Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo "sairaus": kutina ja mustat murut iholla

Vierailija
23.12.2015 |

Mulla on ollut selittämätöntä kutinaa kuukausien ajan. Olen käynyt eri lääkäreillä monta kertaa, mutta kukaan ei ole syytä keksinyt ja mikään ei ole auttanut. Osaako kukaan neuvoa?

Kutinaa on jokapaikassa vartalolla, myös kasvoissa. Pahiten kutiavat paikat ovat kasvot, sierainten sisäpuoli, korvat ja käsivarret. Mutta kutinaa on myös selässä, vatsalla ja jaloissa. Ihollani on kutinakohdissa pieniä mustia murusia/pisteitä. Ihoa voimakkaasti hangatessa tuntuu, että pisteet tulisivat ihoni sisästä? Pahiten mustia murusia tulee sääristä ja kasvoista etenkin suihkun jälkeen kun olen rasvannut ihoa..mustat murenat siis jotenkin tarttuvat ihovoiteeseen ja niitä on iholla paljon. Ne ovat todella pikkiriikkisiä pikimustia, yleensä pyöreänmuotoisia pisteitä

Olen kokeillut erilaisia antihistamiineja, hydrokortisoonia, ihorasvoja ja mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Verikokeet on otettu, myös maksa-,munuais,keliakia-, ja kilpirauhaskokeet ja arvot hyvät. Lääkärin mielestä kyseessä ei ole syyhy. Käytäviä tai ihottumaa ei ole ollut missään kohtaa. Olen kuitenkin toistanut syyhyhoidon 3kertaa Nixillä ja Nix shampoolla mutta sekään ei kutinaa vienyt. Asun mieheni kanssa ja hänkin rasvasi itsensä vaikla hänellä ei kutinaa ole ollut. Siivottiin huusholli, pakastettiin, pestiin kaikki tekstiilit, oltiin suojakäsineet kädessä, ja oltiin evakossakin viikko ja taas sama rumba. Kutina ei lähtenyt mihinkään. Viimeisestä syyhyhoidosta on pari-kolme kuukautta aikaa.
Miehelläni ei ole kutinaa ollut kokoaikana vaikka nukumme samassa vuoteessa. Olen ollut useissa paikoissa yökylässä ja kenelläkään muulle ei ole ilmennyt kutinaa.

Kutina on jokapäiväistä ja laskenut elämänlaatuani. Minulla ei ole aavistustakaan mistä voisi olla kyse. Lääkäritkään eivät ole osanneet sanoa yhtään mitään. Ainoa vihje kutinaani on nuo mustat roskat/murut ihossa. Mistä kummasta ne voivat johtua? Google antaa vastaukseksi syyhy mutta 3eri lääkäriö vakuuttanut että ei ole. Eikä syyhylääkkeistä, siivouksesta ole ollut apua. Iholla ei ole käytäviä, ihottumaa eikä mitään jälkiä tai pisteitä. Eikä kutina ole tarttunut mieheenikään.

Kommentit (677)

Vierailija
481/677 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin ihan tauti kyseessä

Vierailija
482/677 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei perhe Espoosta, teidän tilanne kiinnostaisi kovasti??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/677 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muut kohtalotoverit, onko joku jo onnistunut saamaan Jeesiä jostain?

Vierailija
484/677 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs itsehoitokonsteja on?

Vierailija
485/677 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5072536/#!po=20.8333

Tuolla juttua morgellonista. Potilaista on löytynyt borrelia-bakteereita, eli myöhäis Lymen tauti on yksi mahdollinen aiheuttaja. Ota tästä nyt selvää, punkki vai syyhypunkki.

Tässä myös morgellonista

https://www.lymedisease.org/morgellons-disease-not-delusion-says-new-st…

Vierailija
487/677 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tähän on parannuskin. Onko täällä vielä kuinka monta jotka etsii apukeinoja?

Vierailija
488/677 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa rohkeasti viestiä perustettuun sähköpostiin tai soittakaa; se kannattaa 😊

Vierailija
489/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tilanne perheellä Espoossa?

Vierailija
490/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastaavia keskusteluja on viime vuosien varrelta useilla eri nettikeskustelupalstoilla, mm.trooppinen syyhy nimikkeellä. Erittäin surullinen tilanne, että ihmiset joutuneet hakemaan apua Suomen ulkopuolelta, kun tietämystä ei ole täällä. Täällä osaaminen loppuu antihistamiineihin, kortisoniin ja luulotautiin. Kuinkahan kauan vielä menee, että tietotaito asiaan liittyen tänne kantautuu...

Vierailija
491/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

506 - kiitos juuri näin!! Ja tällä hetkellä ei pääse ulkomaille.

Vierailija
492/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutteko tietämään; että mihin ulkomaille on suunnattu?

Vierailija
493/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saamaan apua?

Vierailija
494/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirallani oli joskus tällainen ongelma. Pelästyin kun luulin, että kyse on jostain parasiitista. Käytiin eläinlääkärissä ja saatiin diagnoosiksi tukkeutuneet ihohuokoset tai talirauhaset (en muista kumpi). Tuo johtui sellaisesta koirashampoosta, joka ei sitten sopinutkaan koirani iholle.

Googlella löysin tällaisia kuvia

https://cystpop.com/wp-content/uploads/1550106479_hqdefault.jpg

https://preview.redd.it/rlbjpyppwvh21.jpg?width=960&crop=smart&auto=web…

Voisiko olla jotain vastaavaa? Joku uudenlainen kemikaali jossain, joka aiheuttaa tuollaista?

Vierailija
495/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helevetiä olen lukemassa?? Pelottavaa!

Vierailija
496/677 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä oikeasti pelottavaa enkä tälläistä helvettiä soisi edes vihamiehelleni

Vierailija
497/677 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe Espoosta- saitteko apua?

Vierailija
498/677 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerätään joukkoa yhteen eli kaikki kenellä samankaltaista, niin laittakaa mahd.pian viestiä tai soittakaa. Meitä on jo muutamia, mutta mitä isompi määrä sen parempi. Asiaa viedään eteenpäin... Ja miten te olette pärjänneet perhe Espoosta...

Vierailija
499/677 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaisesta vieraasta syyhypunkkikannasta tms vieraasta lajista taitaa olla kyse. Hyvä, jos asia menee eteenpäin, sillä netti tuntuu olevan täynnä ihmisiä , jotka kärsivät vastaavasta ; syyhy - keskustelujen alaisuudessa aivan samoja juttuja. Meille Suomeenkin on siis jollain ihmeen tavalla kantautunut monenlaista uutta viime vuosien aikana. Voi vaan miettiä, että miksiköhän, ja jopa meille Suomeen... Pitäisiköhän lääkärienkin hieman päivittää koulutustaan...

Vierailija
500/677 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei perhe Espoosta, teidän tilanne kiinnostaisi kovasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän