Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mieheni ilmeisesti säännöistä lapsen kuljetuksen osalta. Hän nykyisin laittaa kertomansa mukaan pojan etupenkille istumaan siten, että laittaa takapenkille suunnitellut turvaistuimen siihen. Hän oli pari kertaa kuljettanut lasta kuulemma myös ilman turvaistuinta, koska poika on kuulemma niin iso. Sanoin, että se raja on 135 cm, niin mies tuumasi, että "kyllähän tuo meidän poika on jo niin iso", vaikka todellisuudessa poika on noin 100 cm. Äsken lähtivät anoppilaan joulunviettoon keskenään (jäin kuopuksen kanssa kotia puunaamaan -- mies sitten tsekkaa palatessaan, kuinka siistiä on) ja soitin, niin taas oli kuulemma laittanut turvaistuimen etupenkille. Muutenkin etupenkki on vaarallisempi paikka istua tilastojen mukaan ja siinä on airbag. Tosin istuin on kasvot menosuuntaan (senkin osalta aikanaan yritin valistaa, että pitäis olla selkä menosuuntaan, mutta mies ei kuunnellut tuolloinkaan mielipidettäni). Mitä voin tehdä, kun mies ei piittaa lapsen turvallisuudesta? :(

Kommentit (8)

Vierailija

Itse vain toivon, että poliisi ottaisi hänet puhutteluun ainakin tai antaisi sakot. Mieheni on todella outo ja säännöistä ja läheisten turvallisuudesta välinpitämätön muutenkin. Meinasi yhden riidan aikana kaataa illeyksissään kirjahyllyni, mutta lapset olivat ihan lähellä. Tyytyi sitten vain rikkomaan kirjoituspöytäni (onneksi).

Ja mies ei ole elämänkoululainen, vaikka hän on wt-kodista (tai paremminkin punaniskakodista maaseudulta suomalaisittain), sillä hänellä on kolme yliopistotutkintoa. Muttahän on muista piittaamaton k*sipää, jonka kanssa vielä olen yrittänyt sinnitellä tilanteen pakosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olipas vaikeaselkoinen teksti...
Suosittelen etsimään miehelle tietoa turvallisesta lapsen kuljettamisesta. Esimerkiksi TM:stä tai muusta alan lehdestä, niin asia voi olla "uskottavampaa" miehellesi. Myös Youtubesta löytyy hyviä esimerkkejä.
Miehesi tapa kuljettaa lasta etupenkillä on vaarallinen, koska turvatyyny on mitoitettu aikuisen koon mukaan.

Vierailija

Mitä mun pitäis tehdä, että hän uskoisi minua? Laitoin hänelle sähköpostitse tutkimustuloksia ja lakipykäliä, mutta hän ei halunnut lukea niitä. Hän ei pidä minua minään, sillä olen vain nainen ja häntä huonommin koulutettu, joten millään sanomisillani ei ole mitään merkitystä hänelle, kun en ole mikään "auktoriteetti". :( Mies aina sanoo, että perheessä hänen sanansa on laki, jota ei saisi kyseenalaistaa tai muuten rikkoutuu tavaroitani. Vain auktoriteetit voivat kyseenalaistaa häntä (viranomainen tai tieteellisesti ansioitunut henkilö tai joissain tapauksissa hänen omat kaverinsa tai vanhempansa).

Vierailija

Njääh, taas provo jossa liikaa yksityiskohtia. Toi "mies tsekkaa palatessaan kuinka siistiä on" paljasti sut. Tarkkuutta, arvon naiset!

Vierailija

Vinkki seuraavaa provotekelettä varten: pudottele yksityiskohtia hiljalleen samalla kun vastailet muille. Älä paukuta niitä noin kolmeen viestiin peräkanaa malttamattomana, että miksei nyt kukaan ärhäkkänä tartu tähän. Kunnon provo vaatii tarkkuutta, malttia ja sen verran osaamista, että miehen sikamaisuus tulee tekstiin kuin huomaamatta eikä sitä korosteta liikaa.

Hpsu

Meilläkin mies vähätteli kielteistä mielipidettäni lasten kuljettamisesta etupenkillä siihen saakka kunnes hänen isokokoiselta kaveriltaan oli lähtenyt taju turvatyynyn lauetessa pienessä auto-onnettomuudessa. Jos turvatyynyä ei olisi ollut niin ei olisi käynyt mitenkään.. oli vaan huonoa tuuria, että turvatyyny sattui laukeamaan. Kaverinsa tapauksen jälkeen jotenkin hoksasi, että jos lapsi olisi ollut vastaavassa tilanteessa niin pahimmillaan olisi mennyt niskat nurin.

m

Kyllä minäkin kuljetan 1m pitkää 3v lasta etupenkillä turvaistuimessa kärsä menosuuntaan ja autossa on ikävä kyllä airbag.
mikä siitä nyt niin vaarallista tekee?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat