Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin eilen kasvattaneeni hirviön. Ei ole varmaan ikinä ollut näin epäonnistunut olo.

Vierailija
25.12.2015 |

Olen täysin poissa tolaltani. Valehtelematta varmaan ikinä ei ole sydämmeen näin paljon sattunut. Olen itkenyt yksin nyt kun lapset ovat isällään. Ei ole ketään kelle puhua :(

12-vuotias tyttäreni toivoi uutta puhelinta joululahjaksi. Aloitin jo tytön synttäreiltä säästämään (n. 7 kk) koska halusin ostaa kunnollisen ja hyvän. Synttäreille jo toivoi luuria, mutta silloin ei ollut vielä mahdollista. Säästin omista asioistani, koska halusin tarjota tyttärelle ihanan lahjan. Olen pienituloinen yksinhuoltaja, pärjätään koska osaan tinkiä ja ennakoida (esim. ei osallistuttu mihinkään jouluapua ryhmään, vaikka luultavasti oltaisiin kelvattu kandidaateiksi. Hetken kyllä houkutti, koska taloudelliset paineet ovat välillä tuntuneet ylitsepääsemättömiltä koska joudun myös hoitamaan sairasta vanhaa äitiäni) mutta luksusta meillä (minulla) ole lähes lainkaan. Elareita en saa.

Kuitenkin raha on minulle arka paikka. Olen aina pitänyt kunnia-asiana, että lapseni ovat puhtaita, hyvin ravittuja ja asianmukaisesti varustettuja (jopa joskus niillä merkkivaatteilla tms). Noh, eilen tytöt olivat minulla ja olin tunnelmoinut ja iloinnut lahjasta jo vaikka kuinka kauan etukäteen. Nautin ajatuksesta, että pääsen vihdoin lepäämään, syödään hyvin ja vaikka pelataan tai katsotaan yhdessä telkkaria. Ostin molemmille kolme kivaa, laadukasta lahjaa. Tai näin luulin tehneeni.

Jouluaatto meni oikein kivasti, esikoisen narinasta riippumatta. Kaikki tuntui olevan vähän huonosti, vähän oli tylsää, joojoo mä tuun iha kohta-oli mantra kun piti auttaa. Luuhasi koneella ja luuri oli liimattu kiinni. Oman huoneen siivoaminen oli taistelun takana, ei halunnut osallistua minun ja kuopuksen leipomisiin tms. Vihdoin ollaan saatu syötyä ja tuli odotettu hetki, kun päästiin avaamaan lahjoja. Minua hymyilyttää kun katson kun tyttö repii innoissaan lahjapaperia.

Niin. Naama venähti. Täysin. Tyttö vetää kotelon auki ja katsoo minua naama vihaisena. "Miksei voi ostaa sitä mitä pyydetään? Miks ei voi kerrankin ostaa kunnolla kun kerran luvataan?"
Ostin tytölle Samsung Galaxy S6 32GB. Puhelin oli todella harkittu ja myyjän(kin) kanssa vielä väännettiin niin hemmetisti.

Tuo oli kalliimpi kuin kuopuksen lahjat yhteensä, helposti. Tyttö suuttui entisestään nähdessään tyrmistykseni. Mun olisi pitänyt ostaa juuri se iphone, minkä hän oli toivonut. Se 850€ maksanut iphone. "Mikset voinut vaan ostaa sitä yhtä asiaa mitä oikeasti toivon kun näis on vaan pari sataa eroa?" Pari sataa. Pari sataa. Mun lapselle n.300 on vain pari hassua satasta, jotka olisi pitänyt säästää. Kiristää entisestään. Suutuin ja lähdin keittiöön. En halunnut pelottaa kuopusta, joka oli todella säikähtäneen oloinen. Esikoinen seuraa perässä, katsoo suoraan silmiin kun kaadan kannuun vettä ja sanoo ivallinen hymy huulillaan: "Mä sit pyydän isiltä. Se ainaki pitää lupauksensa ja välittää musta." Tuntui kun maailma olisi romahtanut. Napsahdin. Paiskasin kannun maahan ja purskahdin itkuun. Tyttö säikähti todella paljon. Ei ole varmaan ikinä nähnyt mun itkevän. Ainakaan näin. Ei pyytänyt anteeksi, meni huoneeseensa. Lähtivät aamulla, eikä ole suostunut puhumaan kanssani. Koitin pyytää anteeksi.

Isänsä jätti mut viisi vuotta sitten reippaasti nuoremman naisen takia. Ero oli karmea ja tuskainen, ponnistelin lasten takia pitääkseni niin mukavat ja hyvät välit kuin pystyin. Vihaan edelleen salaa uutta naista. Vihaan exääni. Näistä en tietenkään lapsille kerro. Olen onnistunut mielestäni todella hyvin puhumaan kauniisti jopa uudesta naisestaan. Exälläni on rahaa kuin roskaa. Hän on korkeasti koulutetusta perheestä (toisin kuin minä), hän on hyväpalkkaisessa duunissa (heh). Tämä uusi nainen on tohtorikoulutettu. Silti esim. elareista uhkasi, että tulee loputon taisto jos siihen lähden. Tapaamisajat jne. toimivat kitkattomasti. Olen pitänyt tuota hintana rauhasta. Mies on häikäilemättä lähtenyt kilpavarusteluun, missä isin luona käydään kivoilla riessuilla, huvipuistoissa, tehdään kaikkea kivaa, saadaan kaikkea kivaa. Totta kai perheen hylkääminen ja uuden naisen luo muutto ei tunnu missään kun sut hukutetaan huvituksiin toisaalla. Varmasti ostaa uuden luurin, vaikka olen hänellekkin kertonut useasti, että ostan. Tää on myös yksi tapa näpäyttää mua, vaikka suurin syy on tietty rakkaus tyttäreensä. Meidän yhteisolonkin aikana kävi kyllä selväksi, kuka on se sivistynyt ja kuka on köyhä rahvas, vaikka silloin käytti koko perheenseen yhtä anteliaasti kuin nykyään pelkkiin lapsiin.

Elämä tuntuu täysin mustalta. Olen onnistunut kasvattamaan hemmotellun, täysin empatiakyvyttömän velliperseen. En usko hänen edes rakastavan minua. En vaan jaksa enää. Hän edusti käytöksellään kaikkea, mitä en voi sietää. Kiittämättömyyttä, ahneutta, ilkeyttä. Tuo häikäilemätön manipulointi, ilmiselvää kuinka hän käyttä täysin surutta avioeroamme syynä lypsää lisää. Pilasin myös kuopuksen joulun kohtauksellani.

En vaan jaksa. En tiedä, jaksanko välttämättä lukea vastauksia. Halusin vaan kertoa edes johonkin. Olen täysin epäonnistunut. Itken. Pitäisi siivota eiliset, en jaksa. en jaksa, en jaksa, en jaksa. HYvää joulua vaan kaikille.

Kommentit (466)

Vierailija
101/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12-vuotiaan ei todellakaan kuulu saada tonnin iPhonea! Missä todellisuudessa te nykynuoret oikein elätte!!!!!

Minä en näe minkäänlaista ongelmaa siinä, jos 12-vuotias saa iPhonen tai vaikka kymppitonnin kultakellon jos sellainen on perheen rahatilanteeseen ja toimeentuloon nähden mahdollista ja kohtuullista ostaa. Jos tällaiseen ei ole mahdollisuutta, niin mielestäni 12-vuotiaan pitää olla siitä faktasta myös tietoinen jolloin hän osaa suhteuttaa toiveensa ja odotuksensa sen mukaisiksi. 

Vierailija
102/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi murrosikäisen touhua. Ihan normi eronneen yh:n takkuamista eksän ja rahojen kanssa. Kaltaisiasi on tuhansia. Tää on elämää. Ei kannata mennä parisuhteeseen ja tehdä lapsia, jos odottaa jouluisia onnellisia piirileikkejä kuusen ympärillä. Terv kahden murrosikäisen totaali-yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae edes KELA:n elarit jos isä ei maksa, tosin ne ulosmitataan häneltä joka tapauksessa jos on rikas. Tuollainen uhrin osa ei auta asiaa yhtään. Pyysit elareita tai et, eivät exäsi sukuineen sinusta sen enempää pidä tai muuta käsitystään sinusta paremmaksi siksi että et pyydä LAPSILLE KUULUVAA ELATUSTA. LAPSILLASI on lain mukaan oikeus saada elatusta MOLEMMILTA VANHEMMILTAAN eli olet polkenut LASTEN oikeuksia sillä että olet ollut liian kiltti. 

Vierailija
104/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko etukäteen sanonut, että iphoneen ei todellakaan ole varaa, vai miksi lapsi edes oikein kuvitteli sellaisen saavansa? Jos toivoo jotain tiettyä, niin usein joku vähän sinne päin oleva korvike on lapselle pettymys. Mä olisin puhunut lapselle etukäteen suoraan, että sitä iphonea ei mitenkään ole mahdollista saada, haluaako katsella halvempia vaihtoehtoja vai säästääkö itse ne puuttuvat sataset?

Lapsesi ei ole hirviö, etkä ole epäonnistunut kasvatuksessa - tuon ikäiset ovat usein itsekkäitä ja räiskähteleviä. Tästä on hyvä jatkaa ja miettiä, miten opettaa lapselle paremmin rahan arvoa ja elämän realiteetteja. Lasten ei kuulu joutua murehtimaan, riittääkö vanhemmilla rahaa ruokaan, tai meneekö äidin viimeinen euro jos pyytää rahaa elokuviin, mutta jonkinlainen käsitys perheen taloudellisesta tilanteesta olisi hyvä olla, niin säilyisi ehkä suhteellisuudentaju noissa lahjatoiveissakin. Ja osaisi arvostaa sitä pari sataa halvempaa puhelinta, kun ymmärtää, miten paljon sekin tuloihin suhteutettuna maksaa.

Vierailija
105/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän lapset saa näyttää negatiivisia tunteitaan lainkaan?

Ei se ole lapsen vika, että äiti on sössinyt elämänsä eikä kykene toteuttamaan lapsen toiveita. Ja vielä vähemmän on lapsen vika, että äiti ei kykene lapselle kertomaan, että hänellä ei ole varaa lapsen toiveeseen. Järkevä äiti olisi osannut jo aikaa sitten kertoa lapselle, että siihen toivepuhelimeen ei ole varaa, pyydä isältä. Isä olisi sen ostanut ja kaikki olisi olleet tyytyväisiä.

Nyt piti sitten käydä läpi tämä näytelmä ja ap sai vielä tytöstä syntipukin sille, että omassa elämässä pelasi korttinsa väärin.

Tää viesti katkasi kamelin selän. En tule lukemaan enää näitä. Hyvää joulua kaikille, paitsi sulle. Olet aivan uskomattoman suuri kusipää. Vihaan avta, avn kulttuuria, että aloittaja haukutaan väkisin. Sä et vaan yksinkertaisesti voi heittää tollasta sontaa elämästäni.

Sinä sika. 

JA VIIMEISEKSI: EN OLLUT LUVANNUT IPHONEA. EN OLLUT LUVANNUT IPHONEA. EN OLLUT LUVANNUT IHPHONEA.
Meniköhän nyt teillä lukutaidottomat sadistiämmät perille?

Oikeesti, jos et ole provo, niin saat lapsiltasi sitä mitä annat, KUVITTELETKO sä, että tällainen raivo, viha ja katkeruus ei pirskahtele rivien välistä ja lapsesi tiedä millainen sä olet ja ole saanut siitä aivan tarpeeksi osakseen? Esität (todellakin!) jotain vitun enkeliä, vaikka et ole. Eikä sun tarviikaan olla. Mutta älä korota itseäsi sellaiseksi ja alenna omaa tytärtäsi!

Sori, mutta mä en edes ole ap ja pidän apseen kohdistunutta kielenkäyttöä aivan pöyristyttävänä. Aika omituista, että sinun mielestäsi se, että raivoaa anonyymina vauvapalstalla suorastaan ällistyttävän törkeisiin kommenteihin kertoo jotain apsta. En sitten tiedä, miten ap käyttäytyy, mutta nämä kommentit ovat täällä täysin ala-arvoisia.

Av kaipaisi kyllä täydellistä uudistamista. Tämä on oksettavaa.

Vierailija
106/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei Ap halua pyytää elareita, koska ex-mies ei sen jälkeen suostuisi ottamaan lapsia luokseen tai muuten venkoilisi säännöllisten tapaamisten kanssa. Itse lähtisin oikeuteen elareista vaikka kuinka kiristettäisiin. Ex-mies saisi ottaa lapset kokonaan luokseen asumaan, jos elareita ei tippuisi. Epäilen ettei sekään ex-miehelle sopisi...

Vierailija
107/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noista omaa vitutustaan ja pieleen mennyttä perhejoulua tai muuta vastaavaa sinun niskaasi kaatavista kärisijöistä. Olet tehnyt tosi hienosti säästämällä rahaa lapsesi lahjaan ja lapsesi on melko tyypillinen varhaisteini-ikäinen pikkuprinsessa ja bitch, joka kuvittelee universumin pyörivän ympärillään. Tosin kuten saamistasi kommenteista näemme, joillekin se on pysyvä olotila; sen verran ymmärtäväisiä kommentteja tyttäresi on saanut. Pysy kylmän rauhallisena ja anna tytön miettiä reaktioitaan. Jos isä ostaa tytölle iPhonen, palauta ostamasi puhelin vähin äänin ja pidä rahat itse. Normaaliteini älyäisi kyllä ennen pitkää käyttäytyneensä todella idioottimaisesti, mutta kuten sanottu, ehkä tyttäresi on isänsä vaikutuksesta kasvamassa ikipissikseksi. Mutta sinulla ei ole tässä asiassa mitään anteeksipyytämistä!

Vierailija
108/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi osa kommentoijista näin ilkeitä ap:lle?

Ap, voimia sinulle! Vaikutat hyvältä ja rakastavalta ihmiseltä :)

Koska aloittaja haukkui tytärtään, joka oli perusteini. Ja anteeksi, ootkohan lukenut jo sivulle 6?

Olen itse 15-vuotias, enkä kyllä olisi ollut noin kiittämätön kolme vuotta sitten.

Et todellakaan ole 15-vuotias. Sen ikäiset ei kirjoita noin. ap asialla?

Vierailija
109/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan tollaisia riitoja koska kunnioitan sitä merkkitoivomusta ja jotain en pysty hankkimaan niin siitä puhutaan teinin kanssa.

Yleensäkin teinin kanssa pärjää hyvin, kun kuuntelee ja keskustelee.

Toki tyttö huonosti käyttäytyi mutta jos mun i pad hajoisi ja saisin Samsung tabletin niin kyllä pettyisin. Kaikkia merkkejä vaan ole kokeillut ja apple on mun juttuni. Valitaanhan me aikuiset se mielimerkkimme.

Niin enkä saa lapsistani mitenkään huonosti käyttäytyviä ja koulustakin tulee hyvää palautetta. Poikani ovat 12 ja 14v. Hyvin menee ja kivoja teinejä ovatkin vaikka mielimerkkinsä saavatkin ihan niin kuin itsekkin saa. Meillä se ei ole kynnyskysymys ja varakkaita ei olla.

Kyllä on Suomessa hyvin asiat, kun mammat täällä suureen ääneen suree sitä, miten tyttö sai vain 600 euron puhelimen ja ei saa antaa huonompaa merkkiä nyyh :,(

Kyllä aivan selkeästi Suomi rypee taantumassa ja rahat on tiukassa ja suhteellinen köyhyys rehottaa, kun valkoiset maailman skaalalla huippurikkaat 0,001% etuoikeutetuimpaan ryhmään kuuluvat valkoiset naiset pyyhkivät kyyneleitään, kun 12-vuotiaalle luvattiin älypuhelin ja se olikin pelkkä Samsung ja äiti meni suuttumaan kun ei saanut iphonea. Mikä tragedia, mikä kurjuus. Jos olisi vielä luvattu iphon muttei olisi saanut juuri tilaamaansa niin kyllä olis kyynelkanavat aunenneet. 

Näin ohiksena, mutta ootte te kyllä suomalaiset todellisuudesta ja normaalista elämästä vieraantuneita. Järkyttyneimpää luen sitä, miten olematon määrä kommentoijista on edes hieman järkyttynyt siitä, miten tyttö kohteli äitiään. Mun nykyisessä kotimaassa ei todellakaan puhuta noin vanhemmille, saatika silloin kun ollaan saatu huippuluksuslahjoja. Ehdotetaan myös, että totta kai isin pussille ja rikkaat maksaa. Sosialismi on tuottanut upeasti etuoikutettuja, vaatimaan tottuneita. Köyhimmällekin vain parasta. Ehkä oikeasti se kunnon talousryminä tekis hyvää. Tai vaikka pieni sota. Kyllä on sairasta. Puhumattakaan tavasta, millä kirjoitatte aloittajalle. Käyttekö yhdelläkään ulkomaalaisella foorumilla? Ymmärrättekö, kuinka erillainen kulttuuri täällä on? Täällä on tehty apsta marttyyrisyyllinen ja haistateltu. Kyseessä on tilanne, jossa 12-vuotias saa superkalliin lahjan ja haukkuu äitinsä. Teidän silmissänne äiti on syyllinen. Ettekö yhtään kunnioita omaa sukupuoltanne, vai miksi vihaatte toisia naisia?

Miten tämän tarinan äiti arvostaa tytärtään ja minkälaisen mallin äiti on antanut väitettyä tilannetta aiemmin?

Sitäpaitsi elareita maksaa Suomen yhteiskunta, jos niitä ei irtoa isukilta. Eli naisvihamielinen provo.Ja vielä: On todella itsekästä olla hakematta elareita jos niihin on oikeus ; nehän on tarkoitettu lapsia varten!

Vierailija
110/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12-vuotiaan ei todellakaan kuulu saada tonnin iPhonea! Missä todellisuudessa te nykynuoret oikein elätte!!!!!

Minä en näe minkäänlaista ongelmaa siinä, jos 12-vuotias saa iPhonen tai vaikka kymppitonnin kultakellon jos sellainen on perheen rahatilanteeseen ja toimeentuloon nähden mahdollista ja kohtuullista ostaa. Jos tällaiseen ei ole mahdollisuutta, niin mielestäni 12-vuotiaan pitää olla siitä faktasta myös tietoinen jolloin hän osaa suhteuttaa toiveensa ja odotuksensa sen mukaisiksi. 

Minä näen ongelman siinä että lapset saa ylikalliita lahjoja. Se ei vain ole heidän moraaliselle kehitykselleen hyväksi.

Vierailija
111/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee fyysisesti paha olo lukiessa näitä ilkeitä kommentteja. Miettikää ihmiset, nyt on joulu, aika armolle myös!

Vierailija
112/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee fyysisesti paha olo lukiessa näitä ilkeitä kommentteja. Miettikää ihmiset, nyt on joulu, aika armolle myös!

Mammat purkaa nyt kiukkuaan kun ei tullut juuri niitä ja niin kalliita lahjoja kuin olisivat halunneet.

Vierailija
113/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aloittaja haukkui tytärtään, joka oli perusteini. Ja anteeksi, ootkohan lukenut jo sivulle 6?

Olen itse 15-vuotias, enkä kyllä olisi ollut noin kiittämätön kolme vuotta sitten.

No en minäkään, mutta se ei ole se pointti. Et edes tajua pointtia, joka on aloittajan tunteet, jotka ei ole rakentavat tilanteeseen todellakaan. Kummassakin on vikaa.

Vierailija
114/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap. :(

Olet varmasti erinomainen äiti, kertomasi perusteella kuulostaa siltä. Uskon että olet pettynyt, vihainen ja surullinen tyttäresi reaktiosta. Minäkin olisin.

Teinin itsekäs ja kiittämätön käytös tuskin johtuu kasvatuksesta - ehkä teini on nähnyt kavereilla olevan iPhoneja ja haluaa sellaisen eikä osaa yhtään ajatella sitä että sellainen todellakin maksaa paljon ja myös 300 euroa on iso raha!

Minä olin teininä hyvinkin hankala, sellainen "ongelmanuori". Häpeän silmät päästäni näin aikuisena ja olen kiittänyt vanhempiani tuhannesti siitä, että he yrittivät kaikkensa.

Se kauhukakaravaihe oli vain ohimenevää minulla, eikä todellakaan johtunut vanhemmistani. En siinä iässä osannut ajatella että elämiseenkin menee tajuttomasti rahaa.

En osannut ajatella että vanhemmat vetivät rajoja ja nipottivat vain, koska välittivät minusta ja halusivat minulle hyvän tulevaisuuden.

Eli tyttärestäsi tuskin tulee "hirviöaikuista" vaan kunnon kansalainen. Teini-ikä on joillekin ihan hirvittävää aikaa. Voin vain kuvitella, miten paha olo sinulla on ja haluaisin niin kovasti sanoa jotain lohduttavaa.

En osaa sanoa muuta kuin että vika ei todellakaan ole sinussa, MUISTA SE! <3

Vierailija
115/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan ole 15-vuotias. Sen ikäiset ei kirjoita noin. ap asialla?

Otan tämän kohteliaisuutena, 15 olen mutta ap en ole :)

Ei tulisi mieleenkään puhua vanhemmilleni tuolla tavalla, enkä muutenkaan ymmärrä kuinka ap on saanut näin ilkeitä kommentteja... Mitä iloa ihmiset saavat ap:n haukkumisesta? Ovatko ihmiset oikeasti sitä mieltä, että ap on tässä se väärin tehnyt?

Sympatiat ap:lle!

Vierailija
116/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän lapset saa näyttää negatiivisia tunteitaan lainkaan?

Ei se ole lapsen vika, että äiti on sössinyt elämänsä eikä kykene toteuttamaan lapsen toiveita. Ja vielä vähemmän on lapsen vika, että äiti ei kykene lapselle kertomaan, että hänellä ei ole varaa lapsen toiveeseen. Järkevä äiti olisi osannut jo aikaa sitten kertoa lapselle, että siihen toivepuhelimeen ei ole varaa, pyydä isältä. Isä olisi sen ostanut ja kaikki olisi olleet tyytyväisiä.

Nyt piti sitten käydä läpi tämä näytelmä ja ap sai vielä tytöstä syntipukin sille, että omassa elämässä pelasi korttinsa väärin.

Tää viesti katkasi kamelin selän. En tule lukemaan enää näitä. Hyvää joulua kaikille, paitsi sulle. Olet aivan uskomattoman suuri kusipää. Vihaan avta, avn kulttuuria, että aloittaja haukutaan väkisin. Sä et vaan yksinkertaisesti voi heittää tollasta sontaa elämästäni.

Sinä sika. 

JA VIIMEISEKSI: EN OLLUT LUVANNUT IPHONEA. EN OLLUT LUVANNUT IPHONEA. EN OLLUT LUVANNUT IHPHONEA.
Meniköhän nyt teillä lukutaidottomat sadistiämmät perille?

Oikeesti, jos et ole provo, niin saat lapsiltasi sitä mitä annat, KUVITTELETKO sä, että tällainen raivo, viha ja katkeruus ei pirskahtele rivien välistä ja lapsesi tiedä millainen sä olet ja ole saanut siitä aivan tarpeeksi osakseen? Esität (todellakin!) jotain vitun enkeliä, vaikka et ole. Eikä sun tarviikaan olla. Mutta älä korota itseäsi sellaiseksi ja alenna omaa tytärtäsi!

Sori, mutta mä en edes ole ap ja pidän apseen kohdistunutta kielenkäyttöä aivan pöyristyttävänä. Aika omituista, että sinun mielestäsi se, että raivoaa anonyymina vauvapalstalla suorastaan ällistyttävän törkeisiin kommenteihin kertoo jotain apsta. En sitten tiedä, miten ap käyttäytyy, mutta nämä kommentit ovat täällä täysin ala-arvoisia.

Av kaipaisi kyllä täydellistä uudistamista. Tämä on oksettavaa.

No tietenkin se kertoo. Joku kypsä äiti ei olisi edes tehnyt tänne aloitusta (tietäen palstan tason) ja huomattuaan kommentit ohimeneviksi olisi sanonut vaikkapa, että jatkan asian ratkomista irl ja jättänyt törkyä suoltavat neuvojat omaan arvoonsa.

Ei läpikotaisin itsensä tuntevalla hyväkäytöksisellä ihmisellä ole mitään syytä suoltaa tänne tuommoista vastaraivoa, joka kertoo kylläkin ainoastaan sanojastaan. Meidän muiden kommentit kertovat sitten meistä.

Vierailija
117/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on 12-vuotias, hänen näkökulmastaan 300 euroa samsung ei ole yhtä hyvä kuin uusin iphone. Hän tuskin ymmärtää rahan arvoa koska ei ole joutunut töitä tekemään. Ei se tee hänestä hirviötä vaan teinin. Kyllä minäkin pettyisin jos odottaisin uusinta iphonea ja jos siitä on ollut puhetta? ja saisin halppisversion.

N28

Samsung S6 on parempi puhelin kun iPhone. Ei sillä, onhan iPhonekin todella hyvä puhelin. En tosin ymmärrä miksi piti ostaa just kaikista uusin ja kallein versio? Kaverini osti just teini-ikäselle tyttärelleen iPhone 3:n ja hyvin oli neiti tyytyväinen.

AP:n tytär jokatapauksessa käyttäytyi täysin kiittämättömästi ja rumasti. Tuosta elari asiasta täytyy kyllä sanoa, että se on ihan lainmukainen velvollisuus, ei se ole mikään mistä täytyy jenkkityylin taistella oikeudessa. Tämä on juurikin se minkä vuoksi voisin epäillä että tämä on trolli, kun luulisi tuon asian olevan hyvin selvillä yh:lla, tämä siis jo siksi että mielestäni asia käydään läpi eron/lapsen huoltajuusasioiden yhteydessä erotessa.

Vierailija
118/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole epäonnistunut ihminen - muista se!

Hankala teini sinulla.

Koittakaa saada asiat selvitettyä.

Paljon voimia ap:lle.

Vierailija
119/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe minkäänlaista ongelmaa siinä, jos 12-vuotias saa iPhonen tai vaikka kymppitonnin kultakellon jos sellainen on perheen rahatilanteeseen ja toimeentuloon nähden mahdollista ja kohtuullista ostaa.

Niin, jos aiot järjestää lapselle rahoituksen hautaan saakka. Muussa tapauksessa lapsen on jossain vaiheessa syytä oppia, mistä se raha tulee ja mitä se vaatii, tai teet melkoisen karhunpalveluksen.

Vierailija
120/466 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen lapsi ei todellakaan tarvitse tuon Samsungin hintaistakaan puhelinta yhtikäs mihinkään. Parin kympin halpisluuri muistikortilla riittää hyvin. Sellaista kun ei koulussa kehtaa tunneillakaan räplätä, niin keskittyy sitten opiskeluun.

Tärkeintä kuitenkin olisi hänen nyt pikaisesti opetella käytöstapoja ja toisten kunnioittamista.

Sinun taas pitää kiireesti opetella kunnioittamaan itseäsi, lopettaa keskenkasvuisen edessä nöyristely ja pistää se isä maksamaan elatusmaksu, jotka hänen lain mukaan kuuluu maksaa! Jos tuolla tiellä aijot jatkaa, olet kohta kaupan tuulikaapissa mattona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan