Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

joka esittää avutonta, kuin semmoisesta joka näyttää pärjäävän ulospäin itse?

Kommentit (17)

Vierailija

Koska miehet pitävät mm. naisten "pelastamisesta". Eli jos jollain naisella on ongelma, on supermiehekästä jos mies pystyy auttamaan. 

En tiedä montaa parempaa tunnetta kuin esim. se jos nainen ei jaksa nostaa jotakin, menet paikalle ja kannat kohteen kevyesti sinne minne nainen haluaa. Sanokaa sikamieheksi ja sovinistiksi, mutta näin se vaan on :D

Nämä nyt tällaisia yksittäisiä pieniä esimerkkejä. En usko, että kovin moni mies kuitenkaan preferoi ihan uuvattia vauva-naista, joka ei mukas osaa mitään eikä pysty mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska miehet pitävät mm. naisten "pelastamisesta".

Noh, ainakin mies haluaa yleensä olla hyödyllinen, jopa tarvittu, eikä tämä rajoitu seurusteluun.

Vierailija

Itse olen myös ihmetellyt sellaisia avuttomia flirttikanoja että miten miehet oikeasti semmoisiin lankeavat. Itselleni kunniakysymys pystyä hoitamaan itse asiat. Ärsyttää jos joudun pyytämään apua joltain mieheltä.

Vierailija

Tämä on jotain hoivaa ilman jääneiden naisten katkeraa mantraa, ei mitään muuta. Tosiasiassa sukupuolista riippumatta ihmiset "pelastavat" lähimmäisen rakkauden (ja kyllä muunkin rakkauden) nimissä toisiaan, aivan samoin kuin mahdollisesti tulevat joskus itsekin pelastetuiksi, toivottavasti. Kukaan ei elä täysin jas totaalisen yksin. Harva esittää mitään, elämä ei ole mitään kenraaliharjoitusta, se on ihan totta ja tapahtuu juuri nyt. Sukupuoli ei ole oleellinen, on vain kyse ihmisistä, kuka sitä osaa ja haluaa yrittää olla.

On niin kovin monta keinoa repiä etenkin joku toinen nainen maahan mutaan, jos itsellä on jotenkin paha mieli jostain asiasta. Eniten elämässäni olen ollut pettynyt joihinkin naisiin, heistä kun odotin enemmän. En minä silti sano koskaan mihinkään mitään kovin lopullista.

Vierailija

Aihetta sivuten.

Näin kerran kun pyörätuolissa oleva nainen tavoitteli marketissa tuotetta johon ei yltänyt. Ohi mennessäni otin tuon tuo tuon tuotteen  ja sanoin "voinko auttaa olkaa hyvä", niin yllätyksekseni sain kovan vastaiskun jossa kyseinen nainen sanoi että hän ei ole avuton ja avun tarpeessa vaikka on vammainen. Pistin tuotteen takaisin hyllyyn ja pyysin anteeksi, enkä sen jälkeen ole yrittänyt olla avulias.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aihetta sivuten.

Näin kerran kun pyörätuolissa oleva nainen tavoitteli marketissa tuotetta johon ei yltänyt. Ohi mennessäni otin tuon tuo tuon tuotteen  ja sanoin "voinko auttaa olkaa hyvä", niin yllätyksekseni sain kovan vastaiskun jossa kyseinen nainen sanoi että hän ei ole avuton ja avun tarpeessa vaikka on vammainen. Pistin tuotteen takaisin hyllyyn ja pyysin anteeksi, enkä sen jälkeen ole yrittänyt olla avulias.

Mä olisin juuri tuommoinen kuin se pyörätuolinainen :D

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aihetta sivuten.

Oon huomannut, että vammautuneet ihmiset saavat eniten itsetuntoa siitä, kun saavat itse aikaan asioita. Tietysti harmi, jos he eivät käsitä, ettei tuollainen paketin antaminen heitä estä saamasta asioita aikaiseksi kuitenkaan tai sitä tarkoita, että auttaja katselisi heitä alaspäin.

Vierailija

Kyllä minä ainakin miehenä arvostan sukupuoleen katsomatta niitä, jotka toimivat ja tekevät tai ainakin yritttävät tehdä voitavansa. Sen sijaan, että oldottaivat yhteiskunnnan tai sadun prinssin tai prinsessan pelasavan tilanteen kuin tilanteen. Toisaalta onhan se satunnaisesti imartelevaa ja itsetuntoa korottavaa jos ja tai kun oikeasti on voinut olla toiselle mahdollisesti avuksi ja on samalla saattanut oppia ja oivaltaa siinä samalla itsekin ennen näkemättömän tai muuten oivan ratkaisun tai kun on  tehnyt sen oikeasti arvokkaan työn tai toimen.

Sen sijaan kehuminen ja tai jotenkin äänekäs kehuminen, jostain tavanomaisesta asiasta, ainakin minua enempi vaivaannuttaa. - En suinkaan ole elukka, jota täytyisi muistaa palkita itsestään selvyyksistä.

Tietysti on kiva tai erinomaista jos ja kun nainen (tai mies) säilyttää oman aktiivisen ja huomaevaisen asenteensa / tavat samalla, eikä huomatessaan minun hoitavan jonkun jutun taannu itse lapseksi ja oleta, että koska minä tein tämän tai tuon niin hän voisi vastaisuudessa olettaa minun yksin hoitavan nämä asiat, ilman minkäänlaista mahd. vastavuoroisuutta. - Niin eikä tämä nyt tarkoita, että jokaisesta naiselle (tai miehelle) osoitamastani teosta odottaisin vastasuoritusta.   

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihetta sivuten.

Mä olisin juuri tuommoinen kuin se pyörätuolinainen :D

ap

Mä en. Miksi sä olisit?
Mä tykkään siitä, kun asioita tehdään mun puolesta. Mitä enempi, sen parempi. Jää mulle aikaa ja voimia tehdä sitä, mistä itse tykkään. En tykkää ärsyttävästä ja hyödyttömästä ponnistelusta. Jos joku muu pystyy tekemään saman ilman hikeä, kuin minä hien kanssa, niin apu tänne kiitos vaan!
12

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kumman itse valitsisit, sen joka ei kaipaa seuraasi, vai sen joka tarvitsee sinua?

Ihan kaksi eri asiaa. Voin viihtyä miehen seurassa, muttei se tarkoita sitä että mun pitäisi olla avuton.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan kehuminen ja tai jotenkin äänekäs kehuminen, jostain tavanomaisesta asiasta, ainakin minua enempi vaivaannuttaa. .

.   

Naulan kantaan. Monesti miehet tuntuvat kuvittelevan että kaikki naiset pitävät tuon kaltaisesta kehumisesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kumman itse valitsisit, sen joka ei kaipaa seuraasi, vai sen joka tarvitsee sinua?

Eikö sinun seuraasi voi kaivata ihan sen sinun seurasi takia? En ymmärrä. Pitääkö olla muuta tarvetta kuin viihtyä kanssasi ja pitää sinusta?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat