Vierailija

Nykyajan nuoret naiset kouluttautuvat niin korkealle, että unohtavat oman paikkansa. Sanooko nykyään termi "kodin hengetär" heille yhtään? Enää ei nainen kokkaa lämmintä kotiruokaa, siivoa paikkoja kodikkaimmiksi tai ole tarpeeksi läsnä lasten kanssa. Lapsia ei välttämättä tehdä ollenkaan, kun oma ura on tärkeämpi!

Olen surullinen tästä. Tuosta vain voivat naiset palkata siivoojan, kokin tai lapsenhoitajan. Ei tule olemaan perinteisiä perherooleja, kun naisetkin yrittävät tavoittaa miehen roolin perheessä. Sukupuoletkin yritetään neutralisoida, vaikka on ja tulee olemaan kaksi eri sukupuolta, joille on omat tehtävänsä.

Siskontyttöni yrittää isoveljensä tapaan hakeutua oikeustieteelliseen, vaikka kaikki me tiedämme, että siellä nainen ei kerta kaikkiaan menesty. Naisella ei ole kylmää ja vakaata miehen asennetta vaan hellä ja lämmin asenne sekä kyky taipua empatiaan, josta erityisesti hoitoaloilla hyötyy. Olen yrittänyt vihjailla tyttöä siirtymään hänelle sopivampaan alaan, mutta itsepintaisesti on todennut löytävänsä oikiksesta hänelle sopivan ammatin.

Inhottaa, kun edes siskoni ei ole tästä samaa mieltä kanssani vaan käskee minua tukemaan tyttönsä päätöstä. Eikö hänkään ymmärrä, kuinka sokeaksi olemme tulleet, kun naisetkin pyrkivät samoihin tulotasoihin miesten kanssa? Kohta asevelvollisuus koskee naisiakin!

Halusin avautua tästä minua piinaavasta ja huolestuttavasta ilmiöstä. Toivottavasti tämä on vain ohimenevää ja ihmiset tajuavat, että perinteiset sukupuoliroolit ovat oikea tapa elää.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Olet siis valinnut vanhanpiian elämän? Perinteisestihän sairaanhoitaja valitsi uransa ja se merkitsi, että perheelle ei ollut sijaa. Ei hoitajasta mitään kodin hengetärtä saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mutta hei! Sinähän voit ap ihan hyvin pitää perinteistä kiinni omalta osaltasi. Et voi sitä tehdä kenenkään muun puolesta, joten koko juttusi on aika tyhjä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet siis valinnut vanhanpiian elämän? Perinteisestihän sairaanhoitaja valitsi uransa ja se merkitsi, että perheelle ei ollut sijaa. Ei hoitajasta mitään kodin hengetärtä saa!

Katso ympärillesi. Yhä useampi nainen, joka sairaalassa opiskelee, tulee olemaan lääkäri. Ei nainen sellaista stressiä ja painetta kestä. Kahvitauolla pitäisi pystyä purkamaan omat huolensa työtovereiden seurassa, mutta miesvaltaisella alalla ei sellaiseen pysty. Miehet ovat tarkoitettu kovapäisiin hommiin eikä naisesta sellaiseen ole. Parin vuoden päästä voimme havaita, että minä olin oikeassa.

Ymmärrän, että tämä on hyvin "tylsää" (hassu termi asian vakavuuden ottaen huomioon?) ja huonoa, sillä naisen perinteinen rooli perheessä tuntuu katoavan.

AP

Vierailija

Ap, mennäänkö naimisiin? Voit tulla meille kokkaamaan, siivoamaan ja tarvittaessa voit hoitaa ekstrapalveluja, jos tiedät mitä tarkoitan? ;)

Mies 49v

Vierailija

Minunkin on ollut hankala löytää potentiaalinen tyttöystävä, jonka viittis näyttää vanhemmillekki, mut eipä oo sopivaa vaimomatskua löytynyt :( en haluais iha ketä tahansa Siwan kassaneitiä poimia, mut tuntuu et vaihtoehot alkaa olla vähissä, jos haluais sellaisen perinteisemmän kodin tunnelman aikaan.....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Katso ympärillesi. Yhä useampi nainen, joka sairaalassa opiskelee, tulee olemaan lääkäri. Ei nainen sellaista stressiä ja painetta kestä. Kahvitauolla pitäisi pystyä purkamaan omat huolensa työtovereiden seurassa, mutta miesvaltaisella alalla ei sellaiseen pysty. Miehet ovat tarkoitettu kovapäisiin hommiin eikä naisesta sellaiseen ole. Parin vuoden päästä voimme havaita, että minä olin oikeassa.

Ymmärrän, että tämä on hyvin "tylsää" (hassu termi asian vakavuuden ottaen huomioon?) ja huonoa, sillä naisen perinteinen rooli perheessä tuntuu katoavan.

AP

Perinteisesti sairaanhoitaja on pärjännyt ihan yksin osastolla 24/7 noin 30 potilaan kanssa, lääkäri on käväissyt kaikkein pahimpia tapauksia katsomassa. Siinä kuule on pitänyt kestää stressiä ja painetta ihan eri tavalla kuin nyt. Palataan menneeseen, palaataan perinteisiin ja saat huoneen osaston päästä. Siellä voit nukkua joskus tunnin tai kaksi, kun yliyökkö hoitaa työtäsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kuulostat katkeroituneelta. Eikö ollu tarpeeksi aivoja kouluttautua enempää?

Minulla on aivoja tietää, mitä voin tarjota työssäni. Se on empatia, lämpö ja rakkaus.

AP

Vierailija

Enpä jaksa uskoa, että kukaan kollega noin ajattelisi. Sitä paitsi, eipä meistä oikein "kodin hengettäriksi" olisikaan, koska mehän olemme töissä silloin, kun pitäisi "palvella perhettä". Puoliso ja lapset ne siivouksenkin joutuvat usein hoitamaan keskenään äidin / isän paiskiessa töitä sairaalassa. Juhlapyhistä puhumattakaan.

Jos rooli jota kuta nuorta kuitenkin houkuttaa, kannattanee opiskella alakoulun opettajaksi. Tällöin työpäivät ovat lyhyitä, viikonloput vapaita, lomat pitkiä, eikä töitä koskaan juhlapyhinä. Valitsit siis provoosi väärän ammatin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulostat katkeroituneelta. Eikö ollu tarpeeksi aivoja kouluttautua enempää?

Minulla on aivoja tietää, mitä voin tarjota työssäni. Se on empatia, lämpö ja rakkaus.

AP

Mahtaako nykysairaaloissa pärjätä noilla avuilla? Jossain teholla tai leikkaussalihoitajana? Käsittääkseni ainakin niissä pitää kyetä varsin stressaavissakin oloissa suorittamaan nopeita toimenpiteitä ja päätöksiä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli loisto huomio. Silloin kun laivat oli puuta ja miehet rautaa, niin sairaanhoitajan työ oli todellinen ura naiselle.

Vierailija

Vähän väsynyttä läppää ap:lta. Onneksi monet naiset tienaavat kohtalaisen hyvin nykyään, ettei tarvitse jäädä kotiin hellan ja nyrkin väliin, vaan voi ostaa palvelut suoraan kotiin ammatti-ihmisiltä. Tervetuloa nykyaikaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat