Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sain joululahjaksi tehosekoittimen ja kiinnostaisi tehdä samoja pirtelöitä mitä olen baarissa tilannut. Niihin olen nähnyt baarimikon laittavan shottilasillisen verran ingmanin (tai valion) sellaista litran pakkauksessa olevaa tiivistettä tms, jonka on sekoittanut jääpalojen, liköörin ja mehun kanssa blenderiin ja siitä on tullut kuohkeaa, vähän pehmismäistä pirtelöä. En vaan tiedä sellaisen nimeä enkä sitä, onko se vain yrityksien, kuten jäätelöfirmojen ja ravintoloiden käyttöön.
Tietäisikö joku teistä miksi sellaista kutsutaan ja onko mahdollista ostaa sitä? Jos ei, niin miten saisin vastaavaa pirtelöä tehtyä tuolla käyttäen jotain muita aineksia? :)
Hyvää joulua!

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ingmanin Softista käytin ainakin itse baarimikkona työskennellessäni. Kaupasta saa muistaakseni jonkun luun merkin vastaavaa maitojen yms. luota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
jäätelö on pirtelötiivistettä :D

No... Totta :D Mutta siis sellaista paksumpaa nestettä, jossa on siis maitoa, on siinä purkissa. Ja siinä taisi olla jonkun pehmiksen kuvakin. Tajuatte ehkä kyllä mitä yritän selittää :D

T. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jäätelö on pirtelötiivistettä :D

No... Totta :D Mutta siis sellaista paksumpaa nestettä, jossa on siis maitoa, on siinä purkissa. Ja siinä taisi olla jonkun pehmiksen kuvakin. Tajuatte ehkä kyllä mitä yritän selittää :D

T. Ap

Joo, tajutaan. Tuote mistä puhut on pehmis. T: 1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ingmanin Softista käytin ainakin itse baarimikkona työskennellessäni. Kaupasta saa muistaakseni jonkun luun merkin vastaavaa maitojen yms. luota.

Heei kiitos! :) Googlasin tuon Ingman Softis ja löysin tämän:

https://deejoosep.files.wordpress.com/2015/10/wpid-wp-1445414638902.jpeg

Se on siis tuota, mutta vaniljana. Pitääkin käydä katselemassa kaupassa josko jossain myytäisiin vastaavaa.

T. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se on siis tuota, mutta vaniljana. Pitääkin käydä katselemassa kaupassa josko jossain myytäisiin vastaavaa.

T. Ap

Kaikkea sontaa sitä tehdäänkin :D:D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kaikkea sontaa sitä tehdäänkin :D:D

Noh miten niin? :D Ainakin oon saanut hyviä pirtelöitä baarissa.

t. Ap

Vierailija

Mitä siis niihin baarin pirtelöihin tuli?

shottilasillinen tota Softista
paljonko likööriä? varmaan jotain makusiirappia voi alkottomana versiona laittaa?
paljonko jääpaloja?

Tuliko vielä muuta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä siis niihin baarin pirtelöihin tuli?

shottilasillinen tota Softista
paljonko likööriä? varmaan jotain makusiirappia voi alkottomana versiona laittaa?
paljonko jääpaloja?

Tuliko vielä muuta?

Kerron siitä minkä yleensä tilaan. 

Shottilasillinen (4cl) Softista, vadelmalikööriä 4cl, vadelmaista makusiirappia (mutta kai vadelmamehukin käy) yleensä kaadettu varmaan about 4-6cl, yleensä vain kaatavat sitä joukkoon. Jääpaloja "kauhallinen", mitä siinä nyt olisi, varmaan 8-12. Sitten tehosekoittimeen. Ja hyvää tulee :) Joskus mulle on laitettu 5,7cl shottilasillisen verran sitä ja tuli kivan paksua. :D

Ja en siis usein käy baareilemassa vaikka pelkäänkin siltä vaikuttavani, tykkään vaan seurata tarkkaan eri drinkkien tekoa ja tehdä niitä kotona.

t. Ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat