Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paheksutko niitä jotka eivät vietä joulua?

Vierailija
23.12.2015 |

Usein huomaa kuinka joulua viettämättömiltä kysellään, että ettekö nyt edes vähän vietä joulua tai eikö nyt kerran vuodessa olisi kiva elää muutakin kuin arkea. Joulua viettämättömien viestejä alapeukutetaan. Kuulutko sinä näihin paheksujiin? Tuntuuko sinusta että on väärin olla viettämättä joulua ja kyseenalaistat jouluttomien valinnan olla viettämättä sitä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytäänpä aiheessa.

ap

Vierailija
42/58 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysytäänpä aiheessa.

ap

:D Eikös joulun päätähti olekaan Jeesus? Raamattu on siis hyvinkin aiheessa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyway, joulun ajan stressaava ja melkein panikoiva ilmapiiri on hyvin tarttuva. Kävin ostarilla ja Clas Ohlsonilla ja ostelin vaikka mitä. Tuntui kuin olisi pakko ostaa, jotain. Inhoan tätä joulun ajan rauhattomuutta. Se ei ole Jumalasta. Ruualla mässäys mainitaan muuten samalla viivalla yhtä syntisenä kuin juopottelu.

Vierailija
44/58 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan paheksu. En itsekään vietä vappua tai juhannusta.

Vierailija
45/58 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuota joulunviettoa nyt lasketaan. Mitään muuta en ole tehnyt, kuin ostanut jouluruokia, mutta jotain sitä täytyisi syödä kuitenkin ..

Olen yksin kotona. Ei koristeita. Pari kynttilää ajattelin sytyttää ja katsella elokuvia jouluna ja syödä.

Vierailija
46/58 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein huomaa kuinka joulua viettämättömiltä kysellään, että ettekö nyt edes vähän vietä joulua tai eikö nyt kerran vuodessa olisi kiva elää muutakin kuin arkea. Joulua viettämättömien viestejä alapeukutetaan. Kuulutko sinä näihin paheksujiin? Tuntuuko sinusta että on väärin olla viettämättä joulua ja kyseenalaistat jouluttomien valinnan olla viettämättä sitä?

En,enkä ymmärrä mitä se toisten joulunviettämättömyys jouluihmisten napaa kaivaa.Sinkkuna en viettänyt joulua,söin jouluna pakastepitsaa ja katsoin telkkaria,en koristellut kotia tai mitään.Tutut surkuttelivat,että voi raukkaa kun olen ihan yksin jouluna.

Siis tietysti käy surku ihmisiä,jotka ovat oikeasti yksinäisiä jouluna tai ei ole varaa juhlia sitä kunnolla,mutta jos joku ihan aidosti ei välitä joulusta,sellaisen pahksuminen on typerää ja ahdasmielistä.

Vierailija
47/58 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin alkoholistiperheessä ja joulut olivat lapsuuden raskainta aikaa. Päätin, että aikuisena en vietä joulua koskaan. Mieheni on menettänyt läheisensä juuri jouluaattona, joten hänellekin tulee joulusta pelkästään surullisia ja ahdistavia muistoja. Siksi emme vietä joulua vaan meillä on ollut tapana matkustaa joululomalla ulkomaille. Todellakin ärsyttää, kun ihmiset paheksuvat ja painostavat, että pakkohan joulua on viettää.

Vierailija
48/58 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään, että tuollaisia paheksujia olisi. Itse en ainakaan kuulu heihin.

Käteväähän se on, jos kaikki eivät vietä yksiä ja samoja juhlapyhiä. Välttämättömiä joulunakin tehtäviä töitä varmaan tekee mielellään moni, joka ei joulua vielä. Saahan niistä monella alalla tavallista paremman liksan.

Vierailija
49/58 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vietä joulua ja paheksun niitä vänkääjiä, jotka ei tajua, että en juhlista joulua mitenkään.

Ykskin kerran jankkasi, että enkö tykkää joulun ruuista. Sanoin, että tykkään ja voin syödä niitä ihan milloin vaan, en pelkästään jouluna.

Saako kinkkuja kaupasta ympäri vuoden?

Ainakin kauppahallista saa, jos tilaa. 

Jouluruokia on muitakin. Esimerkiksi riisipuuro.

Vierailija
50/58 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän perinteistä suomalaista talvipäivän seisausta jolloin aurinko taas nousee pesästään.

Joulu on tuontitavaraa.

Vierailija
51/58 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu vaan ymmärrän oikein hyvin. Minua ahdistaa joka vuosi vaan enemmän tuo pakonomainen joulunvietto lahjoineen ja ruokineen. Pakko-ostamista sinne tänne vaikka kuinka yrittää sanoa aikuisille ihmiselle että joko vois vähentää sitä ja vain lapsille. Itse en kaipaa yhtään pakollisia sukulaisvierailiua joihin joka vuosi pakotettiin, nyt ei onneksi tarvitse.

Kyllä minä kotiani koristelen jonkun verran mutta haluaisin nauttia hiljaisuudessa yksin, vaan ei ole muu perhe/sukulaiset antanut siihen tilaa ja mahdolisuutta. 

Vierailija
52/58 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#JoulutOn

Vierailija
53/58 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ylipäätään kuuluu muille mitä kuka viettää tai ei vietä? Ettehän te tänne meidänkään kotiin näe mitä täällä on. Jokainen elää kuten elää. En minä kerro kaikille mitä omistan tai syön. 

Vierailija
54/58 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tunnutaan paheksuvan sitä, jos ei vietä joulua täsmälleen kuten kaavan pitäisi olla.

Eli joulusiivous, jolloin puunataan kaikki kaappeja myöten. 

Jouluruoka, kaikki perinteiset laatikot ja rosollit kinkun lisäksi, ja tietysti alusta asti itse tehty.

Aattoiltana odotutetaan lapsia niin iltamyöhään kuin vain mahdollista, ennenkuin saavat väsyneinä viimein avata lahjat, jolloin ei niitä väsymyksestä jaksa edes ihastella. 

Pahin varmaan tuo vika kohdan rikkominen. Kerroin yksi joulu av:lla, että lapseni saa avata lahjansa jo heti aattoaamuna. Lapsestani tulee kuulema kärsimätön ja äärimmäisen itsekäs tämän takia :D

Vierailija
55/58 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paheksu. Nuorempana ihmettelin miksei joku vietä joulua, olin vähän surullinen tällaisten ihmisten puolesta. Sitten tuli pari "epäjoulua" ja ne on olleet parhaimmat. Nyt ihmetyttää enemmän se älytön hössötys ja joulupakotus, pakko olla sitä ja tätä joulupöydässä, pakko pukeutua ja käydä hautausmaalla, pakko laittaa joulukuusi yhdeksi päiväksi, pakko ostaa lahjat vaikka luotolle jos ei muuten. Ja jos toisen perinteet poikkeaa, sitäkin ihmetellään. Tällaisille joulupakottajille joulua viettämättömät on varmaan eri kansallisuutta vähintään. Joulun syvempi merkitys on mielestäni rauha ja toiset ei välttämättä sitä tarvitse, nämä ketkä keskittyy ulkoisiin seikkoihin on unohtaneet tärkeimmän.

Jokaiselle vapaus viettää sellaista joulua kuin haluaa ja olla viettämättä. 

Vierailija
56/58 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en paheksu. Kaikki tuntemani viettävät kyllä ja pari toisuskoista perhettä myös :) kai lähinnä lasten vuoksi. Mutta miksi kenenkään olisi pakko, en minäkään vietä Hanukkaa enkä Id al Fitriä. 

Vierailija
57/58 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmasta löytyy enemmän ihmisiä jotka eivät vietä joulua, kuin jotka viettävät. Miksi siis pahastuisin siitä, että joku ei sitä vietä?

Vierailija
58/58 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua (olen muslimi). Olen saanut tätä paheksumista osakseni. On myös tuttuja/kavereita, jotka eivät paheksu, mutta kun keskustelussa tulee esille että en tee sitä tai tätä joulujuttua, niin he laittavat itkevän/surullisen hymiön tai sanovat "harmi :( " ym. Ei se kyl itselleni ole harmi.

Työpaikalla (nykyisellä ja aiemmalla) on liikaa ollut meininkiä tyyliin "Ruman joulupaidan päivä. jokaisen on PAKKO tulla rumassa joulupaidassa". Olen pomolle selittänyt tilanteen, että en halua yhtä päivää varten ostaa paitaa jota en pitäis kun en vietä joulua kun olen eri uskonnosta. On sit jotenkuten pitkin hampain suostunut siihen että en tuu joulupaidassa.

YoutubePremiumin ostan lokakuun lopusta joulukuun loppuun, niin ei tarvitse katsella joulumainoksia.