Miksi juot alkoholia?
Kommentit (32)
Koska tykkään punaviinista ja joistain erikoisoluista. Laadukkaasta viskistä myös. Maku. Nam. Ruuan kanssa sopiva viini, ne nyt vaan korostaa toistensa makua.
Ja joskus on kiva humaltua sillein sopivasti. ehkä 3-4 kertaa vuodessa nykyään, lasten ollessa pienempiä ei noinkaan usein.
En juo ahdistukseen enkä v*kseen ikinä.
Nostan hattua teille kohtuukäyttäjille. Olen usein miettinyt miksi join alkoholia niin paljon kuin join, ja ainoaksi uskottavaksi vastaukseksi olen saanut sen, että join koska olin ja olen lopun ikääni alkoholisti. Minä en enää nauttinut alkoholista, se toi näennäisen hyvän olon tunteen hetkeksi mutta sekin oli itsepetosta kun tiesi minkälainen totuus on edessä, huominen krapulainen työpäivä tai vapaapäivä jolloin ei kyennyt tekemään mitään ennenkuin sai muutaman kohentavan ja sitä kautta illaksi uuden pöhnän ja huomiseksi siirretyn kankkusen.
Olin pisteessä jossa ymmärsin vaihtoehtoja olevan kaksi, kiihtyvällä vauhdilla alamäkeen tai sitten pikkuhiljaa elämän uuteen, vaikka hitaampaankin nousuun saattaminen jonka ensimmäisenä ehtona oli viinan jättäminen pois elämästäni. Nyt ymmärrän ja hyväksyn sen, etten voi juoda mitään alkoholipitoista pientäkään määrää tai tuo alamäki jatkuu taas siitä mihin se muutama vuosi sitten pysähtyi.
Teidän kohtuukäyttäjien ei mielestäni ole tarpeen selitellä kenellekään miksi juotte alkoholia, teille se käsittäkseni on keino rentoutua ja pitää oikeasti hauskaa, minulle se on keino hankkia itselleni ja läheisilleni hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Viina auttaa vitutukseen. Mutta on myös avannut sisintäni itselleni. Humalassa ajatukset käy kierroksilla ja on mielenkiintoista tajuta itsestään "uusia" puolia. Eräskin päivä kun näin erään naisen, jonka tunnistin nuoruudesta koulustani, niin tajusin illalla hiprakassa, että tunteeni olivat heränneet ensimmäisen kerran elämässäni naiseen..siis seksuaalisesti. Olen siis nainen.
Juopot naisen alkavat usein saada miehisiä piirteitä, oireesi on siis tyypillinen seuraus liiasta juopottelusta, vastaavasti miehet alkavat joskus naisistua.
"Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan"
En oikein saanut alkoholista enää mitään positiivisia fiiliksiä, ja elimistökin alkoi oirehtia liikakäytöstä. Siksi lopetin alkusyksystä. Sellaisella ajatuksella, että ei tämä absolutismia ole, voin hyvin juodakin viiniä, olutta tai väkeviä jos tulee sellainen tilanne jossa alkoholi maistuu.
Pari kertaa olen käynyt oluella seurassa, mutta kahteen se on jäänyt. Ei vain maistu enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska tykkään siitä. En ole mikään juoppo vaan nautiskelija.
Kaikki tuntemani juopot ovat mielestään "nautiskelijoita".
Miksi eivät olisi? Nautintoainehan se alkoholi on ja varmasti moni alkoholisti alkoholin nauttimisesta nauttiikin, vaikka hyvin tiedostavatkin, että polttavat kynttilää molemmista päistä.
Nauttiihan lukuisat mammeliinitkin suklaan syömisestä suunnattomasti, vaikka vaaka näyttää kolminumeroista lukua ja diabetes vaaniin niskan takana.
Kyllä minäkin nautin runkkaamisesta vaikka tiedänkin, että se vie näön ja kasvattaa karvat kämmeniin ;)
Vierailija kirjoitti:
Se ensimmäinen suullinen kun tunnet etanolimolekyylien kutittelevan nenääsi samalla kun keskushermostosi pienet viinakarvat nousevat kananlihalle. Sitten alkavan nousuhumalan pehmeä kosketus, jonka tiedät jo etukäteen rentouttavan kaikki lihaksesi ja poistavan kaiken pelkosi. Se on kuin liian kauan poissa ollut rakastajatar, joka sulkee sinut lämpöiseen syliinsä lentokentällä. Te juoksette hotelliin ja kaadutte patjalle intohimoiseen rakasteluun, jonka päässä odottaa orgasmi – blackout. Muisti ja minuus liukenevat hetkeksi jäänkirkkaaseen absoluuttisen puhtaaseen ja kirkkaaseen nesteeseen. Olet kuin vastasyntynyt. Kaikki pahat tekosi on hyvitetty, huolesi ovat menneet huilaamaan eikä elämä pääty koskaan. Alkoholi.
Toihan oli kuin Burrougsia :D
Nautin siitä yhdenkin alkoholiannoksen aiheuttamasta rentouden tunteesta. Ja lisäksi haluan silloin tällöin juoda itseni kunnolla humalaan. Mikään ei nollaa päätä niin hyvin kuin yksinäiset kalsarikännit. En ole riippuvainen alkoholista, voin aivan mainiosti olla juomatta ja olenkin, joten miksi en joisi silloin kun siltä tuntuu?
Kun tänä iltana lasten mentyä nukkumaan juon noin Laphroaig 25 yo ja Ron Zacapa XO kumpaakin 8-10 cl, niin voin sanoa että makuelämys + pieni mukava lämmin tunne hakkaa mennen tullen keskinkertaisenkin panon jälkihykertelyt.
Sapuskalla lasi 10 vuotta sitten ostettua Volnay-punkkua. Avasin dekantoitumaan ja otin pienen maistiaisen, juuri täydellinen joulupöytäviini monen lihan ja kalan oheen.
Onneksi olen reissuhommissa, sillä laatutavaraa saa selvästi halvemmalla ihan Keski-Euroopan marketeista tai viinahalleista. Esim Laph 25 maksoi viimeksi Alkon hyllyllä päälle 300E, maailmalla saa alle kahden huntin. Volnay olisi Suomessa ollut 50E, Saksassa 19E, sama vuosikerta samalta tilalta. Kalliiksi kävisi mieltymykset kotimaan hinnoilla :(
Viina auttaa vitutukseen. Mutta on myös avannut sisintäni itselleni. Humalassa ajatukset käy kierroksilla ja on mielenkiintoista tajuta itsestään "uusia" puolia. Eräskin päivä kun näin erään naisen, jonka tunnistin nuoruudesta koulustani, niin tajusin illalla hiprakassa, että tunteeni olivat heränneet ensimmäisen kerran elämässäni naiseen..siis seksuaalisesti. Olen siis nainen.