ok. Mielialalääkityskin. D-vitamiinia syön 100mikrogr päivässä. Olen vain hyvin vösynyt alinomaa.

Vierailija

Sama täällä. Väsymys on oikeastaan suurimpia ongelmiani ja este sille, että en saa tehdyksi monia sellaisia asioita, joita haluaisin.

Vierailija

Mielestäni syön ihan oikein ja säännöllisesti plus vitamiini lisät. D-vitamiinia ottanut isolla annoksella mutta ei vaikutusta.

En ehdi erikseen harrastaa liikuntaa arkisin enkä jaksaisikaan työpäivän jälkeen lähteä lenkille tms. Onneksi töissä kuitenkin ulkoillaan paljon(liikunta painotteinen päiväkoti).

Aamuvuorot on ihan hirveitä näin pimeän aikaan kun pitää nousta ennen klo 5 että ehtii 6 töihin. Usein töistä pääsee kuitenkin lähtemään 15:00 vaikka on tullut 6 aamulla. Pitkiä päiviä ja ylitöitä kertyy eikä niitä saa pidettyä kun ei kuulemma sijaisia ole/saa palkata ku kunnan talous kuralla.

Mutta ei tuo työ oo yksin syyllinen olen väsähtänyt ollut muulloinkin. Tää alkaa jo häiritsemään seksielämää kun ei jaksa seksiäkään harrastaa ku pari kertaa kuukaudessa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Nukun 9-10h päivisin ja päiväunet jos mahdollista. Kilppiksen vajaatoiminta on kylläkin mutta arvot ok. Mielialalääkityskin. D-vitamiinia syön 100mikrogr päivässä. Olen vain hyvin vösynyt alinomaa.

Veikkaan, että oot vajaatoiminnalla. Mitkä sun arvot on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kuukausi sitten oli 0.5 ja 21. Väsymystä on vaikka arvot olisivat minkälaiset vain.

Vierailija

Onko kotona ja/tai työpaikalla sisäilmaongelmaa? (päiväkodeissa todella usein on) Huono sisäilma ja kosteus/home/mikrobiongelmat voivat aiheuttaa ihan älytöntä väsymystä ja sumuisen olon päässä, ettei jaksa tehdä mitään. Itse olen kokenut tämän, siitä itseasiassa huomattiinkin kosteusvaurio kotona, kun olin niin julmetun uupunut koko ajan, unohtelin asioita ja aivot oli ihan sumussa. Usein ajatellaan että sisäilmaongelmat aiheuttavat lähinnä infektioit/sairastelua/astmaa ym. Mutta uupumuskin on todella yleinen oire.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kuukausi sitten oli 0.5 ja 21. Väsymystä on vaikka arvot olisivat minkälaiset vain.

Okei, hyvät on arvot. Entäs rauta-arvot? TFR, ferritiini ja hemoglobiini? Keliakia?

Vierailija

Täällä sama, jatkuva väsy, vaikka kuinka syö hyvin ja vitskuja menee, salilla ja juoksemassakin koitan käydä, mutta silti voisin vaan nukkua. Vapaapäivät menee 12h yöunilla ja päikyillä välissä pakko pysyä hereillä sen verran, että pyykkiä saa pestyä.

Vierailija

Onko oikein syöminen 5-8 pientä ateriaa päivässä, 6-9 viipaletta täysjyvä leipää ja monipuolisesti perunaa, runsaasti hedelmiä ja kasviksia, rasvattomia maitotuotteita ja leivälle sipaisu rasiamargariinia....?
Ei ole ihme, että väsyttää

Vierailija

Väsyttää... Odotan sitä kun saa nukkua edes kahdeksaan heräämättä kertaakaan yöllä. Lapsi reilu vuoden ja vuoden nukkunut pätkissä ja heränny viim klo 07

Vierailija

Yötyö ja alle vuoden ikäinen lapsi. Ei paljoa tule nukuttua. Monena aamuyönä istun autossa kotipihalla ja mietin miten väsyttää mutta uni ei tule. Sängyssä stressaan nukkumattomuutta ja lapsen kanssa on päivisin oltava. Olo muutenkin todella ankea, olen itkuherkkä enkä jaksa keskittyä lapsen kanssa olemiseen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat