Miksi juot alkoholia?
Kommentit (32)
Se maistuu hyvälle, sopii ruokajuomaksi, avaa kielenkannat jos on hiljaista seuraa jne
Olen työtön, syrjäytynyt ja perheetön ja elämäni on virikkeetöntä. Viina tuo lohdun.
Lasi viiniä on orgastinen nautinto ruuan kanssa.
Olen kysynyt tuota kysymystä itseltäni. Koska en löytänyt yhtään hyvää syytä, lopetin.
Moni alkoholijuoma maistuu hyvältä (no, ei ihan kaikki), ja pikkuhiprakka tuntuu kivalta ja rentouttaa. Tuntemattomien ihmisten seurassa juttukin luistaa silloin paremmin.
Ja on se myös jollakin tapaa osa kulttuuria ja sillä tavoin kiinnostavaa. Varmaan jollain muulla päihteellä voisi olla samanlaisia vaikutuksia, mutta ei ole kiinnostanut kokeilla, koska en tiedä, onko vaikka kannabiksesta tai oopiumista samanlaisia versioita kuin on kaikki eri oluet ja viinit.
Vierailija kirjoitti:
Moni alkoholijuoma maistuu hyvältä (no, ei ihan kaikki), ja pikkuhiprakka tuntuu kivalta ja rentouttaa. Tuntemattomien ihmisten seurassa juttukin luistaa silloin paremmin.
Ja on se myös jollakin tapaa osa kulttuuria ja sillä tavoin kiinnostavaa. Varmaan jollain muulla päihteellä voisi olla samanlaisia vaikutuksia, mutta ei ole kiinnostanut kokeilla, koska en tiedä, onko vaikka kannabiksesta tai oopiumista samanlaisia versioita kuin on kaikki eri oluet ja viinit.
Totta kai on eri kannabislajikkeita, joiden erot ei ole pelkästään maussa, vaan niiden tuottaman päihtymystilan erilaisuudessa.
Se ensimmäinen suullinen kun tunnet etanolimolekyylien kutittelevan nenääsi samalla kun keskushermostosi pienet viinakarvat nousevat kananlihalle. Sitten alkavan nousuhumalan pehmeä kosketus, jonka tiedät jo etukäteen rentouttavan kaikki lihaksesi ja poistavan kaiken pelkosi. Se on kuin liian kauan poissa ollut rakastajatar, joka sulkee sinut lämpöiseen syliinsä lentokentällä. Te juoksette hotelliin ja kaadutte patjalle intohimoiseen rakasteluun, jonka päässä odottaa orgasmi – blackout. Muisti ja minuus liukenevat hetkeksi jäänkirkkaaseen absoluuttisen puhtaaseen ja kirkkaaseen nesteeseen. Olet kuin vastasyntynyt. Kaikki pahat tekosi on hyvitetty, huolesi ovat menneet huilaamaan eikä elämä pääty koskaan. Alkoholi.
Meidän perheessä on aina ollut viini osana illallisia, etenkin juhlapyhinä. En ole koskaan nähnyt sukulaisia tai tuttuja humalassa.
En pysty juomaan alkoholia ilman ruokaa. Enkä pysty juomaan humaltumistarkoituksessa.
Olen kasvanut ulkomailla, en Suomessa.
Tykkään olla kännissä silloin tällöin. Tai no kännissä ja kännissä, hieman humalassa ennemminkin. En koskaan ördää tai käyttäydy huonosti koska en juo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Se ensimmäinen suullinen kun tunnet etanolimolekyylien kutittelevan nenääsi samalla kun keskushermostosi pienet viinakarvat nousevat kananlihalle. Sitten alkavan nousuhumalan pehmeä kosketus, jonka tiedät jo etukäteen rentouttavan kaikki lihaksesi ja poistavan kaiken pelkosi. Se on kuin liian kauan poissa ollut rakastajatar, joka sulkee sinut lämpöiseen syliinsä lentokentällä. Te juoksette hotelliin ja kaadutte patjalle intohimoiseen rakasteluun, jonka päässä odottaa orgasmi – blackout. Muisti ja minuus liukenevat hetkeksi jäänkirkkaaseen absoluuttisen puhtaaseen ja kirkkaaseen nesteeseen. Olet kuin vastasyntynyt. Kaikki pahat tekosi on hyvitetty, huolesi ovat menneet huilaamaan eikä elämä pääty koskaan. Alkoholi.
Ai että miten hyvä kuvaus! Juuri tuolla tavalla minäkin alkoholin koen. Se on mulle suurin nautinto ikinä, ja lopussa psykedeeliseen tai shamanistiseen minuuden liukenemiseen päättyvä kokemus. Myös seuraavan päivän krapula on minusta vain hyvä juttu: se opettaa nöyryyttä ja huononkin olon sietämistä, ja siinä saa kokea puhdistavaa ahdistusta ja surua. Lisäksi krapula estää sen ettei alkoholia tule otettua niin usein että alkaisi elämä tai sisäelimet kärsiä.
Mutta luulen että monet muodikkaat tissuttelijat eivät tiedäkään mikä potentiaali alkoholilla on oikein kunnon kooma-annoksina käytettynä, se on kuin eri päihde siinä vaiheessa kun mennään minuuden rajojen hajoamiseen. Se muistuttaa hyvin paljon kunnon sieni- tai happotrippiä oikeastaan tuon minuuden katoamisen osalta. Amatöörit tosin nukahtavat tai alkavat oksentaa ennen kuin ehtivät rauhassa kokea noita tuntemuksia, tutkia minän ja maailmankaikkeuden mysteerejä muuntuneessa tietoisuudentilassa.
1. Kerran viikossa saunassa yksikseni rentoutumiseen. Yksi englantilainen hyvä siideri riittää tähän.
2. Seuran vuoksi illallisella tms. lasin tai kaksi viiniä, tästä en huomaa mitään rentoutumisvaikutuksiakaan eikä viinit ole oma lempijuomani, vaikkakin ne kyllä korostaa ruokien hyviä makuja, joten siksi se silloin meneekin.
3. Pieneen hiprakkaan vaikka kaveri iltana. Itse en mitään suurempia kännejä vedä ollenkaan koska en tykkää siitä olotilasta, enkä halua krapulaa. Minulla nousee ihan sopivan mukavasti päähän n. 4 annosta hitaasti juotuna ja siihen se loppuukin sitten :) Tällöin ei kyllä ole lapsia näkökentässä eikä läsnä, koska jotkut kaveripiiristä tykkää juoda tällöin sen verta paljon enemmän että rupeaa lähestymään änkyräkänniä jo :D.
Eli joo, tykkään etenkin noiden hyvien alkosta saatavien siidereiden mausta mutta niitä samoja ei alkottomana saa, ja ne on sitten sellaisen rentoutuneen olon tuojia, ja joskus kerran tai paristi vuodessa haluan hiprakkaan. :) Siinä ne.
Humalassa on hauskaa ja seuraavana päivänä on jotenkin seesteinen olo. Tarvitsen alkoholin aiheuttamaa nollausta noin kerran kuukaudessa ja juon tarkoituksella itseni humalaan. Miedoissa juomissa pysytellessä homma ei lähde hanskasta ja rakastan kaikkia ja kaikkia. Varsinaista krapulaakaan ei tule, kun pysyy erossa väkevistä. Ehkä joskus keksin jonkun muun nollaustavan, mutta toistaiseksi tuo saa kelvata.
Siksi koska tykkään siitä. En ole mikään juoppo vaan nautiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani juopot ovat mielestään "nautiskelijoita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kännejä juonut moneen kuukauteen.
Varsinkin silloin juon, kun haluan päästä seksissä seitsemänteen taivaaseen. Viini nostaa minulle sellaisen kiiman, ettei ole tosikaan. Mies sanoo, ettei pysy perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kännejä juonut moneen kuukauteen.
Taisi osua ja upota, "nautiskelijalla".
Siitä tulee mulle parempi olo kuin mistään muusta ikinä. Edes seksi ei kilpaile lähellekään sen fiiliksen kanssa jonka tuottaa nousuhumala. Ja kun ei käytä liian usein, niin eipä tuosta haittaakaan ole. Joten miksi en käyttäisi?