Vierailija

Kyse on siitä, että minulla on yrityssuunntelmat valmiina. Mutta jos sanon itse itseni irti ja aloitan samoja hommia tekemään yrittäjänä, se ei onnistu, työehtosopimus estää. Minusta ei tule täyttä kilpailijaa, vaan veisin mukanani ne työt, mitä olen tehnyt palkollisena ja kukaan ei firmassa tee. Yrittäjänä minulla olisi mahdollista saada samoja hommia myös pomon kilpailijoilta, nämä kun ovat sellaisia, mitä eivät monet mielellään tee, mutta on pakko.Lisänä on työt, joita olen sivuhommina tehnyt ennenkin, joten tausta on turvattu. Pomo veloittaa töistäni 50 euroa/h ja se on mielestäni kallis, itse voisin tehdä samoja hommia kotona laskujeni mukaan 35 eurolla tunti tai urakkapalkalla, laskennallinen hinta tuo 35 euroa. Investoinnit on aika pienet, pari tuhatta euroa ohjelmistoihin ja vähäisiä konttoritarpeita. Muu tarvittava löytyy jo. Eli homma on tarkkaan suunniteltu. Oikeastaan en TES:in mukaan saisi edes suunnitella kilpailevaa toimintaa, mutta jos pomo sanoo minut irti ja pidän hetken lomaa, ei pitäisi olla ongelmaa. Pitäisi kuitenkin saada sanottua irti fiksusti, siltoja polttamatta, joten mokailu ei kannata. Pomo voi olla myös asiakas, jos en polta siltoja.

Kommentit (14)

Vierailija

Missä tes lukee ettei saa lähteä kilpailijaksi. 

Muutamia kilpailun kielto estoja tiedän, että löytyy mutta niitä kirjoitellaan myöskin vailla pohjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Yrittäjä

Just just näitähän riittää pomo veloittaa 50. € ja sinä 35€ kannataa nyt vaan pysyä palkka työssä jos aikoo tehdä 15€ halvemmalla näitähän löytyy. Lappu luukulla ensimmäisen 3-5 vuoden sisällä

Selvästikään ett osaa hinnoitella töitä ! Olisikohan nyt niin että pomosi ymmärtää oikean hinnoittelun hiukan paremmin . Kuule ihan vinkkinä kun rupeat yrittäjäksi voit kuulee unohtaa tes.it ta muut sosialisti turvat. Yrittäjänä olet omilassi piste. Muista se tuo 15€ lisää tunnilta tarvitaan kun haluat pitää loma ( ensimmäisen 5 vuoteen voit unohtaa ) olet sairas, hankit oikeat vakuutukset ja niin edelleen ja niin edelleen.

Pomoksi ei sinulle tuon jälkeen anna mitään töitä jos kuvittelet muutaa niin olet väärässä.

Jos on munaa alkaa yrittäjäksi niin sanot itsesi irti jos ei niin parempi unohtaa koko homma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin siis otat lopputilin ja perustat oman firman kyseiseltä alalta. Tälle ei pitäisi mitään estettä olla?

On sille. Asiakkaiden vieminen on kyseenalaista jo itsellään. Lisäksi liikesalaisuudet kuuluvat yleensä kiellon piiriin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Just just näitähän riittää pomo veloittaa 50. € ja sinä 35€ kannataa nyt vaan pysyä palkka työssä jos aikoo tehdä 15€ halvemmalla näitähän löytyy. Lappu luukulla ensimmäisen 3-5 vuoden sisällä

Selvästikään ett osaa hinnoitella töitä ! Olisikohan nyt niin että pomosi ymmärtää oikean hinnoittelun hiukan paremmin . Kuule ihan vinkkinä kun rupeat yrittäjäksi voit kuulee unohtaa tes.it ta muut sosialisti turvat. Yrittäjänä olet omilassi piste. Muista se tuo 15€ lisää tunnilta tarvitaan kun haluat pitää loma ( ensimmäisen 5 vuoteen voit unohtaa ) olet sairas, hankit oikeat vakuutukset ja niin edelleen ja niin edelleen.

Pomoksi ei sinulle tuon jälkeen anna mitään töitä jos kuvittelet muutaa niin olet väärässä.

Jos on munaa alkaa yrittäjäksi niin sanot itsesi irti jos ei niin parempi unohtaa koko homma.

Ap meinaa vissiin "yrittää" pimeänä, koska yrittäjänähän sillä ei ole väliä kumpi osapuoli on irtisanonut sopimuksen.

Vierailija

Selvennätkö: " Minusta ei tule täyttä kilpailijaa, vaan veisin mukanani ne työt, mitä olen tehnyt palkollisena ja kukaan ei firmassa tee. "?

Kukaan firmassa ei tee mitä? Jos toimit samalla alalla ja kilpailette samoista asiakkaista edes osittain, susta tulee työnantajasi kilpailija. Voit sanoa itsesi irti ja aloittaa yritystoiminnan kilpailukiellon lakattua.

Vierailija

No hyvänen aika, pomohan on hinnan laskenut niin, että minun töistäni katetaan myös kiinteitä kustannuksia ja hän haluaa itselleenkin katetta, eri asiahan se on veloittaa omista töistään kotona tehden kuin työntekijän töistä. Isot firmat veloittavat vastaavista töistä 40-45 euroa tunnilta. Itseni tarvitsee elättää vain itseni ja työhuone on kotona valmiina. Homma, mitä paljon teen, on sellainen lisätyö, eli ei firman varsinaista toimialaa. Ap. 

Vierailija

Meinasitko pimeenä tehdä? Välttämättä et saa asiakkaita. Jos oikeasti haluat niin voitjan ehdottaa, että aloitat yrittäjänä ja jospa pomosikin tulisi asiakkaaksi. silloin hän maksaisi vain tehdystä työstä, työnantajakulut etc jäisi pois... paljon halvempaa yritykselle.

Vierailija

11; Tuota olen miettinyt kyllä, mutta miten verottaja suhtautuu? Monesti katsotaan, ettei noin voi kiertää, eli asiakkaita on haalittava muualta riittävästi. TES on suunnittelu- ja konsulttiala ja kilpailusääntö sanotaan tarkasti. Ei ole tarkoitus tehdä mitään pimeänä; kyllä tuolla 35 eurolla pääsee samaan kuin mitä nyt saan nettona ja lisäksi on jo nyt urakkapalkalla tehtäviä hommia, joissa pääsee voitolle. Homma menee vähän siihen tyyliin, että muut tekevät  valmiita koristeita ja minä valmistan paperia sitä varten. Eri ala, mutta vertauskuvana noin. "Paperinvalmistus" ei kuitenkaan kuulu toimialaan.  Miksen voisi myydä osaamistani 35 eurolla, jos isot myyvät 40 eurolla ja heidän pitää siitä kuitenkin saada työntekijän palkkakulujen lisäksi tuottoa? 

Mut hyvää joulua. 

Vierailija

Työnantajan ei kannata irtisanoa sinua, koska jos firmallasi menisi huonosti, voisit riitauttaa irtisanomisen ja entinen työnantaja joutuisi maksajaksi. Sinulla olisi kaksi vuotta aikaa riitauttaa asia ja vaikka olisit ko. aikana pyörittänyt yritystä ja juuri siksi halunnut irtisanomisen, ei sillä ole mitään merkitystä. Riitajutussa katsotaan vain irtisanominen ja sen ilmoitetut perusteet.

Liian riskialtista työnantajalle!

Vierailija

Minulta on joskus kaksi tuollaista pomo on riistäjäkapitalisti tyyppiä. Ei ymmärtäneet millainen rumba on yrityksen pyörittämisessä, sitten kun alkoi ennakkoverolappuja tippuun postilaatikkoon niin meni pojilla paska housuun. Toinen ei ole enää töissä ollenkaan ja se melkein maksettu talokin meni, toinen sai nöyryyttä ja palas palkkatöihin. Minulla ei tule tekemään töitä koskaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat