Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli olen ollut yksinhuoltaja lähes koko lapsen elämän ja teini vaan päättää niin.

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi olet teinin tahtoa vastaan?

Siksi, että etävanhempi ei ole koskaan välittänyt, eikä osoittanut mitään mielenkiintoa paitsi kostotilanteissa. Ei ole maksanut elatusapua, ei muutakaan tai ottanut lasta tykönsä koskaan. Ehkä mun nyt sitten vaan pitää kunnioittaa teinin tahtoa, vaikka se onkin järjenvastaista? Rakastan teiniäni ja välit olleet hyvät tähän saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei se varmaan ihan pelkästään teinin päätettävissä ole, kun 15-vuotias voidaan ottaa huostaankin jos kotiolot ei ole hyvät. Mutta antaisin koittaa. Todennäköisesti se toinen vanhempi joka kostoksi haluaa lapsen luokseen, kyllästyy nopeasti ja laittaa nuoren kapinallisen muuttamaan takaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet teinin tahtoa vastaan?

Siksi, että etävanhempi ei ole koskaan välittänyt, eikä osoittanut mitään mielenkiintoa paitsi kostotilanteissa. Ei ole maksanut elatusapua, ei muutakaan tai ottanut lasta tykönsä koskaan. Ehkä mun nyt sitten vaan pitää kunnioittaa teinin tahtoa, vaikka se onkin järjenvastaista? Rakastan teiniäni ja välit olleet hyvät tähän saakka.

Sinä olet aina tehnyt kaiken oikein ja exä (tietenkin) kaiken aina väärin, mutta on se vaan kumma, että teini sinne etävanhempansa luo haluaa. :)

Vierailija

Sinä päätät, älä anna murrosikäisen oikuille periksi. 18-vuotiaana saa muuttaa jos niin haluaa mutta ihan turha ennen täysi-ikäisyyttä enää vaihtaa majapaikkaa. Unohda koko juttu samantien.

Vierailija

Itsellä oli tilanne niin, että erossa lapsi jäi minulle 11v omasta halustaan ja sitten 16v halusi vielä vähän aikaa asua äidillään ennen kun muuttaa omilleen, niin tietysti OK. Ajatelkaa lapsen parasta.

Vierailija

Suostuisin tähän, jos asutte niin lähellä ettei koulut sun muut häirinny. Tässähän on selkeä riski siihen, että lapsesi on huomannut siellä olevan väljän (tai olemattoman) kurin ja ajattelee sen olevan hauskaa. Vaikka viikko-viikko onkin todella raskasta pienemmille lapsille, niin käyttäisin sitä lapsen kanssa ainakin alkuun, tai päästäisin kokonaiseksi kuukaudeksi lomalle kokeilemaan. Todennäköisyys on pieni, mutta on kuitenkin mahdollista, että ex-puolisosi on melkein 20 vuodessa muuttunut ja välittää jo jälkikasvustaan, vaikka on ehkä nähnyt elarit olevan sinun eikä lapsen hyväksi (mikä on yleinen väärä käsistys).
T N20, muistan vielä tuon iän niin kirkkaasti :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli olen ollut yksinhuoltaja lähes koko lapsen elämän ja teini vaan päättää niin.

Pilaat vaan välisi teiniin, jos käyt nipottamaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat