Mitä ruokia sinä et saanut lapsena syödä vanhempiesi lisäainekammon vuoksi?
Kommentit (24)
Voi kun jokin kammo olisi ollutkin. Minä kyllä sain kaiken mahdollisen "vitamiinin": äiti teki ruokaa alumiiniastioissa runsaasti, syötiin paljon maksaa, runsassuolaista ja -rasvaista ruokaa, usein oli itsepyydettyä haukea tai vastavuoroisesti eineksiä jne.
Ja pisteenä iin päällä, vanhemmat polttivat sisällä ja autossakin. Joten periaatteessa olen tupakoinut elämäni ensimmäiset 15 vuotta.
Siinäpä eväitä elämälle, joten olisin ollut kiitollinen pienestäkin kemikaalikammosta.
Meillä ei mielellään käytetty liivatelehtiä, koska ne oli kuulemma valmistettu lehmän aivoista...
Niiden sisällöstä sen enempää tietävänä, nykyään niin minä kuin äitinikin käytetään liivatelehtiä surutta.
Toki karkit/limsat/mehut/yms. vain herkkupäivälle, mutta eiköhän siinä ollut kyse vain järkevästä ruokavaliosta eikä niinkään yksinomaan lisäaineiden välttelystä.
Ruokaan suhtauduttiin jotenkin normaalimmin kuin nykyään. En muista, että kukaan olisi vaahdonnut mistään lisäaineista. Liiasta sokerin syönnistä varoiteltiin lähinnä karieksen takia.
Suurin osa lisäaineista on muuten sellaisia, joita esiintyy esim. kasviksissa luonnostaan. Mm. monet sakeuttamis- ja väriaineet. Ei ole mitään syytä mihinkään lisäainehysteriaan.
Viinirypäleitä meillä ei koskaan ollut lisäaineiden takia.