Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
chinchi

Ero on yleensä jätetyn syytä. Jokainen jolla on pienikin taju siitä minkälaista on elää tasapainoisessa parisuhteessa, pakenee viallisesta parisuhteesta - ensimmäisenä.
Läheisriippuvat, katkerat, kostonhimoiset exät: Se ero oli sinun syysi. Seassa on toki välinpitämättömiä kukasta kukkaan hyppijöitä, mutta useimmiten se toinen osapuoli nyt vain toivoi normaalimpaa suhdetta kuin mitä pystyt antamaan. Ja se tasapainoisempi osapuoli kyllä tajuaa ettei tarvitse negaatioita elämäänsä.

Kommentit (15)

Vierailija

Niinpä. Minä tulin aina suhteista jätetyksi (ei syitä kerrottu) ja nyt en enää edes yritä. Parempi olla yksin kun en osaa ja ole välittämisen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi tasapainoinen on valinnut puolisokseen epätasapainoisen jos hänessä itsessään ei ole mitään vikaa?

Syväluotaavat viat kuten takertuvuus ja läheisriippuvaisuus tulevat esiin vasta suhteellisen pitkän ajan kuluttua toisella. Esim. tunteiden syventyessä takertuvuus lisääntyy ja henkilö voi olla täysin erilainen vuoden kuluttua kuin suhteen ensimmäisinä kuukausina.

Vierailija

No mä kyllä jäin jätetyksi tuollaisen epätasapainoisen kukasta kukasta lentäjään taholta. annoin anteeksi liikaakin ja hyviä jaksoja saattoi kestää parhaimmillaan jopa viisi vuotta.

Ehkä se eron syy oli se, että valitsin ääliön lasteni isäksi. Onneksi hän on nyt sinun luonasi ja kuvittelet, että elätte onnellisena elämenne loppuun saakka. Tosin sulla on vasta pari vuotta sitä tosi elämää takana hänen kanssaan, jos sitäkään, kun ette edes asu yhdessä, mutta tulet päätymään samaan helvettiin kuin minäkin hän en kanssaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tasapainoinen on valinnut puolisokseen epätasapainoisen jos hänessä itsessään ei ole mitään vikaa?

Syväluotaavat viat kuten takertuvuus ja läheisriippuvaisuus tulevat esiin vasta suhteellisen pitkän ajan kuluttua toisella. Esim. tunteiden syventyessä takertuvuus lisääntyy ja henkilö voi olla täysin erilainen vuoden kuluttua kuin suhteen ensimmäisinä kuukausina.

Kertooko se tasapainoisuudesta jos suhteessa edetään kovin nopeasti?
Miksi eroon ylipäätään pitäisi löytää syyllinen ...ainakaan hänen joka väittää olevan tasapainossa niin itsensä kuin muiden kanssa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kertooko se tasapainoisuudesta jos suhteessa edetään kovin nopeasti?
Miksi eroon ylipäätään pitäisi löytää syyllinen ...ainakaan hänen joka väittää olevan tasapainossa niin itsensä kuin muiden kanssa?

Ei ole...

Ja koska harvemmin ihmiset kestävät elämää. On fakta, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ap:n kaltaiset mustavalkoiset ajattelijat ovat yksi pahimpaa laatua. Harva voidaan jakaa selkeästi kategorioihin "syyllinen" ja "syytön", sillä kumpikin on vuorovaikutuksessa toisensa kanssa. Ne, jotka kuvittelevat olevansa täydellisiä (tai tasapainoisia) miltei koskaan sitä eivät ole. Klassinen esimerkki tästä on narsisti, joka ei näe itsessään mitään vikoja.

chinchi

Ajattelin virkistää keskustelua, kun täällä ja oikeassa elämässä näkee niin paljon suruun ja vihaan jämähtäneitä jätettyjä. Tekee mieli potkaista: Sä itse mokasit, get over it. Oot varmasti tehnyt muitakin, jo unohtamiasi typeryyksiä. Opi niistä. Ja edelleen - koitappa päästä omista virheistäsi yli...t. Ap

chinchi

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä t.ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajattelin virkistää keskustelua, kun täällä ja oikeassa elämässä näkee niin paljon suruun ja vihaan jämähtäneitä jätettyjä. Tekee mieli potkaista: Sä itse mokasit, get over it. Oot varmasti tehnyt muitakin, jo unohtamiasi typeryyksiä. Opi niistä. Ja edelleen - koitappa päästä omista virheistäsi yli...t. Ap

Kuvitteletko itse olevasi hyvä ja täydellinen ihminen, joka ei ole koskaan tehnyt virheitä?

chinchi

Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä jäin jätetyksi tuollaisen epätasapainoisen kukasta kukasta lentäjään taholta. annoin anteeksi liikaakin ja hyviä jaksoja saattoi kestää parhaimmillaan jopa viisi vuotta.

Ehkä se eron syy oli se, että valitsin ääliön lasteni isäksi. Onneksi hän on nyt sinun luonasi ja kuvittelet, että elätte onnellisena elämenne loppuun saakka. Tosin sulla on vasta pari vuotta sitä tosi elämää takana hänen kanssaan, jos sitäkään, kun ette edes asu yhdessä, mutta tulet päätymään samaan helvettiin kuin minäkin hän en kanssaan.

Meissä on se ero, etten anna paskaa anteeksi hyvien jaksojen varjolla.
Siinä vaan hyvät tunteet happanee, kasvavat hyvinä aikoina ja aina on sitä enemmän menetettävää KUN se huono jakso alkaa. Sori.. Olet vähän yksinkertainen.

chinchi

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko itse olevasi hyvä ja täydellinen ihminen, joka ei ole koskaan tehnyt virheitä?

En. Mutta pyrin oppimaan virheistäni ja odotan samaa muilta.
Jos olet kanssani parisuhteessa ja toistat jotakin pahaa käytösmallia, jota vielä yhdessä käsittelemme, odotan että opit jotakin. Kerta tai kaksi samaa virhettä vielä menee, mutta kolmas on jo tahallista.
Yleensä ne ihmiset jotka antavat itselleen omat sokeat pisteensä anteeksi - ja loukkaavat läheisiään toistuvasti - heittelevät tuollaisia syyllistäviä vastakommentteja kuin sinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En. Mutta pyrin oppimaan virheistäni ja odotan samaa muilta.
Jos olet kanssani parisuhteessa ja toistat jotakin pahaa käytösmallia, jota vielä yhdessä käsittelemme, odotan että opit jotakin. Kerta tai kaksi samaa virhettä vielä menee, mutta kolmas on jo tahallista.
Yleensä ne ihmiset jotka antavat itselleen omat sokeat pisteensä anteeksi - ja loukkaavat läheisiään toistuvasti - heittelevät tuollaisia syyllistäviä vastakommentteja kuin sinä.

Kiinnosti, siksi kysyin. Sinulla näyttää olevan taipumus heittäytyä aggressiiviseksi, sillä vain yhden ainoan täysin neutraalin kommenttini perusteella ehdit väsäämään minusta suhteellisen heikon keittiöpsykologin analyysin siitä miten käyttäydyn parisuhteessani... :)

Olen osittain kanssasi silti samaa mieltä. Jos toistaa samoja virheitä eikä kykene muuttumaan on vika itsessä. Silti mitä omia ja ystävieni parisuhteita olen seurannut, usein on kaksi eri tavoin "viallista" yksilöä ja aika harvoin voi tietää lopullisesti kumman vika suhteen päättyminen oli. Jos toinen ei kykene suhteen aikana kommunikoimaan toiselle siitä, että mitä toinen tekee väärin miten voisi olettaa toisen olevan edes kykenevä oppimaan...? Kun suhde äkillisesti loppuu ilman selityksiä, ei toinen välttämättä koskaan tiedä mitä edes teki väärin. Silloin on aika vaikea lähteä muuttumaan, ikävä kyllä.

Lisäksi kaikki aikuiset eivät saa kotoa sellaisia oppeja, että ihmissuhteisiin lähdettäisiin hyvin eväin.

chinchi

Vierailija kirjoitti:

Voin olla tasapainoinen, vaikka olen viallinen. Ymmärrän omat vikani ja pyrin niistä irti. Epätasapainoinen ei kykene itsekorjaavaan käytökseen ja on raskasta seuraa. En kaipaa sellaista.

T. Ap

Vierailija

Ap, kiinnitä seuraavalla kerralla huomiota eksaktimpaan ilmaisuun. Tasapainoinen, viallinen ja epätasapainoinen menevät ilman määrittelyjä tällä hetkellä aika iloisesti sekaisin kun sinä et sen tarkemmin jo alussa selittänyt mitä itse tarkoitat noilla käsitteillä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat