Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatella: lähetin joulukortin enkä saanut takaisin edes jouluista tekstiviestiä?

Vierailija
25.12.2015 |

Mitä pitäisi ajatella? Lähetin taas vinon pinon joulukortteja joissa toivotettiin koko perheemme voimin hyvää joulua. Se nyt on "vähintä", mitä jouluna voi läheisilleen tehdä ja toivoa. Takaisinkin sain tosi monta toivotusta, mutta parin kohtaloa jäin (helposti syyllistyvä kun olen) pohtimaan....

Yleensä nimittäin ne, jotka eivät ole ehtineet/viitsineet/muistaneet/jaksaneet lähettää joulukortteja ovat lähettäneet jouluisen tekstiviestin jossa toivotetaan hyvää joulua, tänä vuonna en saanut muutamilta "läheisiltämme" niitäkään! Miksi, mitä syitä tällaiseen on? Heti tulee mieleen, että ovat jotenkin, jostakin syystä loukkaantuneet tai sitten emme vain ole heidän prioriteeteissaan kovinkaan korkealla?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti tulee mieleen, että ovat jotenkin, jostakin syystä loukkaantuneet tai sitten emme vain ole heidän prioriteeteissaan kovinkaan korkealla?

Jos puhut nyt ihmisistä, joihin muutenkin pidät yhteyttä vain joulukortin muodossa, on ihan päivänselvää, ettette ole puolin toisin toistenne prioriteeteissa korkealla.

On inhimillistä harmistua, jos ei kortteja saa, mutta joillekin niiden lähettäminen on stressaavaa, tylsää tai teennäistä. Sille ei vaan voi mitään. Et voi muuttaa kuin omaa suhtautumistasi asiaan.

Vierailija
62/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei enää lähetetä ja saatiin tänä vuonna yksi. Pitäähän se aina kostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei vois vähempää joulukortit kiinnostaa, niin kuin ei joulu muutenkaan. Jotkut niitä sitkeästi lähettelee ja se on heidän ongelmansa. Minulle ne ihan samaa paperiroskaa, kuin ilmaisjakelulehdetkin, eli roskiin menevät samantien. Itse en vietä joulua yhtään millään muotoa ja en toisten takia sitä myöskään viettämään ala. Minulla on taas omat kiinnostuksen aiheeni, enkä minä muita pakota omista kiinnostuksen aiheistani kiinnostumaan, joten ei minunkaan ole pakko toisten juhlapäivien viettoon osallistua. Eivät ole minun juhliani. Se, että joku siitä loukkaantuu, että minä en halua hänen jolukiimaansa osallistua, ei purista minua pätkääkään. Jokainen eläköön oman elämänsä niin kuin parhaaksi näkee.

Vierailija
64/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähetellä kortteja jos olemme läheistemme kanssa muutenkin tekemisissä . Itse olen ollut tänä vuonna

lähettämättä . Niille jotka ovat lähettäneet olen soittanut , kiittänyt ja toivottanut Hyvää Joulua ,sekä ilmoittanut etten enää tulevina vuosina lähetä ,koska olen jo vanha ja väsynyt.

Kortit ovat turhia . Antakaamme sekin raha jonnekin hyvään jonka tiedämme menevän perille , ja olkoomme

muuten huomaavaisia lähimmäisille .

Vierailija
65/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähetin 20kpl joulukorttia sain 1kortin ja yhden viestin takaisin tämä oli jo kolmas vuosi että ensi vuonna en lähetä yhtään.

Vierailija
66/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku joka on ennen lähettänyt muttei nyt, niin mietipä oletko miten viime vuoden kuluessa ollut hänen kanssaan tekemisissä? Oletko soitellut hänelle ja kysellyt kuulumisia tai tehnyt jotain yhdessä? JOs et, niin et sinä taida olla kiinnostunut hänestä ollenkaa, joten miksi joitain kortteja haluaisit lähetelläkään? Tai jos joku voi olla loukkaantunmut sinulle. Kysy suoraan, ei se tääällä selviä. Jokainen suhde on erilainen. 

Vierailija
67/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tappelut taas. Lähetin tänä vuonna kortteja sellaisille joilta en itse saanut kortteja, mutta sain kortteja sellaisilta joille en itse lähettänyt. Kiva juttu jos niitä saa, mutta en ymmärrä miksi loukkaantua jos ei saa. Minulle merkkaa enemmän se miten paljon muuten olen näiden ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
68/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikin jakelee niitä väärin toisinaan.

Yhtanä vuonna faija rohkaistui lähettämään meille joulukortin. Hän vielä varmisti moneen kertaan, että osoite oli oikein ja postimerkki oikean arvoinen. Se kortti ei tullut meille ikinä. Samana vuonna katosi myös ystävän lähettämä tervehdys, jossa oli valokuvia. Faija sanoi sen jälkeen, ettei enää ikinä lähetä joulukortteja.

Vierailija
69/74 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee joulukortteja ihmisistä joita en todellakaan ajattele joulukortteja lähettäessäni. Enkä toivottele joulua vaikka heiltä kortin saankin.

Vierailija
70/74 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kaveri kerran valehteli päin naamaa lähettäneensä mulle kortin matkoiltaan, kun tuli ilmi että he oli käyneet ulkomailla. Jotenkin tajusin ettei puhunut totta. Posti ei tuonut mitään korttia mulle ikinä.

No, en itsekään lähettänyt hänelle joulukorttia. Jos nousee puheeksi, sanon hänelle että lähetin kyllä, mutta tainnu posti hukata sen, niin kuin hukkasi sen sinukin ulkomaankortin. HEHHEHEH kjäh! Ja nauran mukavasti päälle! Sitä saa mitä tilaa!

Huolimaton tuo posti....:D

Vierailija
71/74 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ankeaa porukkaa täällä, sekä kommenttien ja peukutusten perusteella, kun nähdään jonain suurena "velvoitteena" se, että näpyttelisi tekstiviestiin tai sähköpostiin "Kiitokset kortista, hyvää joulua myös teille! :)"

Jos lakkaatte yhtäkkiä lähettämästä mitään joulun tai uuden vuoden toivotuksia (käsitin aloituksesta että nämä ap:n kaverit aiemmin ovat niin tehneet), niin eikö se ole aika selvä merkki, ettei haluta pitää enää yhteyttä?

Vierailija
72/74 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ankeaa porukkaa täällä, sekä kommenttien ja peukutusten perusteella, kun nähdään jonain suurena "velvoitteena" se, että näpyttelisi tekstiviestiin tai sähköpostiin "Kiitokset kortista, hyvää joulua myös teille! :)"

Jos lakkaatte yhtäkkiä lähettämästä mitään joulun tai uuden vuoden toivotuksia (käsitin aloituksesta että nämä ap:n kaverit aiemmin ovat niin tehneet), niin eikö se ole aika selvä merkki, ettei haluta pitää enää yhteyttä?

Minulle ainakin on. Ihan normaalia tulkita toisten aktiivisuutta tai hiljaisuutta jollain tavalla. Yksipuolinen yhteydenpito on turhaa ja rasittavaa myös sille hiljaiselle osapuolelle.

Vierailija
73/74 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tuli jonkun muun joulukortti, naapureille myös. Laittakaa oikea osoite!

Vierailija
74/74 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta niin ajankohtainen ja hyvä. Juuri nyt pohdin aloittajan tapaan näitä samoja asioita.

Äärettömän surullista, että toisen huomioiminen (esim sillä joulukortilla) on joillekin vastaanottajille jopa inhoa aiheuttava riesa. Ainakin itse laitan vähät rahat kortteihin ja mietin tarkasti, kuka tykkäisi mistäkin kortista. Kortin lähettänisellä haluan kertoa saajalle ajattelevani häntä. Joulu on muistamisen aikaa, vaikken uskonnollinen olekaan. Haluan näyttää edes sen kerran vuodessa ystävälleni, että hän on kortin oston, kirjoituksen ja postittamisen kuluttaman ajan arvoinen.

En oleta saavani kaikilta kortin saajilta vastavuoroisesti korttia, vaikkakin se ilahduttaisi kovinkin. Mutta millainen ihminen ei kykene alkeellisempiin käytöstapoihin ja kuittaamaan sen vaikkapa vain tekstiviestillä? Ja vastavuoroisesti toivottamaan sitä joulua?

Tämä ketju kertoo nykypäivän itsekeskeisestä elämäntyylistä, jossa ystävätkin ovat jotain riesoja tai pakkopullaa, jotka tuntuvat olevan olemassa vain siksi, että saadaan Faceen tykkäyksiä tms. Ketään ei kiinnosta viime kädessä kukaan muu kuin oma persoona, jonka ympärillä sitten pyöritään. Ihmissuhdetaidot nollaantuvat, kun ei kyetä edes puhelimessa puhumaan vaan naputellaan somessa kuulumisia. Surullista ja myös pelottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan