Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis: nainen olen, kohta kolmekymppiä täyttyy. Tukkani on luonnonlaineikas, kuiva, maantienharmaa. Viimeisen vuoden aikana päästäni on puskenut lähes pikimustia, jouhimaisia, hyvin kiharia ja paksuudeltaan vaihtelevia hiuksia. Siis sellaisia oikein käkkärän kiharia, aivan kuin kreppiraudalla käsiteltyjä. Tuollaisia yksittäisiä mustia lampaita olen bongannut hiusteni seasta ennenkin, mutta tässä olen tutkiskellut päätäni viime aikoina tarkemmin ja huomaan, että tällä hetkellä suurin osa uusista, muutaman sentin mittaisista suortuvista on tätä "uutta", omaan silmään kitukasvuiselta näyttävää hiuslaatua. Mistähän johtuu? Lääketieteestä ei kuulemma löydy selitystä tälle, olen useammalta lääkäri-tuttavalta kysellyt. Ja en suinkaan usko, että olisin ainoa kellä tällaista ilmiötä on, joten jos tiedät asiasta jotain vaikket hiusalan ammattilainen olekaan, niin hihkuhan!

Kommentit (3)

Kampaaja

Heippa täällä kampaaja! Tuo on kovin vaikeaselitteinen aihe. Muistaakseni joku solumuutos/häiriö hiustupessa aiheutti tämän. Niitä muutoksia kun voi olla monenlaisia ja monesta syystä johtuvaa joihin ei välttämättä pysty itse vaikuttamaan. Ihmisen selittämättömät oikut ;) ei ainakaan huolissaan tarvitse olla! Näitä aina tulee ja menee :) hyvää joulun aikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Okei, kiitos! :) En ole kovin huolissani vielä ollut, lähinnä olen miettinyt että jos kyse oiskin jostain ravinteiden puutteesta, mikä ehkä voisi saada harmia aikaan muuallakin kehossa. Eipä siinä, tummempi hiusväri oiskin ihan tervetullut muutos, kun näköjään en vanhaa väriä juuri kasvatakaan enää.

Sikäli ihan loogiselta kuulostava selitys kampaajalta, sillä eikös sytostaattihoitoja saaneillakin kasva hiukset usein takaisin tummempana ja kiharana hoitojen loputtua, kun ensin hoitojen aikana hiustupet ovat vaurioituneet solumyrkyistä? Tämän perusteella saankin heikolla päättelyketjulla vaikka mitä teorioita kehiteltyä. Jokin autoimmuunitauti kai voisi hiustuppia vaurioittaa. Pälvikalju? Nojoo ehkä en vielä mieti sellaisia kun hiukset kuitenkin pysyvät päässä.. -ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat